به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۱۴۲۸
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
رئیس شورای شهر یاسوج در یک هفته اخیر اظهارنظرهای تندی را علیه شهردار این شهر مطرح کرده و در تازه‌ترین اظهارنظر خود گفته است که شهردار تاکنون برنامه‌ای در زمینه مبلمان شهری ارائه نداده این در حالی است که شهردار این مسئله را رد می‌کند.
به گزارش خبردنا، پنجمین دوره شورای شهر یاسوج از همان ابتدا با قهر و آشتی‌های اعضای این شورا شروع شد، قهر و آشتی‌هایی که این دوره از شورا را نیز مانند دوره‌های پیشین به دو گروه اقلیت و اکثریت تبدیل کرد تا روند ناکارآمدی شوراهای اسلامی در شهر یاسوج همچنان ادامه داشته باشد.

اما در هفته‌های اخیر اظهارات تندی از جانب رئیس جدید شورای شهر یاسوج علیه شهردار در رسانه‌ها منتشر شده اظهاراتی که معلوم نیست چه مبنایی دارد و مشخص نیست که چه اتفاق ناگهانی افتاده که بعد از گذشت حدود سه سال از عمر شورای شهر یاسوج، اعضای این شورا تازه یادشان افتاده که شهر یاسوج مشکل هم دارد.

رئیس شورای شهر یاسوج در جدیدترین اظهارنظر خود با بیان  اینکه مبلمان شهری تاثیر روانی زیادی بر شهروندان دارد و گردشگران هم یک شهر را با مبلمان آن می‌شناسند اظهار داشت: شهر یاسوج از شهرهای گردشگرپذیر کشور است اما متاسفانه در بحث مبلمان شهری آن تاکنون هیچ کاری انجام نشده است.

مسعود خوبانی بدون اینکه اشاره‌ای به وظیفه خود به عنوان یک عضو شورای شهر یاسوج در بهبود وضعیت مبلمان شهری کند، افزود: به مبلمان شهری در یاسوج توجهی نشده و این گلایه‌ای است که از شهرداران سابق و شهردار کنونی داریم.

وی وضعیت روشنایی، تجهیزات پارک‌ها، نیمکت‌ها و سطل‌های زباله در شهر یاسوج را نامناسب دانست و بیان کرد: باید از طرف شهردار برنامه‌ای در زمینه مبلمان شهری به شورا داده شود اما تاکنون چنین برنامه‌ای ارائه نشده است.

رئیس شورای شهر یاسوج با بیان اینکه شهردار یاسوج تاکنون هیچ طرح مبلمان شهری ارائه نداده و شورا هم هیچ مصوبه‌ای در این زمینه نداشته است، ابراز کرد: از شهردار تقاضا داریم زودتر برنامه‌های خود را در بحث مبلمان شهری ارائه دهد تا در این زمینه مصوبه داشته باشیم.

خوبانی همچنین در اظهار نظری عجیب با اشاره به عملکرد شهرداری یاسوج در زمینه مبلمان شهری، عنوان کرد: نصب نیمکت در پارک‌ها و اماکن عمومی و برگزاری جشنواره دیوارنگاری توسط شهرداری یاسوج تخلف است چون مصوبه شورا را ندارد.

اما شهردار یاسوج در واکنش به صحبت‌های رئیس شورای این شهر گفت: برنامه کاری ما همان ابتدا به شورای شهر یاسوج ارائه و مسلما این برنامه پذیرفته شد که الان بنده شهردار هستم و اگر شورای شهر می‌گوید در زمینه مبلمان شهری مصوبه‌ای ندارد یعنی این مسئله برایش مهم نیست.
نستهن مقدم با بیان اینکه رئیس کنونی شورای شهر یاسوج یک هفته‌ای می‌شود که این نوع ادبیات را نسبت به شهرداری در پیش گرفته، افزود: برنامه‌های اجرایی برای بهبود وضعیت مبلمان شهری یاسوج دارم و کارهای خوبی هم انجام شده که شورای شهر باید نظارت کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید با به‌کارگیری چنین ادبیاتی با مردم و احساسات آنها بازی کنیم، عنوان کرد: متاسفانه شورای شهر یاسوج در سال سوم به جز یک جلسه انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه، هیچ جلسه رسمی دیگری نداشتند و بیشتر جلسات نیمه‌کاره و با تنازع بر روی مسائل دیگر به پایان می‌رسید در حالی که عضو شورای مرکز استان باید بیشتر وقت بگذارد و در محل کارش بنشیند.

شهردار یاسوج با بیان اینکه کمیسیون‌های شورای شهر یاسوج هنوز شکل نگرفته است، در رابطه با انتقاد رئیس شورای شهر یاسوج از جشنواره ملی دیوارنگاری هم گفت: در جشنواره دیوارنگاری 13 استان و هنرمندان مطرح کشور شرکت کردند و شهر یاسوج بیش از گذشته برای مردم سایر استان‌ها شناخته شد.

مقدم با تاکید بر اینکه اگر شورا در حاشیه باشد شهرداری نباید شهر را رها کند و می‌تواند بر اساس اختیاراتش عمل کند، ابراز کرد: بر این اساس شهرداری یاسوج در راستای انجام وظایف خود هفته آینده نیز فراخوانی برای المان‌های شهری برگزار می‌کند.

وی به اهمیت مبلمان شهری اشاره و عنوان کرد: مبلمان شهری مفهوم کاربردی و دامنه وسیعی شامل وسایل، تجهیزات، المان‌ها، فضاهای شهری و امکانات فضای عمومی که زیبایی و رفاه ایجاد می‌کنند را شامل می‌شود و عدم رعایت توسط مردم و عدم نظارت توسط شهرداری به زیبایی‌ها و منظر شهری آسیب می‌رساند.

مقدم با بیان اینکه بیش از 10 محله بافت فرسوده در یاسوج وجود دارد که باید بازآفرینی شود به علل ضعیف بودن ناوگان عمومی در این شهر اشاره کرد و گفت: شهر یاسوج خوب ساخته نشده و معابر طوری نیست که ناوگان عمومی در آن لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 120 تا 130 هکتار فضای سبز شهری در یاسوج وجود دارد و به این لحاظ وضعیت خوبی داریم، ادامه داد: بیش از یک هزار عدد نیمکت و سطل زباله را در فضای عمومی و پارک‌های شهر یاسوج کار گذاشتیم اما کافی نیست و برای نوروز امسال هم برنامه‌هایی در این زمینه داریم./تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر: