به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۱۲۰۰
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
خبردنا: در پی ادعای ابتلای تعدادی از اهالی یکی از روستا‌های شهرستان لردگان به ایدز به دلیل قصور مرکز درمانی و همچنین بازداشت بهورز این مرکز، وزیر بهداشت در نامه‌ای به وزیر دادگستری ضمن انتقاد از آنچه که "ورود و بیان مطلب غیرکارشناسانه از سوی یکی از مقامات قضایی استان مربوطه" خواند، رسیدگی سریع به این موضوع و اعاده حیثیت کارمند نظام بهداشتی درمانی را خواستار شد.

نامه دکتر سعید نمکی که در صفحه اینستاگرامش نیز منتشر شده، خطاب به آوایی آمده است:

"پیرو مذاکره تلفنی، از چندی قبل با پیگیری یکی از بهورزان سخت کوش ما در یکی از روستا‌های شهرستان لردگان استان چهار محال و بختیاری مواردی از ابتلاء به ویروس HIV شناسائی شد.

جهت حفظ شئونات مردم منطقه به نحو کاملا" محرمانه موضوع پیگیری و با آزمایشات گسترده موارد جدید ردیابی گشت که متاسفانه کانون آلودگی در معتادان تزریقی و افرادی با روابط نامطلوب شناخته شد.

آرام و بیصدا این حرکت بیماریابی ادامه داشت تا امروز یکی از مقامات قضائی استان با ورود به موضوع و ابراز مطلب غیر کارشناسانه مبنی بر مقصر بودن بهورز روستا و آلودگی بیماران از طریق سرنگ آلوده توسط وی، اقدام به جلب این نیروی خدوم و زحمت کش نمود و غم انگیز آنکه رسانه‌های مغرض بیگانه به استناد به این اعلام نظر و رفتار عاری از هرگونه دیدگاه کارشناسی، خبر کذب آلودگی مردم یک روستا به دلیل قصور پرسنل مرکز درمانی و استفاده از سرنگ آلوده به ویروس ایدز را منتشر کرده اند.

بسیار جای تاسف است در شرایط سخت جنگ اقتصادی که همکاران اینجانب شبانه روز و بی وقفه در تلاش اند تا در دورترین نقاط کشور با خدمت رسانی در زمینه‌های پیشگیری، درمان و توانبخشی از خانه‌های بهداشت تا مراکز اورژانس، از اتاق‌های عمل تا داروخانه‌ها با تمام وجود و با از خودگذشتگی در خدمت مردم باشند و جایگاه کشورمان را در این شرایط سخت به رتبه اول در منطقه ارتقاء دهند با عملکردی ناشیانه این گونه حرمت اینان و نهایتا" نظام ارائه خدمت جمهوری اسلامی ایران بی عزت می‌شود.

از جنابعالی تقاضا دارم هرچه زودتر دستور فرمائید موضوع رسیدگی و نتیجه به اینجانب اعلام گردد.

بدیهی است در صورت عدم اعاده حیثیت بر باد رفته کارمند خدوم و همچنین نظام سختکوش ارائه خدمات بهداشتی و درمانی کشور، اینجانب و همکارانم جهت جلوگیری از دلسردی خادمین عرصه سلامت از هر کوششی دریغ نخواهیم کرد. "

دکتر سعید نمکی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

نام:
ایمیل:
* نظر: