به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۱۴۵۵
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
در «مورزرد زیلایی» با بیش از 10 روستا خبری از شبکه گازرسانی، جاده ارتباطی مناسب، مدرسه مجهز به امکانات و تجهیزات و غیره نیست و مردم روزگار سختی را می‌گذرانند.
خبردنا: دانش آموزان روستای «اشکفت قاطری مورزرد زیلایی» بخش مارگون بویراحمد به دلیل سوز سرما رمقی برای فراگیری علم و دانش ندارند.

به گزارش "خبردنا"، منطقه مورزرد زیلایی با بیش از 100 خانوار و روستاهای بزرگ و کوچک در 120 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده که عنوان یکی از محروم‌ترین مناطق کشور را با خود به یدک می‌کشد.

کودکان منطقه محروم زیلایی حتی برای فراگیری علم و دانش و فرار از بی‌سوادی باید سوز سرمای زمستان را در کلاس‌های درس آهنی بدون پنجره و زیر چکه باران تحمل کنند.

«مورزرد زیلایی» یکی از مناطق سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد است که در فصل زمستان در بسیاری از روزها دمای هوای بیش از 40 درجه را نیز تجربه می‌کنند و در مجموع زمستان‌های سخت و سردی را همه ساله دارند.

در «مورزرد زیلایی» با بیش از 10 روستا خبری از شبکه گازرسانی، جاده ارتباطی مناسب، مدرسه مجهز به امکانات و تجهیزات و غیره نیست و مردم روزگار سختی را می‌گذرانند.

مدرسه کانکسی شهید آبیاری روستای «اشکفت قاطری مورزرد زیلایی» در سال 87 از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت وقت توسط سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس احداث شد.

بررسی‌های نشان می‌دهد هم اکنون 19 دانش‌آموز در 6 پایه دوره ابتدائی با داشتن دو معلم در مدرسه شهید آبیاری روستای «اشکفت قاطری مورزرد زیلایی» فعالیت می‌کنند که در باران‌های اخیر 3 روز دانش‌آموزان زیر چکه باران بدون درب، پنجره و وسایل گرمایشی علم و دانش را فرا گرفتند تا بیشتر از عدالت آموزشی یاد بگیرند.

با وجود پیگیری‌های انجام شده موفق به انجام مصاحبه با کریم اختری مدیر آموزش و پرورش منطقه مارگون نشدیم.

تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر: