به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۱۴۴۳
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
کاندیدای انتخابات مجلس؛
کارشناس مسائل سیاسی گفت: استانداران ما در استان ها مدیریتی در استان ها ندارند و اگر نمایندگی ها و شورا ها در استان نباشد کلاه ما پس معرکه خواهد بود.
خبردنا؛ به مناسبت آغاز ماه بیع الاول مراسم جشنی با حضور یکی از کاندیدهای احتمالی انتخابات مجلس شورای اسلامی و طرفدارانش در یاسوج برگزار شد.

به گزارش"خبردنا"، نستور درخشنده پور گفت: مناسبت تشکیل این مراسم در خصوص اعیاد ربیع است واز بنده خواسته شد دراین مجلس صحبت کنم،اعتقاد بنده این است که مانند شما فکر کنم، آمدم که تراوش ذهن و مغز شما باشم و آنچه که شما درک میکنید بگویم و آنچه که در بعد کشوری و استانی وجود دارد و مشاهده میکنید، مشاهده کنم،سال ۵۷ انقلاب کردیم اما چرا انقلاب کردیم، اساس انقلاب بر این دیده نشود که تنها یک مرجع آمد و اساس آن را بنیان نهاد، این انقلاب را نباید دراین حد دید و یا این که مردم آمدند شاهی رابیرون کردند،بلکه این برای این بودکه  انقلاب به عنوان یک استراتژی برای دنیا معرفی شود و آمد که این حکومت نوعی ایدئولوژی را در دنیا معرفی کند.

درخشنده پور افزود: چرا امروز دچار استحاله فرهنگی شده ایم، چرا زوال اجتماع مشاهده می شود و از طرفی در استان و سراسر کشور فروپاشی فرهنگی دیده میشود در این موضوعات تعارفی نیست، در بعد کلان کشوری که امروز هرچند زمان انتخابات نیست، باید گفت راه نجات کشور و مسیر درست آن در یک چیز دیده  میشود که مسوولان در سطوح مختلف از مقامات بالا میانی و پایینی از کسانی هستند که از توصیه های ارشادی و امری رهبر انقلاب  فاصله گرفته اند، رهبری که در سلامت نفس و  جان و وجود خود را برای عزت ملت گذاشته‌است اما مسوولان فاصله میگیرند و فراموش کردیم که باید به کجا برویم.

این کاندیدای احتمالی انتخابات مجلس در ادامه گفت: کدام اقتصاددان نقش درستی ایفا کرده است، چرا  بدون لحاظ شایستگی از برخی افراد بت ساخته میشود ، اگر از بنده با ۲۰ سال سابقه مدیریتی در منصب های مختلف در این موضوعات بپرسند، من هم سوال میکنم  این چه اقتصاد دانی است که تورم را ۴۰۰ درصد میکند و سکه را یک شبه از یک‌میلیون به چهار میلیون تومان می رساند  بنابراین باید گفت اشتباه کردید کنار روید و مملکت را به نخبه های کارکشته بسپارید.

درخشنده پور گفت: ما به دنبال توسعه پایدار در استان هستیم و این‌معنا تفسیر عملی و آکادمیک دارد و توسعه پایدار یعنی استفاده از ظرفیت های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی برای استفاده از تمام ظرفیت های موجود به شرط حفظ منابع برای آیندگان است یعنی تمام نفت استان را در ۵ سال استخراج کرد اما ۱۰ سال آینده را چه خواهیم کرد و همان منابعی که استخراج شده کدام منفعت ها در استان و ممکلت داشته است، و چون توسعه مبنای اصلی آن ظرفیت های اجتماعی و ظرفیت های  زیست محیطی است بنابراین برای توسعه نمی شود جهانی فکر کرد و حتی نمیشود ملی فکر کرد بلکه باید استانی و منطقه ای فکر کرد و چون نگرش ها و نیازها متفاوت است، در راه برنامه ریزی  توسعه، یک نیاز است که باید به آن دست یافت اما دو عنصر نیاز و محدویت توسعه را‌معرفی میکند برای این موضوع باید نشست و برنامه ریزی کرد.

 وی افزود: در تمام شاخص های ملی تولید ناخالصی ملی که مشخص کننده رونق اقتصادی و رونق کاری در یک جامعه و کشور است، حدود ۸۰ زیر شاخه  وجود دارد که در ۶ زیر شاخه مهم نام برده میشود مانند تولید نفت و انرژی، در کنار اینکه استان اول در کشور هستیم اما در استخراج و بهره برداری در رتبه استان های آخر هستیم، ما یک متر آزاد راه در استان نداریم و یک متر بزرگراه استاندارد نداریم و علی رغم اینکه استانی در شاهراه شمال به جنوب قرار داریم، و فاصله با استاندارد استان های صنعتی مانند استان اصفهان و فارس و خوزستان در شاخص راه در استان آخر هستیم، آیا اگر فردی نماینده شد و با تماس تلفنی برای این‌موضوعات پیگیری کرد آیا مشکلات حل خواهد شد و همین موضوعات سبب شده است شما در خانواده های خود چند بیکار داشته باشید؟

این کاندیدای انتخابات مجلس شوارای اسلامی بیان کرد: ۱۴۱۰ موافقت نامه اصولی در بخش صنعت در استان صادر شد اما ۱۱۰۰ مورد آن تعطیل یا نیمه تعطیل هستند و اگر برای اشتغال این موضوع لحاظ شود چیزی حدود ۹ هزار شغل تعطیل است، با مراجعه به شهرک های صنعتی و مشاهده مشکلات آنها،  که کارخانه را  راه اندازی کرده و مشغول شده اما با بانک و بیمه سرشاخ شده و برای اینکه تاوان ندهد مجبور شده است کارخانه خود را تعطیل کند.

درخشنده پور گفت: نمیخواهم قسم بخورم‌اما اگر بازاری ما را به جای مدیران بانک ها قرار دهند  بهتر میتواند با صنعتگر مبادله کند، حداقل ۳ ماه به صنعتگر ما مهلت میدهد، اما همین را هم روسای بانک های ما نمیدانند و بدبختی های ما در این مسائل است، شغل های مادر در استان ما جایگاه ندارد به عنوان مثال در اصفهان صنعت فولاد مطرح است، در یزد کاشی و سرامیک و ریسندگی مطرح است استان ما ده درصد آب کشور، دارای نقطه استراتژیک ظرفیت های طبیعی و زیست محیطی است و اگر‌ بتوان از ظرفیت های گردشگری استفاده کرد میتوان در همین نقطه سبب پیشرفت شویم.

وی افزود: آیا استانداران ما مطرح کرده اند که وقتی قصد رفتن داشته باشند فلان  برنامه های گذشته را داشته اند ، آیا استانداران ماموریت پیدا کردند که فقط مدیر انتخاب کنند، فرماندار یا بخشدار انتخاب کنند، آیا برنامه تولید کرده اند  که سال های اینده باید به کجا برسد، وضعیت تولید، اعتبارات به کجا باید برسد، گاهی با منت از اعتبارات یاد میشد این درصورتی است که وقتی  اعتبارات در برنامه و بودجه کشوری تقسیم میشود اگر این موضوع محقق نکنید پس چه باید محقق شود، به خدا قسم خفت آور است برای مدیری که بیان کند گاز آوردم، برق کشی کردم این ابتدایی ترین خدمت است اگر توانستیم فرزندان ما با تمام مشکلات امثال دکتر ملک حسینی را پرورش دهیم آن وقت افتخار کنیم.

درخشنده پور گفت: نسل های سوم و چهارم باید حاکم شوند و به هیچ عنوان شعار نمیدهم بنده خیلی علاقه دارم وزیر یا وکیل باشم و شما نیز همچنین  دوست  دارید زیرا رشد در فطرت است، اما از شما میخواهم از کسانی که توان آمدن ندارند و بایکوت شدند استفاده کنید، آن  پدری که سالهای سال با زحمت های فروان سرمایه خود را  به یاسوج آورده  و آن پدری که در زیلایی فرزند خود را پرورش داده است و با آموزش تحصیلات سعی بر رشد او دارد اما تلاش های او  راه به جایی نبرده است، یعنی تمام عزت و شرف زندگی شما را به تاراج برده اند، و اگر فکر میکنید کسانی با حضور در فاتحه خوانی ها مشکلات شما را حل میکنند درنگ نکنید و این گوی و این میدان.

وی افزود: یک روز با خدای خودم خلوت کردم خدایا چه کار میتوان کرد، کمک کن، گذشته ام یادم امد که چه کاری می توان انجام داد، سختی ها برای من یادآوری شد، یک روزی بر پیکر۳۵۰ شهید‌گریستم و فردای آن روز در کنار آن مردم ۳۸۵۰ رزمنده را عازم جنگ کردم، کجا رفت آن روزها، خدایا کمک کن به عنوان یک‌عنصر در این استان متناسب با تحصیلات و تجربیات به کار گیرم،  حضرت زهرا (س) فرموده است خالص ترین عبادت ها را به سوی خدا بفرستید خداوند بهترین مصلحت را به سوی شما میفرستد، و این حدیث شاهکار خلقت است که به ذهنم رسید.

وی گفت: امروز برای بنده هر چند منتسب به یک‌طایفه هستم، و خواهر زاده سادت هستم اما برای بنده قوم، قبیله یا دسته فرقی نخواهد داشت بلکه  شایستگی ملاک خواهد بود و فرق نمیکند اگر‌جوانی کارامد و شایسته در محرومترین روستا توانایی رشد داشته باشد برای بنده فرقی ندارد و مطالبات ایلی و قومی را خوب میدانم اما نباید خاستگاه شود و اگر برنامه ریزی ها به آن سمت برود دچار انحراف و اشکال خواهیم شد، به عنوان مثال نماد مسائل قومی ترامپ بوده که یانکی آمریکایی را  نژاد برتر میداند یا هیتلر که ادعا میکرد آریایی، نژاد برتر است.

درخشنده پور ادامه داد: کسانی که میخواهند با تزویر و ریا و مسائل زرگری و  بولد کردن مسائل کهنه به جان شما بیفتند، باید این ستون را هم به آن سنگ زد و اگر دو  ستون قبلی را سنگ زدید اما در سایه ستون سوم نشستید، تمام سنگ ها بر سر شما فرو خواهد ریخت.

وی گفت: برای برون رفت از مشکلات باید به نیروهای علمی و آکادمیک توجه کرد و برنامه ریزی را مد نظر داشت و مدیران ناکارآمد را کنار گذاشت، باید بررسی شود آیا مسیر درست طی شده است یا خیر؟ مجری تمام برنامه‌ها،  مدیران کارآمد است اگر آنها نباشد کارایی خاصی نخواهیم داشت.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: استانداران ما در استان ها مدیریتی در استان ها ندارند و اگر نمایندگی ها و شورا ها در استان نباشد کلاه ما پس معرکه خواهد بود.

وی افزود: هرکسی اندیشه های خود را مطرح کند و اجازه دهید مردم به اندیشه ها رای دهند و سوابق و آینده را بررسی کنند، بنده با یارای خداوند متعال در انتخابات ورود کرده و تا آخر خط خواهم ماند.

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آگاهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
0
کسی که در استان کهگیلویه و بویراحمد کاندیدا می شود ابتدا موضع خود را در مورد رژیم خان خانی و مباشر و تفنگ چی خان بودن اعلام کند تا مردم تصمیم بگیرند که آیا به او رای بدهند؟ سپس موضع ضد طاغوت بودن را اعلام کند چون استان ما خان گزیده و طاغوت زده است و اصولا انقلاب اسلامی ضد خان و ضد طاغوت است
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
0
ما یک جمعی هستیم که از کاندید های گذشته مثل زارع و هدایت خواه و روشنفکر دل زده ایم. میگن این اقای درخشنده شجاع و قوی و حرف هایی بیشماری برای گفتن داره و سابقه کار خوبی داره. ترا خدا ول کن بازنشسته و پیر و پاتال ها. به جونا اعتماد کنید
سادات سفلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
0
درود بر مهندس جنتلمن
لایق مجلسه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
0
بسیار عالی و حرف حق را گفت احسنت
دنای استوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
0
با سلام
واقعا دکتر درخشنده پور لایق مجلس هست
هم اینکه دارای سابقه مدیریتی مرتبط و هم دارای تحصیلات آکادمیک
در بهترین دانشگاه های مادر بوده
و قدرت سخنوری بسیار بالایی دارد
انتخاب ما دکتر نستور درخشنده پور
مسکن و شهرسازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
0
امیدوارم آن مشکلی که در مسکن و شهرسازی استان داشت ختم به خیر شده باشد و طرفداران ایشان را سرخورده و شرمگین نکند
تامرادی ها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
0
تا صد سال تیش مجلس نیبینه
حاج احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
0
ستایشکنم ایزد پاک را ک گویاوبینا کندخاک را/
اول درجواب دوست مون ک گفته بویراحمد طاغوت زده وخوان گزیده هست عزیز من بویراحمد ب قول مرحوم بهمن بیگی درکل کشورایران تنها جایی بود ک ن درنتیجه قدرت ،،وسعت،،،وجمعیت،،،بلکه با فشردن ماشه برنو و پادررکاب بردن موجودیت یافت وهیچ یک از طغیانهای جنوب بی پایمردی پابرهنگان راه ب جایی نبرد و این بازوی عریان مردان بویراحمد بود ک توانست ازیک دهستان استان بسازد ....شما ک ایقد مقدس مابی و دوران طلایی بویراحمد رو تشبیه ب طاغوت زده کردی و خوان گزیده و کدخدا مابی و ریش سفیدی رو زیر سوال میبری اگه باهمه افکار فقهی غربال نشده ات توانستی یک انسان را از معرکه دربیاوری آنوقت کر سختی هستی......ضمنا داستان پادشاه ووزیر باشرط بندی برسر گربه ک اصالت مهم تر است یا تربیت رو هیچوقت فراموش نکن....
درآخر از دکتر درخشنده پور نهایت تشکر وقدردانی رادارم و افتخار میکنم ب ایلم تامرادی ک چنین نخبه شیرمردی را پروراند
دعای خیر ایل بویراحمد بهمراه کسانی خواهد بود ک سیاس و اصالت زاده هستند.....باتشکر خشنودی...حاج احسان
بویراحمد پایین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
0
مهمترین ملاک شایسته‌سالاری میباشد،انصافا به نظر بنده کسی که توان انجام کاری را نداشته باشد و بپذیرد حق الناس بر گردنش میباشد،درخشنده شایستس،بویراحمد به انسان توانمند نیاز دارد،مردم نباید به کسانی رای بدهند که باعث پسرفت و نابودی بویراحمد و دنا یا هر جا شود،شایسته‌ترین انتخاب شود
نام:
ایمیل:
* نظر: