به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۱۰۴۱
|
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
اهالی روستای سرتنگ توت نده شهرستان دنا به دلیل بوی بد فاضلاب گاوداری ۳ هزار راسی روزگار سختی را می‌گذرانند تا جایی که برخی افراد با بضاعت مالی فرار را بر ماندن و قرار در روستا ترجیح داده‌اند.
به گزارش خبردنا، گاوداری سه هزار راسی واقع در روستای سرتنگ توت نده شهرستان دنا از زمان تاسیس یعنی از سال 80 تاکنون مشکلات فراوان زیست محیطی و بهداشتی به همراه داشته و متولیان امر اراده‌ای برای رفع مشکلات ندارند.

بوی بد فاضلاب این مجتمع بزرگ گاوداری اهالی روستاهای سرتنگ توت نده، ساران و دلی توت نده و همچنین مسافران پرترافیک ترین جاده کهگیلویه و بویراحمد(یاسوج-اصفهان) به ستوه آورده است.

بررسی‌های نشان می‌دهد دلیل بوی بد در اطراف گاورداری 3 هزار راسی دنا نبود تصفیه خانه فاضلاب بوده که به این دلیل فاضلاب آن بصورت آب انبار انباشته شده و تصفیه نشده به رود بشار در نیمه‌های شب می‌ریزد.

فاضلاب گاورداری سه هزار راسی سرتنگ توت نده بدون شک خطری جدی برای محیط زیست و تغییر اکوسیستم، تهدید بهداشت مردم و ایجاد بیماریو همچنین و خسارت جبران ناپذیر به 40 مزرعه پرورش ماهی در حاشیه رودخانه بشار است.

یکی از اهالی روستای سرتنگ توت نده می‌گوید: باور کنید زندگی نداریم و دیگر پشه و مگس‌ها نفس کشیدن درست و حسابی را از ما گرفته‌اند و پیگیری‌هایمان بی نتیجه است.

در نشست شورای تامین شهرستان دنا در تاریخ 22 خردادماه 94 مصوب شد شرکت نسبت به ساماندهی تجهیزات تصفیه خانه فاضلاب و  ...مرتبط با آلودگی هوا اقدام کند.

با وجود پیگیری‌های مکرر موفق به انجام مصاحبه با محسن جعفری‌نژاد مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد و جمشید عبدی‌پور معاون این اداره نشدیم./ تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر: