به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۰۹۹۴
|
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر آمادگی کامل استان برای خدمت رسانی به زائران حسینی، اظهار داشت: در صورت دائمی شدن سازه موکب استان در مرز شلمچه می توانیم زمینه فعالیت های فرهنگی و خدمات رسانی به مردم استان و کشور را به صورت مستمر فراهم کنیم. 
 به گزارش خبردنا، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست هماهنگی ستاد اربعین که با حضور فرماندار ویژه خرمشهر و معاون استاندار خوزستان، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و محلی در محل فرمانداری خرمشهر برگزار شد ضمن تسلیت شهادت امام سجاد (ع)، اظهار داشت: توفیق خدمت در این سرزمین مقدس نصیب ما شده است و این سعادت بدون تردید از برکت خون شهدا است.

نماینده عالی دولت در استان عنوان کرد: شاید قرن ها بگذرد که امثال آن دلاوران را در درون کشور متولد و رشد کنند اما یکی از بارزترین ثمرات خون شهدا باز شدن مسیر کربلاست.

وی با تاکید بر اینکه کسی تصور نمی کرد که روزی صدام محو و نابود شود، بیان کرد: اما با ثمر دادن خون شهدا اکنون گذرگاه شلمچه یکی از مهم ترین معبرها برای رسیدن به کربلا است

 کلانتری با اشاره به وجود گذرگاه های چذابه و مهران، خاطرنشان کرد: با تلاش های دوساله دولت جمهوری اسلامی با دولت عراق و پیگیری های رحمانی فضلی وزیر کشور و ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین مرز بین المللی خسروی بازگشایی شد.

وی افزود: این تلاش های مستمر در جهت تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی بود.

کلانتری با بیان اینکه اربعین یک تاریخ وسیع دارد، گفت: در مقطعی از تاریخ زائران حسینی برای زیارت اربعین باید هزینه سنگینی را پرداخت می کردند اما این مسائل ذره ای موجب کم شدن عشق و ارادت مردم به اهل بیت عصمت و طهارت نشد و مردم با پس انداز سرمایه های خود راهی کربلا می شدند.

وی با اشاره به اینکه در برهه ای از زمان عرصه بر زائران حسینی تنگ تر شد ، اظهار داشت: در این دوره مردم یک منطقه تمام درآمد خود را جمع کرده و در اختیار یک نفر قرار می دادند تا نائب الزیاره آنها باشد و فلسفه نائب الزیاره بودن اینگونه دارای یک ریشه تاریخی شد.

کلانتری با بیان اینکه توفیق میزبانی زائران حسینی نصیب مردم شهید پرور خوزستان شده است، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استان معین خوزستان انتخاب شده است.

وی افزود: توسعه زیرساخت های ضروری مرز شلمچه از جمله توسعه پارکینگ در مساحت ۶۰ هکتار در دستور کار مسئولان خوزستان قرار داد که اکنون ۳۰ هکتار دیگر نیز برای این موضوع در نظر گرفته شده و استان ما می خواهد در توسعه این طرح سهیم باشد.

کلانتری گفت: متناسب با نیاز برای تردد خودرو، وسیله حمل و نقل از کهگیلویه و بویراحمد ارسال شده و یا در مسیر هستند و در صورت نیاز نیز خودروهایی اجاره می شود.

وی با اشاره به سنگینی فشار کار خواستار همدلی و همکاری بیش از پیش مسئولان برای پیشبرد امور شد و افزود: سایر استان های معین نیز باید کمک کنند.

استاندار با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد استان مرزی نبوده و یک استان مرکزی است، تصریح کرد: مردم این استان به نسبت جمعیت مقام اول کشور را در تقدیم فرزندان شهید خود برای بقای نظام و انقلاب دارند و این مسئله حاکی از عشق و ارادت خالصانه آنان به اهل بیت است.

وی تاکید کرد: در هر گردان و تیپی که بچه های استان کهگیلویه و بویراحمد حضور دارند فرماندهان با خیال راحت به مهندسی عملیات می پرداختند.

کلانتری افزود: اکنون نیز فرزندان آن شهدا در کسوت مسئولیت آماده هرگونه خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع) هستند.

ی با اشاره به اینکه در سال های گذشته تعداد ۳۱ موکب در خاک عراق و داخل کشور از این استان به خدمت رسانی می پرداختند، عنوان کرد: امسال نیز ۲۲ موکب در مسیر تردد زائران در داخل کشور و ۹ موکب در خاک عراق مستقر هستند.

نماینده ارشد اجرایی استان تاکید کرد: باتوجه به حضور نماینده شهرداران و فرمانداران استان و همچنین پای کار بودن بخش خصوصی امسال می خواهیم ضمن تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت به تقویت نقاط قوت بپردازیم.

کلانتری با تاکید بر اینکه باید نوع نگاه ها را تغییر دهیم و علاوه بر کمیت نسبت به کیفیت خدمات دهی اقدام کنیم، گفت: سایتی که برای استان کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده اگر دائمی شود نه تنها از اتلاف انرژی و هزینه ها جلوگیری می شود بلکه زمینه استفاده از این مکان برای سایر کارهای فرهنگی و مذهبی از جمله کاروان های راهیان نور نیز مهیا خواهد شد.

استاندار با تاکید بر اینکه این موضوع یک پیشنهاد به مسئولان استان خوزستان است، بیان کرد: در صورت موافقت با این پیشنهاد بر اساس مدل و طراحی مسئولان خوزستان این سایت در قالب یک سازه دائمی طراحی می شود.

کلانتری با تاکید بر اینکه برای خدمات دهی به زائران حسینی آمادگی کامل داریم، عنوان کرد: محوریت کار با حوزه معاونت عمرانی استانداری است که تمامی مراحل آمادگی سایت را کنترل و ارزیابی کرده و همزمان با تاریخ آغاز به کار ستاد خدمات رسانی این سایت آماده خدمت رسانی به زائران باشد.

وی با اشاره به همکاری سپاه پاسداران و ستاد بازسازی عتبات عالیات، عنوان کرد: در طول این ایام شخصا یا معاونت عمرانی برای ارزیابی امور در منطقه حضور می یابیم.  

کلانتری گفت: باتوجه به حذف ویزا و بازگشایی مرز خسروی با افزایش تعداد زائران رو به رو هستیم و باید در آمادگی کامل به سر ببریم.
نام:
ایمیل:
* نظر: