به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۱۲۴۹
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
استاندار:
کلانتری زمان برگزاری این همایش را دوم اردیبهشت‌ سال آینده عنوان و خواستار برگزاری منظم جلسات برگزاری این همایش شد.
خبردنا: فرهیختگان کهگیلویه و بویراحمد با هدف هم‌اندیشی برای خروج این استان از محرومیت از سراسر کشور گرد هم می‌آیند.

به گزارش "خبردنا"، نشست نخبگان کهگیلویه و بویراحمد با استاندار پیش از با دستورکار برگزاری همایش هم‌اندیشی فرهیختگان و نخبگان استان با رویکرد کمک به توسعه برگزار شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش این است که فرهیختگان استان که در سطح ملی و حتی بین‌المللی تاثیرگذارند گرد هم آیند و سیمای استان را با رویکرد توسعه برای آنها ترسیم کنیم.

حسین کلانتری با بیان اینکه ما دنبال جذب سرمایه‌گذاریم و معمولا سرمایه‌گذارها باید انگیزه‌های لازم برای کار را داشته باشند، افزود: در این همایش مشکلات، مزیت‌ها و محدودیت‌های استان تبیین و فرصت‌های سرمایه‌گذاری که می‌تواند تحول چشم‌گیری در سطح استان داشته باشد معرفی می‌شود.

وی ابراز کرد: هدف از این همایش ارائه مقاله علمی و یا تجلیل از فرد خاصی نیست، بلکه بزرگان استان که هم‌اکنون سرمایه ملی و بین‌المللی هستند و می‌توانند اقداماتی را انجام دهند که منشأ تحول در زادگاه خود شوند در یک همایش هم‌اندیشی گرد هم می‌آیند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه باید شاخص‌های دعوت افراد برای حضور در این همایش تعریف شود تا بعدها در صورت اعتراض عده‌ای، افراد انتخابی قابل دفاع باشند، گفت: عنوان و لوگوی همایش به فراخوان گذاشته می‌شود.

کلانتری زمان برگزاری این همایش را دوم اردیبهشت‌ سال آینده عنوان و خواستار برگزاری منظم جلسات برگزاری این همایش شد.

رئیس دانشگاه یاسوج هم در این نشست گفت: متخصصان هر حوزه شاخص‌های لازم برای انتخاب فرهیختگان در آن حوزه را تعریف کنند تا در مورد انتخاب افراد مورد بازخواست قرار نگیریم.

احمد عریان با بیان اینکه تاکنون جلساتی با دستورکار برگزاری این همایش برگزار شده اما صدا و سیما و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این جلسات شرکت نکرده‌اند، گفت: با توجه به اهمیت برگزاری این همایش باید این جلسات توسط اعضا جدی‌تر گرفته شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست عدم استفاده از ظرفیت نخبگان را از خلأهای استان در حوزه توسعه عنوان کرد و گفت: اگر می‌خواهیم فضای اداری ما بانشاط شود باید از نخبگان استفاده کنیم.

احد جمالی افزود: برگزاری این همایش به شرطی پسندیده است که خروجی ما تعریف شود و انتظار می‌رود که وقتی روسای دانشگاه ‌های استان در راس این همایش هستند خروجی همایش نقطه عطفی برای توسعه استان باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: