به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۱۴۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۳
این مشکل تا حدی پیش رفته که ظاهرا قرار است معاون سیاسی امنیتی استاندار به شکل میدانی از این هنرستان بازدید نماید و برای حل این مشکل چاره اندیشی کند.
خبردنا: مدیران کهگیلویه و بویراحمد بعد از گذشت ۲۴ ماه در رفع مشکلات تنها هنرستان کشاورزی این استان مستقر یاسوج ناتوان بوده در حالی که تعطیلی این هنرستان دور از انتظار نیست.

به گزارش"خبردنا" ، هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی به شکل وابسته در تفاهم نامه‌ای در سال تحصیلی 97-96 بین آموزش وپرورش استان و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با 50 دانش آموز در دو رشته کشت گیاهان دارویی و پرورش ماهیان سردآبی  تاسیس شد.

هم اکنون افزون‌بر 120 دانش‌آموز در این دو رشته در هنرستان شبانه روزی کشاورزی آیت الله ملک حسینی که  اکثرا از مناطق محروم و دورافتاده کهگیلویه و بویراحمد هستند تحصیل می‌کنند اما  این تنها هنرستان  کشاورزی استان  کهگیلویه و بویراحمد همچنان با مشکل فضای فیزیکی روبه‌رو است.

با پیگیری مسئولان  آموزش وپرورش استان و شهرستان بویراحمد مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان در تمام جلسات و برنامه‌ها هنرستان کشاورزی را مهم و حیاتی می‌دانند اما با گذشت دو سال  پیگیری مستمر در جلسات متعدد هیچ  عزمی برای حل این مشکل وجود ندارد.

بی تفاوتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد که متولی بخش کشاورزی است و بارها از این هنرستان بازدید کرده قابل تامل است.

مدیری که باید پیشگام در عرصه تربیت نیروی انسانی برای حضور تاثیرگذار در بخش کشاورزی استان باشد به جای حمایت از دانش آموزان به عنوان مدیران و فعالان عرصه کشاورزی آینده از یک تشکل کاملا صنفی حمایت می‌کند.

ساختمان‌های عریض وطویل سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلیویه وبویراحمد فضاهای بسیاری دارند که اگر به صورت کارشناسی از این فضاها استفاده شود به سادگی نیز می‌توان این تشکل صنفی  از آن فضاها نیز استفاده کرد.

بی تدبیری و ضعف مدیریت سازمان جهاد کشاورزی استان  سبب شده  با گذشت 2 سال از مشکل فضای آموزشی هنرستان تخصصی کشاورزی این مشکل همچنان در جلسات بی ثمر در سطح شهرستان و استان مطرح شود.

این مشکل تا حدی پیش رفته که ظاهرا قرار است معاون سیاسی امنیتی استاندار به شکل میدانی از این هنرستان بازدید نماید و برای حل این مشکل چاره اندیشی کند.

مستقل شدن فضای آموزشی هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی خواسته به حقی است که باید مسئولان برای آن چاره اندیشی کنند، تردد روزانه صدها خودرو و ارباب رجوع ضمن اینکه نظم و امنیت محیط آموزشی را به مخاطره می‌اندازد سبب عدم تمرکز معلمان و دانش آموزان برای تحصیل همراه با آرامش می‌شود.

این هنرستان از نظر نیروی انسانی برای آموزش مطلوب دانش آموزان در سطح قابل قبولی قرار دارد، دروس مهارتی و عملی آنها در ایستگاه چم خانی مختار و طرح شیلات دشت روم انجام می‌شود و دروس نظری نیز در هنرستان آموزش داده می‌شود.

عدم احساس مسئولیت و بی تفاوتی متولیان کشاورزی استان  عوامل اجرایی این هنرستان و دانش آموزان  را برای ادامه کار و فعالیت با این همه جلسات بی ثمر بی انگیزه می‌کند که لازم است هرچه سریعتر فضای این هنرستان به شکل مستقل در اختیار این مجموعه قرار بگیرد.

مشترک بودن فضای آموزشی و اداری کاری سخت و بستر ساز هر حادثه‌ای  است چرا که  تعدد مراجعات مردمی به سازمان نظام مهندسی کشاورزی که یک تشکل صنفی بوده که سبب شده دانش آموزان در زنگ تفریح و زنگ ورزش با مشکلات زیادی مواجه شوند.

دستور استاندار کارساز نیست 

حتی دستور استاندار مبنی بر رفع مشکل فضای فیزیکی هنرستان در شورای آموزش وپرورش استان قبل از بازگشایی مدارس  و جابه‌جایی سازمان نظام مهندسی بر زمین ماند و با گذشت  بیش از یک ماه از سال تحصیلی جدید هنوز عزم و اداره‌ای برای حل فضای فیزیکی هنرستان وجود ندارد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد با تشریح چگونگی تاسیس هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی گفت: جلسات متعددی از سال گذشته تا کنون برای حل مشکل فضای فیزیکی این هنرستان تشکیل شد که هیچگونه ثمری در پی نداشت و مجبور شدیم این مشکل را در شورای آموزش وپرورش استان که به ریاست استاندار مطرح کنیم.

هادی زارع پور گفت: دستور 72 ساعته استاندار در جلسه قبل از مهرماه شورای آموزش وپرورش استان برای حل این مشکل مطرح که بلافاصله جلسه در محل این هنرستان با حضور فرماندار بویراحمد و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و مرکز تحقیقات تشکیل که در این جلسه مصوب شد که  سازمان جهاد کشاورزی استان سازمان نظام مهندسی  را به مکان دیگری منتقل کند که متاسفانه هنوز عملیاتی نشده است.

29 مهرماه برای دومین بار موضوع فضای آموزشی  تنها هنرستان کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد در شورای آموزش و پرورش استان مطرح شد و احد جمالی که ریاست جلسه را به عهده داشت گفت: متاسفم برای مدیرانی که در شورای آموزش و پرورشی که به ریاست استاندار به عنوان نماینده دولت برگزار می‌شود مصوبه را امضا اما در اجرایی کردن آن کوتاهی می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد  در این جلسه افزود: در رابطه با چنین مدیرانی باید تجدید نظر شود، نتیجه این نشست را به استاندار اعلام می‌‌کنم که این تیپ مدیران نمی‌تواند استان را مدیریت کنند.

وی به ظرفیت استان یک درصدی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه آب، جنگل و منابع طبیعی اشاره کرد و یادآور شد: 75 درصد استان جنگل است و آن تعدادی که جنگل نیست زمین مستعد کشاورزی برای مردمی است که از این راه ارتزاق می‌کنند.

این مسوول عنوان کرد: در استان فارس هنرستان‌های زیاد کشاورزی وجود دارد و پیشرفت خوبی هم حاصل شده اما نبود این هنرستان در استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد یک خلاء بزرگ است.

امکان مستقر شدن سازمان نظام مهندسی کشاورزی در مرکز تحقیقات وجود ندارد

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع استان کهگیلویه وبویراحمد نیز می‌گوید: هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی پذیرای دانش آموزان مناطق محروم و روستا زاده به صورت شبانه روزی بوده که با توجه به پتانسیل‌های استان برای تربیت نیروی انسانی در این بخش تاسیس شده است.

کاووس کشاورز با اشاره به اینکه بخشی از فضای مرکز تحقیقات به مهمان سرا تبدیل شده و بخشی دیگر به مرکز آموزش و پژوهش اختصاص دارد، ادامه داد: نظام مهندسی کشاورزی ارباب رجوع فراوان دارد و با توجه به آرامش لازم برای کار آموزشی وتحقیقاتی و کمبود فضا امکان مستقر شدن سازمان نظام مهندسی کشاورزی وجود ندارد ضمن اینکه اگر فضا بود سال گذشته بدون هیچ جلسه ای در اختیار آنان قرار می گرفت.

ضرورت جابجایی سازمان نظام مهندسی کشاورزی

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد تاسیس هنرستان کشاورزی را دراستان یک ضرورت دانست و گفت: این هنرستان در دو رشته کشت گیاهان دارویی و پرورش ماهیان سردآبی در سال تحصیلی 97-96 راه اندازی شد که هم اکنون قریب به 120 دانش آموز در این هنرستان مشغول تحصیل هستند.

ایوب رضایی جابجایی سازمان نظام مهندسی کشاورزی را برای توسعه این هنرستان یک ضرورت دانست و از معاون سیاسی استاندار و فرماندار بویراحمد خواست: جهاد کشاورزی این سازمان نظام مهندسی کشاورزی  را در مکانی بیرون از مرکز تحقیقات جابجا کند.

فراموشی ضرب الاجعل یک هفته‌ای فرماندار برای جهاد کشاورزی

فرماندار بویراحمد در آخرین نشست شورای آموزش استان خطاب به نماینده سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان جهادکشاورزی حداکثر تا شنبه آینده (که یک هفته ازآن گذشته ) سازمان نظام مهندسی را جابجا کند یا درجهاد شهرستان مستقر شود ویا با توجه به صنفی بودن نظام مهندسی کشاورزی مکان مناسبی را برای آنان اجاره کنند.

شاهرخ کناری از تماس دو هفته پیش با الیاس تاج الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان برای جابجایی نظام مهندسی کشاورزی و قول مساعد جهت انجام آن خبر داد و ادامه داد: مدیران برای انجام کار دولت نباید تعلل کنند و در این زمینه جدیت لازم را داشته باشند.
 
باقرزاده معاون پشتیبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در آخرین نشست شورای آموزش وپرورش استان که به نمایندگی از رئیس این سازمان در جلسه حضور داشت از قول مساعد الیاس تاج الدینی برای جابحایی نظام مهندسی کشاورزی به فضای فعلی جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد خبر داد و تصریح کرد: حداکثر تا هفته آینده این جابجایی صورت می گیرد ولی متاسفانه هیچ خبری بر جابجایی این تشکل صنفی وجود ندارد.

کمبود فضا در تنها هنرستان کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تا جایی بوده که یکی از کلاس‌‌های درس با سلف سرویس دانش آموزان مشترک بوده و اتاقی کوچک در گوشه‌ای محوطه که در گذشته به عنوان انباری مورد استفاده قرار می‌گرفت نیز به یک کلاس درس تبدیل شده است.



نام:
ایمیل:
* نظر: