به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۱۰۵۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
استلاحی بیان کرد: عملیات اجرایی این درمانگاه در شهریور سال جاری در روستای ده جلیل با اعتباری بیش از ۱۵ میلیارد ریال آغاز شده است.
خبردنا: جمعی از مردم روستاهای خیرآباد علیا و پادوک از توابع بخش مرکزی گچساران نسبت به ساخت درمانگاه جامع سلامت در یکی از روستاهای منطقه اعتراض کردند و خواستار توقف این طرح شدند.

به گزارش "خبردنا"، جمعی از مردم روستای خیرآباد علیا و پادوک گچساران امروز با سر دادن شعار و تجمع در جلوی فرمانداری گچساران به ساخت درمانگاه جامع سلامت در روستای ده جلیل این شهرستان اعتراض کردند و خواستار رسیدگی ویژه مسئولین به این مشکل شدند.

اعتراض کنندگان معتقدند با توجه به  اینکه روستای ده ناصر در مرکزیت روستاهای خیرآباد واقع شده باید مرکز بهداشتی در این روستا ساخته شود.

اهالی این روستاها می گویند: این درمانگاه باید در مکانی ساخته شود که تمامی اهالی روستاهای  پادوک، ده خلیفه،ده ناصر، مردان معصوم و عشایر از نظر بعد مسافت به آن دسترسی آسان داشته باشند در حالی که این درمانگاه در آخرین روستای بخش مرکزی خیرآباد سفلی در حال ساخت است.

 بخشدار مرکزی گچساران در مورد صحبت های مطرح شده از سوی اهالی روستاهای منطقه خیرآباد علیا در خصوص دست های پنهان و همچنین نفوذ افراد مسئول برای جابجایی مکان ساخت درمانگاه ،گفت که چنین چیزی صحت ندارد.

فرج اله استلاحی افزود: مکان ساخت این درمانگاه براساس قانون و مقررات و همچنین براساس شاخص های کارشناسان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تعیین شده است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۵-۹۴ اهالی روستای ده ناصر خواستار ساخت درمانگاه جامع سلامت در این روستا شدند که از سوی وزارت بهداشت موافقت نشد که مستندات موجود است.

استلاحی بیان کرد: عملیات اجرایی این درمانگاه در شهریور سال جاری در روستای ده جلیل با اعتباری بیش از ۱۵ میلیارد ریال آغاز شده است.

اهالی این روستاها در این نامه خطاب به فرماندار گچساران معترض بوده و  خواهان ساخت درمانگاه در خیرآباد علیا(ده ناصر) که از نظر پراکندگی جمعیت و بعد مسافت مرکزیت منطقه را داراست شدند که  همه اهالی منطقه، عشایر و پرسنل نهادها و موسسات منطقه بطور یکسان به آن دسترسی داشته باشند.

اهالی این روستاها بیان کردند: با توجه به وجود شرایط، امتیازات و اولویت های لازم برخی از مسئولین بر اساس نفوذ، قوم گرایی بطور یک جانبه تصمیم به ساخت درمانگاه در آخرین روستای خیرآباد کرده اند.

آنها با اعتراض خود ارائه مسئولیت هرگونه درگیری، اغتشاش، ناامنی و برهم زدن وحدت منطقه خیرآباد را متوجه بخشداری و سایر ادارت مربوطه دانستند.
نام:
ایمیل:
* نظر: