به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۱۳۲۵
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
وی افزود: با این مخالفت‌ها مسیر پیشنهادی را تغییر دادیم چون پوشش جنگلی زیادی داشتیم.
خبردنا: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دلیلی برای توقف عملیات اجرایی جاده «یاسوج-سی سخت» وجود ندارد، می‌گوید: قلع و قمع ۱۰ هزار درخت در این مسیر صحت ندارد و تاکنون کمتر از ۱۰۰ درخت قطع شده است.

به گزارش"خبردنا"، غلام‌حسین حکمتیان ، اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام شده در مسیر احداث جاده یاسوج-سی سخت یک هزار و 25 درخت قطع می‌شود که از این تعداد 700 درخت در مناطق حفاظت شده تحت پوشش محیط زیست و 325 درخت نیز در حوزه منابع طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه تصاویر منتشر شده از ریشه درختان بلوط در مسیر یاسوج-سی سخت مروبط به سال‌های گذشته است، عنوان کرد: تاکنون کمتر از 100 درخت بلوط قطع شده است.

حکمتیان با بیان اینکه عمده مسیر در حریم راه و شهرسازی بوده و کمترین تخریب را داریم، ابراز کرد: در مطالعات انجام شده نهایت تلاش برای وارد آمدن کمترین خسارت انجام شده است به گونه‌ای که 1600 متر تونل حدفاصل گردنه قلیانی تا پل کلو به دلیل پوشش جنگلی زیاد و با هدف کاهش خسارت پیش بینی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بدون توسعه راه اعم از زمینی، هوایی و ریلی امکان توسعه وجود ندارد ولی در اجرای پروژه‌های راهسازی باید توجه کنیم که کمترین خسارت به منابع طبیعی و جنگل‌ها وارد شود.

حکمتیان با بیان اینکه دو بار کمیته طرح‌های عمرانی منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اجرای پروژه راهسازی یاسوج-سی سخت مخالفت کرد، افزود: با این مخالفت‌ها مسیر پیشنهادی را تغییر دادیم چون پوشش جنگلی زیادی داشتیم.

وی تصریح کرد: با تغییر مسیر پیشنهادی و پیگیری راه و شهرسازی نقشه جدید ارائه و کمیته طرح‌های عمرانی سازمان جنگل‌ها کشور بعد از بازدید و بررسی کارشناسان در سال 96 مجوز احداث جاده یاسوج-سی سخت را صادر کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر: