به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۱۱۸۵
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
کلانتری گفت: برخی دستگاه‌ها حتی نمی‌دانند در سال 97 از تبصره 18 ملی چه میزان اعتبار داشتند.
خبردنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از طولانی شدن روند پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زایی در بانک‌ها‌ گفت: بانک‌های عامل قوانین خود را دارند اما دستگاه اجرایی باید مرتب با بانک در ارتباط بوده و پیگیر پرونده‌های اشتغال‌زایی شود.

به گزارش "خبردنا"، حسین کلانتری در نشست کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: عملکرد دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در جذب اعتبارات تبصره 18 قانون بودجه در  حوزه اشتغال اصلا رضایت‌بخش نیست.

وی افزود: کمیته‌ای متشکل از نماینده استانداری، نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها تشکیل و علت عملکرد ضعیف دستگاه‌ها در اجرای تبصره 18 قانون بودجه آسیب‌شناسی شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: درست است که در شرایط تحریم قرار داریم اما منابع، فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در قانون بودجه زیاد است و بستگی به عملکرد ما دارد که از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و اگر این فرصت‌ها را از دست دهیم فرصت دیگری برای ایجاد اشتغال نداریم.

کلانتری با بیان اینکه در حوزه اشتغال روستایی بهترین عملکرد را داریم که باز هم خیلی رضایت‌بخش نیست، ابراز کرد: وزیر کار هم گفته که با این عملکرد نمی‌توانیم در سال 98 اعتباری به شما بدهیم.

وی خواستار آسیب‌شناسی عملکرد تبصره 18 ملی دستگاه‌ها و بانک‌ها و اشتغال روستایی شد و گفت: برخی دستگاه‌ها حتی نمی‌دانند در سال 97 از تبصره 18 ملی چه میزان اعتبار داشتند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از طولانی شدن روند پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زایی در بانک‌ها‌ گفت: بانک‌های عامل قوانین خود را دارند اما دستگاه اجرایی باید مرتب با بانک در ارتباط بوده و پیگیر پرونده‌های اشتغال‌زایی شود.

کلانتری با بیان اینکه باید پرونده‌های به بانک‌ها ارسال شود که برای بانک‌ها توجیه‌پذیر باشد، ابراز کرد: اگر بانکی برای وثیقه سخت‌گیری کرد دستگاه اجرایی باید پیکیر شود که کارشناس دادگستری وثیقه را بررسی و بانک را ملزم به اجرای قانون کند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: اگر منابع اعتباری قانون بودجه در زمینه ایجاد اشتغال برگشت بخورد از هیچ دستگاه اجرایی و هیچ بانکی نمی‌گذرم.
نام:
ایمیل:
* نظر: