به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۱۱۳۹
|
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
خبردنا: قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران در واکنش به نوسانات نرخ نان در نانوایی‌های سطح کشور اظهار کرد: دلیل اینکه قیمت نان مجدد اصلاح شد این بوده که مردم نان را در نواحی مختلف شهر با قیمت‌های متفاوتی تهیه می‌کردند و قیمت مشخصی برای آن، تعریف نشده است.

رئیس اتاق اصناف تهران از برنامه ریزی برای ثباتدر قیمت نان برای تمام نانوایی‌ها خبرداد و گفت: برنامه ریزی منسجمی برای نرخ گذاری نان در سطح شهر صورت گرفته است تا یک نان ساده را با کیفیت به دست مردم برسانیم، در برخی نانوایی‌ها بعضی از نان‌ها را بر مبنای سفارش مردم شامل کنجد و سبزیجات می‌پزند این نوع نان‌ها نیز سقف قیمتی مشخصی دارد و نباید از این میزان عدول کرد.

نوده فراهانی در ادامه از تغییر قیمت انواع نان از روز شنبه خبرداد و اظهار کرد: نان سنگک ۱۸۰۰ تومان، سنگک یک رو کنجدی، ۲۵۰۰ تومان که اختیاری است و نانوایان موظف اند در صورت سفارش مشتری آن را پخت کنند، حال اگر نان به صورت ۲ رویه کنجدی بود، ۳ هزار تومان است، بنابراین قیمت نان نباید از ۳ هزار تومان بیشتر باشد. نان بربری ۱۰۰۰ تومان است که به همراه کنجد ۱۵۰۰ تومان فروخته می‌شود. این در حالی است که نان بربری آزاد هم (که ۲ روی نان کنجد پاشیده می‌شود) ۲۰۰۰ تومان است.

رئیس اتاق اصناف تهران در ادامه تاکید کرد: هدف از قیمت گذاری نان این است که در ابتدا هیچ نانوایی حق تحمیل فروش نان طعم دار از جمله کنجدی و سبزیجات را به مردم ندارد و بازرسان اصناف تهران دائم در حال بازرسی هستند.

جدول ذیل آخرین نرخ تغییرات قیمت نان است که از طرف رئیس اتاق اصناف تهران بیان شده است:

زمان اعمال تغییر قیمت انواع نان +جدول

زمان اعمال تغییر قیمت انواع نان +جدول

نام:
ایمیل:
* نظر: