به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۱۴۳۶
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج بانک‌های خصوصی را متهم کرد؛
وی ابراز کرد: سازمان امور مالیاتی باید فعالان اقتصادی شناسنامه‌دار را کمتر آزار داده و به دنبال مودی جدید باشد.
خبردنا؛ رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با انتقاد از رویه بانک‌های خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک‌های خصوصی پول‌های مردم استان را می‌گیرند و در تهران با آن دلالی و کاسبی می‌کنند.

به گزارش "خبردنا"، جبار کیانی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: استان ما به دلیل مشکلات زیاد و محرومیت‌های تاریخی از بسیاری فرصت‌های سرمایه‌گذاری عقب است و با وجود همه تلاش‌های دولتمردان، با توجه به شرایط توپوگرافی و شرایط اقلیمی استان فاصله زیادی با سایر استان‌ها داریم.

وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به جمعیت و مساحت از منابع آبی سرشار، منابع طبیعی و ظرفیت نفت و گاز خوبی برخوردار است به طوری که می‌تواند استان‌های همجوار خود را هم تامین کند بنابراین دولتمردان باید به این استان با این همه مواهب خدادادی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه ما در ماراتن توسعه فاصله زیادی با سایر استان‌ها داریم به نقش پنجره واحد در بهبود کسب و کار اشاره داشت و عنوان کرد: امیدواریم پنجره واحد به توسعه استان کمک کند و به مرحله‌ای برسیم که از تمامی ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

کیانی با اشاره به مراحل اخذ مجوزها و پروسه‌ای که طول می‌کشد تا مجوزها برای شکل‌گیری یک کسب و کار در استان کهگیلویه و بویراحمد صادر می‌شود، گفت: طبق بررسی‌ها، فرایند اخذ مجوزها در این استان 70 مرحله دارد و به طور میانگین بین 15 تا 28 ماه طول می‌کشد تا یک مجوز تأسیس صادر شود.

وی کل سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده در استان کهگیلویه و بویراحمد را 50 میلیون دلار عنوان و بیان کرد: باید تلاش کنیم در بحث پنجره واحد بروکراسی را به حداقل برسانیم.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه ساز و کار مالیاتی موجود در جهت رونق تولید نیست، گفت: ما هم باور داریم فعالان اقتصادی استان باید مالیات پرداخت کنند اما مشکل ما آنهایی است که کار اقتصادی سیاه و زیرزمینی می‌کنند و مالیات نمی‌پردازند.

کیانی با بیان اینکه مالیات‌ها در کهگیلویه و بویراحمد از سقف بالاتر است که این شرایط خوبی برای ما فعالان اقتصادی نیست، ابراز کرد: سازمان امور مالیاتی باید فعالان اقتصادی شناسنامه‌دار را کمتر آزار داده و به دنبال مودی جدید باشد.

وی به موضوع تهاتر اشاره داشت و بیان کرد: بعد از گذشت هشت ماه از سال با وجود اینکه فرم‌های نوع یک و دو تهاتر از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تخصیص لازم را دریافت  کرده‌اندازه اما سامانه خزانه‌داری هنوز در استان راه‌اندازی نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با انتقاد از رویه بانک‌های خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد، گفت: بانک‌های خصوصی منابع مردم استان را می‌گیرند و در تهران با آن دلالی و کاسبی می‌کنند و خیلی از این بانک‌ها منابع استان را گرفته و تبدیل به ملک و یورو کرده‌اند.
نام:
ایمیل:
* نظر: