به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۱۴۴۱
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
دکتر کلانتری؛
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد  در نهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: هم اکنون شرایط مناسبی برای استفاده از ظرفیت های قانونی بودجه ۹۸ است و مدیران دستگاه های اجرایی با هماهنگی با وزارتخانه ها و سازمان های مربوطه پیگیر جذب منابع باشند. 
به گزارش خبردنا، وی تصریح کرد: جذب بیشتر منابع از این ظرفیت ها که فرصت زیادی هم ندارند مهارتی بوده و بستگی به پیگیری، تلاش و همت مدیران دستگاه های اجرایی و هماهنگی با مرکز کشور دارد. 

استاندار کهگیلویه وبویراحمد به آیین نامه اجرایی تبصره (۱۹) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ در خصوص واگذاری طرح و پروژه ها به بخش خصوصی تاکید کرد.  

وی گفت: در خصوص تبصره ۱۹ قانون بودجه مبلغ ۳۸۶ میلیارد ریال معادل ۱۰ درصد اعتبارات عمرانی برای استان در نظر گرفته شده است و دستگاه های اجرایی که پروژه قابل واگذاری به بخش خصوصی دارند می توانند با پیگیری از این منابع جدب کنند. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مسئله تهاتر و بخشنامه اجرای بند «و» تبصره ۵ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ به منظور تسویه و تهاتر بدهی‌های دولت تاکید کرد و گفت: باید دستگاه های اجرایی از این ظرفیت قانونی به نحوه مطلوبی استفاده کنند. 

کلانتری ابراز داشت: امسال ۱۸۵ میلیارد ریال تهاتر در استان انجام گرفته و به مرکز کشور اعلام شده است که از این مبلغ ۱۰۷ میلیارد ریال تخصیص آن از مرکز ابلاغ شده است.

وی به اهمیت تسهیلات تبصره ۱۸ از جمله مهمترین ابزار ایجاد و حفظ اشتغال در استان اشاره کرد و گفت: این ظرفیت های قانونی بودجه رقابتی بوده و برای جدب به منظور رونق تولید، ایجاد اشتغال بیشتر و پایدار باید در مرکز کشور پیگیر بود. 

استاندار به سفر سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور با استان اشاره کرد و گفت: با توجه به توانمندی های سپاه در حوزه های مختلف بخصوص منابع، تجهیزات و برنامه های محرومیت زدایی، قطعا در تکمیل و تسریع در روند پروژه های سدتنگ سرخ، پروژه پاتاوه -دهدشت وآبرسانی به چهار شهر ما را یاری می کنند و به این پروژه های مهم شتاب داده می شود.

در این جلسه موضوعاتی از جمله تشریح بخشنامه بودجه ۱۳۹۸ و مصوبات کارگروه های ذیل شورای توسعه و برنامه ریزی و سند پیشنهادی بودجه سال ۱۳۹۹ مطرح و مورد بررسی قرار گفت.

همچنین تعداد ۱۲ طرح تغییر کاربری اراضی ملی و زارعی مطرح و بررسی شدند که تک تک این طرح ها با اظهار نظر و رای گیری الکترونی اعضا مورد تصویب قرار گرفتند و یا رد شدند.

طرح های تالار پذیرایی تنگ گنجه ای، تیرچه بلوک در منطقه گچساران، بوم گردی تنگ تامرادی، تولید محصولات بتنی، سه مورد توسعه کارخانه شن و ماسه از جمله ۱۲ طرح مطرح شده در این نشست بودند. 

طرح هادی روستای حاجتی از توابع شهرستان چرام بعد از تبیین آن توسط مشاور و اظهار نظر برخی از اعضای شورا با رای گیری مورد تصویب قرار گرفت.  
نام:
ایمیل:
* نظر: