به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۱۰۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
خبردنا: هزینه خوابگاه دانشگاه‌های دولتی برای سال تحصیلی ۹۸-۹۹ اعلام شده و این روز‌ها دانشگاه‌ها در حال ثبت نام از دانشجویان کارشناسی ارشد هستند. همچنین قرار است همین روز‌ها نتایج کنکور سراسری هم اعلام شود و کسانی که در شهری غیر از شهر محل سکونتشان قبول شوند، ناچار به سکونت در خوابگاه خواهند بود. در این گزارش هزینه خوابگاه دانشگاه دولتی در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ را آورده‌ایم. توجه داشته باشید که هر سال رقمی حدود ۲۰ هزار تومان به هزینه خوابگاه‌های دانشجویان اضافه می‌شود.
 

هزینه خوابگاه دانشجویی چطور محاسبه می‌شود؟

صندوق رفاه دانشجویان هر سال با یک بخشنامه تکلیف دانشگاه‌ها را مشخص می‌کند و به آن‌ها می‌گوید خوابگاهشان را با چه نرخی در اختیار دانشجویان قرار دهند. در این بخشنامه، خوابگاه‌های دانشجویی سطح بندی می‌شوند. خوابگاه‌های سطح یک و دو بیشترین نرخ را دارند و کمترین نرخ به خوابگاه‌های سطح چهار و پایین‌تر تعلق می‌گیرد. سطح‌بندی خوابگاه‌های دانشجویی بر اساس یکسری فاکتور‌های رفاهی و توسط صندوق رفاه دانشجویان انجام می‌شود.

علاوه بر سطح‌های مختلف، ظرفیت هر اتاق بر نرخ آن تاثیرگذار است. طوری که اتاق‌های یک و دو نفره بیشترین قیمت و اتاق‌های ۹ نفره به بالا کمترین قیمت را در بین خوابگاه‌های دانشجویی دارند. از طرفی هزینه خوابگاه دانشگاه‌های دولتی برای دانشجویان روزانه و شبانه متفاوت است. کسانی که دوره شبانه قبول شوند، باید ۵۰ درصد بیشتر از دانشجویان دوره روزانه برای اجاره خوابگاه پول بدهند.

دانشگاه‌ها علاوه بر خوابگاه‌های مجردی، به دانشجویان متاهل خوابگاه مخصوص ارائه می‌کنند. البته هزینه این خوابگاه‌ها خیلی بیشتر از خوابگاه‌های مجردی است. به خصوص اگر خوابگاه را به صورت مستقل اجاره کنند. دانشجویان متاهل می‌توانند با اجاره خوابگاه متاهلی مشترک حدود ۳۰ درصد در هزینه‌هایشان صرفه‌جویی کنند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
0
0
اون ....... که این خبر رو زده باید ازش پرسید هزینه خوابگاه کجا نوشته شده ؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر: