به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۱۴۲۳
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
جنگل‌های «خهکلون» که بیخ گوش ادار‌ه‌کل منابع طبیعی قرار دارد چرا باید چنین بی‌رحمانه مورد دستبرد و چپاول سودجویان قرار گیرد.
به گزارش خبردنا، این گونه که شاهدیم بازی خطرناک سودجویان با میراث طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد یا همان جنگل‌های بلوط همچنان ادامه دارد و هر روز شاهد بی‌رحمی آن‌ها در دل جنگل‌های بلوط در سراسر نقاط استان هستیم.

درختانی که آبروی استان بوده و اگر جنگل و بلوط را از استان کهگیلویه و بویراحمد بگیرند محرومیت کنونی صد چندان خواهد شد و  دیگر حرفی برای گفتن در استان از حیث داشته‌ها و ظرفیت‌ها باقی نمی‌ماند.

اگر هر ساله شاهد حضور گردشگران و مسافران در این استان هستیم همه به واسطه این جنگل‌های چشم‌نواز طبیعی و زیبای استان است وگرنه جایی دیگر را با امکانات بیشتر مقصد گردشگری خود قرار می‌دهند.

متاسفانه طبق گفته مسؤولان منابع طبیعی، تعداد قرق‌بانان برای حفاظت از جنگل‌های استان بسیار اندک است و برای هر چند ده هزار هکتار تنها یک قرق‌بان آن هم با امکانات ابتدایی و به عبارتی با دست خالی برای مقابله با سودجویان وجود دارد.

همچنین به دلیل سهل‌انگاری‌های زیاد مسؤولان و واگذاری‌های بی‌حساب و کتاب در سال‌های اخیر همین موجب شده سودجویان بیشتر به فکر سودجویی باشند چرا که احساس می‌کنند جنگل و مرتع نزد مسؤولان استان بی‌ارزش بوده و اجر و قربی ندارد و همه برای واگذاری است!.

مشکلات امروزی را تنها به پای مدیران کنونی نباید نوشت چرا که سنگ بنای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست در استان از همان ابتدا بد گذاشته شده است و اگر سودجویی دیده می‌شود همه به واسطه عملکرد غلط مسؤولان استانی از ابتدا تاکنون بوده است.

اما اکنون که در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم بر مسؤولان استانی به خصوص دستگاه متولی لازم و ضروری است تا فارغ از هرگونه ورود به حوزه انتخابات تنها به فکر حفاظت از جنگل های استان باشند و از همه توان نیروها برای مقابله با سودجویان استفاده کنند.

یکی از مناطقی که در 5 کیلومتری شهر یاسوج مورد دستبرد سودجویان قرار گرفته و و درختان بلوط منطقه در حال ریشه‌کنی هستند منطقه زیبا و بکر خهکلون است و معلوم نیست این نقطه از جنگل‌های استان که بیخ گوش ادار‌ه‌کل منابع طبیعی قرار دارد چرا باید چنین بی‌رحمانه مورد دستبرد و چپاول سودجویان قرار گیرد./فارس



نام:
ایمیل:
* نظر: