به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۱۱۴۰
|
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
خبردنا: مدیر مسئول «کیهان»، تصمیم اخیر ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مقامات کشورمان و وابستگانشان به آمریکا را یک امتیاز به نفع جمهوری اسلامی توصیف کرد.

«حسین شریعتمداری» درباره تصمیم اخیر ترامپ که ورود مقامات ارشد ایران و وابستگان آن‌ها را به آمریکا ممنوع کرده است، گفت: ترامپ بی آن که بخواهد و یا بداند، با این تصمیم خود گام بزرگی به نفع جمهوری اسلامی ایران برداشته است و توضیح داد که ورود مقامات ارشد کشورمان به آمریکا اگر برای شرکت در جلسات سازمان ملل باشد که به تصمیم اخیر ترامپ مربوط نمی‌شود و ساز و کار جداگانه‌ای دارد و چنانچه این مقامات و یا بستگان آن‌ها برای تفریح و یا اقامت قصد سفر به آمریکا را داشته باشند همان بهتر که ورودشان ممنوع باشد.

شریعتمداری در ادامه گفت: مخصوصا حضور وابستگان این مقامات در آمریکا یکی از پدیده‌های خسارت باری است که با آن روبرو هستیم و حالا که مسئولان خودمان تا کنون برای پیشگیری از آن اقدامی نکرده اند، ممنوعیت ورود آنان از سوی ترامپ را باید یک امتیاز به نفع جمهوری اسلامی تلقی کرد.

وی اظهار داشت: در آموزه‌های اسلام عزیز آمده است که گاه خدای مهربان دین خود را بوسیله یک شخص فاسد و فاسق تائید می‌فرماید که تصمیم اخیر ترامپ را می‌توان یکی از همان نمونه‌ها دانست.

مدیر مسئول کیهان به تمثیلی در این خصوص اشاره کرد و گفت: شما می‌دانید که بومیان آفریقا برای چیدن نارگیل با دو مشکل اساسی روبرو هستند؛ اول، بالا رفتن از درخت نارگیل که خیلی سخت و پُر زحمت است و دوم که از آن سخت‌تر و دشوار‌تر است، حضور تقریباً دائمی میمون‌ها بر فراز درخت‌های نارگیل است که معمولا دردسرسازند. بومیان آفریقایی این دو مشکل را با مراجعه به «عقل» خود و «حماقت» میمون‌ها حل کرده اند. آن‌ها با پرتاب سنگ به طرف میمون‌ها می‌کوشند تا آن‌ها را عصبانی کنند و میمون‌های به خشم آمده نارگیل‌ها را از درخت چیده و به سوی بومیان پرتاب می‌کنند. تصور میمون‌ها آن است که به جنگ بومیان برخاسته اند و حال آن که، با چیدن نارگیل‌ها و پرتاب آن به سوی بومیان، خواسته آنان را برآورده می‌کنند.

شریعتمداری افزود: آقای ترامپ با این تصمیم احمقانه خود دقیقاً نقش همان میمون‌ها را بازی کرده است و باید از ایشان خواست که بازهم نارگیل بیندازد!

نام:
ایمیل:
* نظر: