به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۱۰۵۰
|
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
متاسفانه این روزها و شاید بتوان گفت هرروز، اخبار کشته شدن یک ، دو و شاید بیشتر از این تعداد از هموطنان درون و برون استانی ما در تصادفات جاده ای منتشر می شود.
به گزارش خبردنا، در چند روز اخیر تعداد کشته شدگان سوانح رانندگی در محورهای مواصلاتی به یاسوج بویژه محور اصفهان - یاسوج بنظرمی رسد سرعت بیشتری بخود گرفته است.

متاسفانه بنابگفته " سید امرالله جهان بین " مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد، عصر روز دوشنبه 26 شهریورماه 1398 برخورد سواری پژو ty5 با کامیونت ایسوزو دو نفر در دم کشته شدند.

بدلیل سقوط خودروی پژو به دره با مسافت ۲۰۰ متر با شیب ۷۰ درجه در کیلومتر ۸۷ محور یاسوج اصفهان- بین تونل ششم و هفتم حادثه تلفات جانی رخ داد.

جهانبین افزود: با تماس تلفنی و اطلاع رسانی تیم امداد و نجات هلال احمر شهرستان دنا سریعا خود را به محل حادثه رساندند.

وی گفت: تیم امداد و نجات شهید ازراش دنا با استقرار آمبولانس پایگاه در دره بعدی محل حادثه و قراردادن اجساد درون کیسه جسد و انتقال پیاده در شرایط ناهموار تا آمبولانس پایگاه به مسافت دو کیلومتر و انتقال با آمبولانس پایگاه به مسافت چهارکیلومتر تا جاده اصلی و تحویل به آمبولانس حمل اجساد رهاسازی با دو دستگاه کامبی تولز را در دستور کار قرار داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعد از ایمن سازی و رها سازی خودرو، فوتی ها تحویل مراجع قانونی شدند.

آنچه که در تصاویر ارسالی از انتقال اجساد این سانحه تاسفبار قابل مشاهده است نحوه انتقال اجساد است.

در این تصاویر حمل کنندگان آن که بنظرمی رسد از امدادگران جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد هستند جسد را داخل کیسه حمل جسد نموده و بدون هیچ امکانات اولیه دیگری از قبیل برانکارد و بر روی خاک ها آن هم در سراشیبی به محل دیگری انتقال می دهند.

اگرچه " جهان بین " مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان از طولانی بودن مسافت برای انتقال اجساد این سانحه خبرداده اما آیا انتقال اجساد با برانکارد راحت تر از آنچه که در تصاویر قابل مشاهده است نبود؟ 

آیا در چنین سوانحی که در مناطق سخت گذر اتفاق می افتد نمی توان از بالگرد هوای برای انتقال اجساد شبیه اجساد هواپیمایی ATR یاسوج استفاده کرد؟ 

بهرحال انتظار این است که امدادگران در چنین مواقعی از داشتن امکانات اولیه انتقال حمل اجساد برخوردار باشند و واقعا دیدن چنین تصاویری نه در شآن خود امدادگران است و نه در شآن اجساد.


نام:
ایمیل:
* نظر: