به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۱۴۸۲
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲
و چه بهتر که بگذاریم سکان توسعه در گام دوم انقلاب اسلامی در دست های توانمند دکتر غلامرضا تاجگردون بماند.
خبردنا - رهام ولایتی نژاد؛ در میان سیاست مداران تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد و شاید در حوزه زاگرس نشینان، در دولتهای سازندگی، اصلاحات، مهرورزی و تدبیر و امید، هیچ نامی آشنا تر و بلند آوازه تر از نام دکتر غلامرضا تاجگردون نیست. یکی از خاطرات دوران کودکی و دبستانی اش شعارها و اعلامیه های مبارزات حضرت امام خمینی رحمه الله علیه در دوران حکومت استبدادی شاهنشاهی است.

آن روزها که   صدای انقلاب در جای‌جای میهن عزیزمان طنین‌انداز شده بود و  بیانات و رهنمودهای امام راحل به شهرهای کوچک و بزرگ هم  رسیده بود ،  از درون خانواده دکتر تاجگردون که این روزها مورد هجمه های ناروایی قرار گرفته است  این اعلامیه ها به شهرها و روستاهای اطراف باشت، دوگنبدان، کهگیلویه و دیگر مناطق فرستاده می شد.

آری حاج بهرام تاجگردون یکی دیگر از اعضای خانواده انقلابی تاجگردون ، از مبارزان و مجاهدان نستوه تاریخ انقلاب اسلامی است، که در آن روزها از دست ماموران ساواک به هر سوی در حال حرکت بود و مخفیانه و آشکارا  مسئولیت انتشار اعلامیه های انقلاب اسلامی را بر عهده گرفته بود و در راه رسانیدن پیام های انقلاب  به اقشار مردم و جوانان، زندان و شکنجه را به جان می خرید.

اما چه کسی به اندازه غلامرضا تاجگردون به خاطر نزدیکی به حاج بهرام تاجگردون فرصت آشنایی با پیام ها، اعلامیه ها، اهداف و آرمانهای رهبری انقلاب اسلامی را داشته است؛ فرصتی که در نهایت تاجگردون ها را به کانونی برای آشناسازی جوانان و اقشار مردم با انقلاب اسلامی تبدیل می نمود.

آن اتفاقات از غلامرضا تاجگردون که در حال سپری کردن دوران کودکی و نوجوانی اش بود، مردی برای تمام دوران های انقلاب اسلامی ساخته است که بعد از ۴۰ سال اکنون در آغاز راهی تازه و گامی نو در مسیر انقلاب که مقام معظم رهبری آن را گام دوم انقلاب نامیده اند، قرار دارد. انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی رحمة الله علیه پیروز شد و دوران جنگ فرا رسید و غلامرضا تاجگردون در سن ۱۵ سالگی دوشادوش برادرش شهید احمدرضا تاجگردون در صف مبارزه و جنگ با دشمن بعثی برای دفاع از وطن ایستاد و در دوم خرداد سال ۶۱ مجروح شد. تاج گردون در آن زمان جوان برومندی است در صحنه جبهه و جنگ که قلم در دست و تفنگی بر دوش به آینده سرزمین و کشورش می‌اندیشد.

در سال ۶۳ وارد دانشگاه شد. جنگ به پایان رسید و تاجگردون هم با اخذ مدرک فوق لیسانس از دانشگاه شهید بهشتی به وزارت اقتصاد و دارایی رفت و به عنوان یکی از جوانترین مدیران سطوح بالای کشور مشغول به کار شد ونشان نمونه دولتی از دستان رییس جمهوری دریافت کرد.

در دوران ۱۶ ساله دولت های سازندگی و اصلاحات در سمت ریاست سازمان های برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد و فارس و در نهایت در سمت معاون امور اقتصادی و هماهنگی امور برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در دولت اصلاحات مشغول فعالیت شد و توانمندی و تخصص خود را به عنوان یکی از با تجربه ترین نیروهای طراح برنامه اقتصادی دولت اصلاحات به نمایش گذاشت.

بعد از پیروزی دکتر محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری و انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، دکتر تاجگردون راه خود را در عرصه مسائل سیاسی و اقتصادی به سوی انتخابات مجلس شورای اسلامی تغییر داد و در انتخابات مجلس نهم مورد اعتماد مردم شریف شهرستانهای باشت و گچساران قرار گرفت و پای به عرصه قانونگذاری نهاد. به دلیل تخصص و سوابق دیرینه اش در مسائل اقتصادی و بودجه‌ریزی، در مجلسی که اکثریت آن را جناح مخالف اصلاح طلبان تشکیل می‌داد به ریاست مهمترین کمیسیون مجلس شورای اسلامی یعنی کمیسیون برنامه و بودجه رسید و به یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌های سیاسی و اقتصادی طی ۸ سال حضورش در مجالس نهم و دهم شورای اسلامی تبدیل شد.

دکتر تاجگردون مردی است که در تمام دوران زندگی حرفه ای و سیاسی اش جز به شایستگی و لیاقت، توانمندی و استعداد فردی و اشتیاق برای خدمت به مردم و میهنش مقامی را کسب نکرده است. دکتر تاجگردون یادگار ۴۰ سال تاریخ انقلاب اسلامی است، با کوله باری از خاطرات مبارزات پیش از انقلاب اسلامی تا دوران جنگ و سالهای پس از جنگ، در مقام مدیری متخصص، متعهد و وطن پرست و قانونگذاری شجاع و اصلاح‌طلب است، که در آزمون وفاداری به انقلاب اسلامی و آرمانهایش نیز سربلند و پیروز است.

پایمردی و باورمندی دکتر غلامرضا تاجگردون به انقلاب اسلامی و آرمانهایش آنچنان با زندگی و جسم و جان وی عجین گشته است که کسی نمی تواند دلدادگی و علاقه‌اش را به میهن عزیزمان ایران و آرمان‌های انقلاب اسلامی مورد پرسش قرار دهد و چه کسی شایسته‌تر از دکتر غلامرضا تاجگردون می‌تواند در گام دوم انقلاب اسلامی یاریگر رهبر معظم انقلاب  در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی باشد؛ صد البته حضور ایشان در مجلس شورای اسلامی نه فرصتی برای شخص دکتر تاجگردون که غنیمتی گرانبها برای خدمت به کشور و زدودن زنگارهای محرومیت و فقری است که بر استان ما سایه انداخته است و حضورش در مجلس شورای اسلامی نوید بخش توسعه و بهروزی مردم این کوی و برزن است؛ و چه بهتر که بگذاریم سکان توسعه در گام دوم انقلاب اسلامی در دست های توانمند دکتر غلامرضا تاجگردون بماند.

چه بسا که نقشه شکست تاجگردون که این روزها از ذهن برخی فرصت طلبان در منطقه عبور می کند؛ شکستی بزرگ برای توسعه استان ما و زاگرس نشینانی است که رویای توسعه جنوب ایران را به پیروزی دکتر غلامرضا تاجگردون، این مرد لر تبار نجیب و شجاع گره زده اند.

در پایان بر خویشتن نیز فرض می دانم از خدمات بی دریغ  ایشان در راه آبادانی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در دوران هشت سال حضورش در مجلس شورای اسلامی، از صمیم قلب تشکر و قدردانی نمایم و از خداوند متعال سلامتی و توفیق ایشان را خواستارم.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جنب و جوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
0
0
دمت گرم جناب آقای علیبازی چه شوری امروز بوجود آوردی !!! برای هر سه شهرستان یا بهتر بگویم 8 شهرستان آفرین چیزی منه ای دنیا نی همین که مردم را به تحرک و فعالیت و جنب و جوش می آوری از رسالت رسانه است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دشت روم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
0
0
تاجگردون تاج سرماست افتخار خطه جنوب ومرد غرورآفرین استانمان است
نام:
ایمیل:
* نظر: