به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۱۲۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
وی افزود: برخی افراد در حریم های رودخانه به راحتی تالار احداث می‌کنند، که باید در کمترین زمان ممکن رسیدگی قضایی انجام شود.
خبردنا: نشست مدیران حقوقی صنعت آب و برق منطقه شش کشور در یاسوج برگزار شد.

به گزارش"خبردنا"، سومین نشست مدیران حقوقی صنعت آب و برق منطقه6 کشور( استان های فارس، بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد)، به میزبانی صنعت آب و برق استان و با حضور مدیرکل دفتر حقوقی شرکت مدیریت منابع آب ایران، در سالن دولت(استانداری) شهر یاسوج، برگزار شد.

در این نشست که مدیران ارشد دستگاه قضا(معاون پیشگیری از وقوع جرم و معاون برنامه ریزی دادگستری استان)، مدیران عامل صنعت آب و برق استان (شرکت های آب منطقه ای، فاضلاب شهری استان و شرکت توزیع نیروی برق) ، رئیس شورای حقوقی منطقه 6 کشور و مدیران حقوقی این دستگاه ها حضور داشتند، در خصوص عمده ترین چالش ها و مسائل حقوقی این دستگاه ها و راه کارهای حل دعاوی حقوقی پرداخته شد.

 داود راهزادی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان و رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان گفت: اقدامات قانونی و بدون ایراد در راستای توجه به واحد‌های حقوقی و قراردادها محقق خواهد شد و قطعاً توجه به این دو واحد، باید یک ضرورت باشد.

در ادامه سید عیسی حسنی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: تا زمانی که واحد حقوقی دست راست مدیران نباشد آن سازمان یا شرکت پیشرفتی نخواهد کرد.

وی افزود: بخش زیادی از پرونده های ما در حوزه آب و برق می باشد که قانون مجازات انشعابات غیر مجاز همه موارد را بررسی کرده که بخشی از دست اندازی ها، ناشی از همین قانون است.

حسنی اظهار داشت: در سایه همین قانون به دستگاه ها اجازه داده شد، که به صورت موقت خدمت داده شود ،هر جا هم آب و برق و…رفت به منابع دست اندازی شد.

در ا دامه این نشست عزیزی معاون برنامه ریزی دادگستری استان گفت: در استان پر آبی هستیم و باید مدیریت منابع صحیح تر باشد تا دیگر شاهد مدام قطعی آب نباشیم

وی افزود: برخی افراد در حریم های رودخانه به راحتی تالار احداث می‌کنند، که باید در کمترین زمان ممکن رسیدگی قضایی انجام شود.

معاون برنامه ریزی دادگستری استان در پایان گفت: یکی از نکات مثبت تحریم این بود که مچ مفسدان را گرفتیم و از مدیران آب و برق انتظار داریم وظایف قانونی شان را به درستی انجام دهند.

علی داودی مهرمدیرعامل آب منطقه‌ای استان نیز از طرح های این شرکت برای ارتقاء خدمات گفت و افزود: ساماندهی حریم رودخانه ها را به جدی پیگیری می کنیم که در همین راستا مطالعات تعیین حد بستر و حریم 735 کیلومتر از رودخانه های استان از محل طرح ملی متمرکز مهندسی رودخانه که 135 کیلومتر از رودخانه ها می باشد در حال انجام و اتمام است.

وی گفت: یکی از عمده ترین خواسته های ما از واحد حقوقی مان، پیگیری برای رفع تصرف از حریم ها و بسترهای رودخانه ها است، از دستگاه قضا نیز در همراهی و کمک به این اتفاق مهم تشکر می‌کنیم.

در این جلسه، فیض اله پاسره؛ مدیرعامل آب و فاضلاب استان نیز از ضرورت سازگاری طرح ها با پیوست های زیست محیطی گفت و بیان کرد: محور توسعه، انسان است که می‌تواند توسعه هدفمند و ایده آل را رقم بزند و در این صورت باید زیرساخت ها فراهم باشد و زمینه ارائه زیرساخت مناسب هم توجه به محیط زیست(آب، خاک و… ) است.

غلامرضا مدنیان؛ مدیرکل دفتر حقوقی مدیریت منابع آب ایران نیز در این نشست از لزوم توانمند سازی واحد‌های حقوقی با آموزش های مناسب اشاره و تصریح کرد: پیشگیری بهتر و اثربخش تر از درمان است، در موارد حقوقی هم همین است و دفتر حقوقی باید قراردادها را آنطور طراحی کند که نیازی به مراجعه به دستگاه قضا نباشد، نظارت بر قراردادها هم باید به خوبی انجام شود.

وی اظهار داشت : دقت در طرح دعوی صحیح باید مد نظر باشد تا از تطویل جلوگیری شود و همچنین، پیش دستی در طرح دعوی هم باید باشد اگر این مسأله انجام نشود برخی اوقات متضرر خواهیم شد.

مدیر کل حقوقی شرکت منابع آب ایران گفت: آموزش قضات در صنعت آب و برق بعنوان پایلوت انجام شود، برای قضات جدید الورود، حقوق آب و برق و انرژی را برنامه ریزی کنیم.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
0
0
فقط يه لحظه به سرميزشون توجه كنيد
نام:
ایمیل:
* نظر: