به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۱۴۹۱
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵
بهرامی گفت: جوانان از یک طرف مشکلات را پای دین نوشته و از سویی دیگر وقتی پیشرفت هایی بیان میشود بیان میکنند.
خبردنا؛ مراسم گرامیداشت روز ۱۳ آبان به همت انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج با موضوع نقش دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی و با حضور و سخنرانی محمد بهرامی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یاسوج و شهردار اسبق این شهر برگزار شد.

به گزارش "خبردنا"؛  نشست محمد بهرامی شهردار اسبق یاسوج با دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج با موضوع نقش دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی و استکبارستیزی برگزار شد.

محمد بهرامی در این برنامه گفت: بنده چند سال به عنوان معاونت دانشگاه و شورای فرهنگی حضور داشتم اینکه شورای فرهنگی در زمان انتخابات قصد گرفتن مجوزی برای این نشست ها دارد کار سختی است، بنده دانشجویان را درک میکنم برای اینکه از نشست های سیاسی فاصله نگیرند.

بهرامی گفت: با توجه به حساسیت امسال در انتخابات شورای تامین در دانشگاه ها و شهرستان ها چهارچوب هایی را مشخص میکنند، دیروز ۱۳ آبان دانشگاه برنامه داشته و امروز انجمن اسلامی به مناسبت این روز برنامه داشتند، این روز یک واقعه عادی نیست، سه واقعه مهم تبعید امام به ترکیه، پیوستن دانش آموزان و دانشجویان به نهضت انقلاب و تسخیر لانه جاسوسی است، دانشجویان برای حل مشکلات کشور این حرکت‌ها را انجام دادند.

وی افزد: امام راحل فرمود دانشگاه منبع همه تحولات است، رهبر انقلاب فرمود دانشجوی بدون علم سیاسی مانند جسم بدون روح است، بنابراین در یک محیط تاثیر گذار در جامعه هستیم، وظیفه ما دانشجویان با توجه به مشکلات و اقتضای زمانی خود باید کارها و ماموریت متفاوتی دهند، روزی دانشجویان لانه جاسوسی را تسخیر کردند و امروز دانشجویان وظیفه دیگری دارند، بر این اساس با توجه به سنخیت مکان دانشگاه و با توجه به آسیب های کشور، دانشجو باید در آن چارچوب صحبت کند، و دانشجو میداند به چه حوزه مهمی تعلق دارد و باید چه تلاش هایی را انجام دهد.

بهرامی گفت: برنامه پرسش و پاسخ در یک زمان و مکان دیگر انجام خواهد شد، ما تابع قانون هستیم، دوستانی که تمایلی دارند از دانشگاه مجوز بگیرند، ما آماده هستیم؛ دانشگاه محل پرورش علم و دانش است و نباید این‌محیط با مکان های دیگر اشتباه گرفته شود.

یکی از دانشجویان گفت: دانشگاه محل پرسش و پاسخ است بهرامی گفت مجوز بگیرید و سوال بپرسید و من پاسخگوی شما خواهم بود، ما ترسی از پرسش و پاسخ نداریم و تابع قانون هستیم.

محمد بهرامی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد یک استان صد درصد مسلمان و شیعه است اما چرا بعضی جوانان به برخی اعتقادات گرایش پیدا کرده اند؟ علت آن را نمی دانم، هر مشکل و ناکارآمدی هست جوانان به پای دین میگذارند.

وی بیان کرد: واقعیت این است که ما ناکارامد هستیم و منابع را هدر میدهیم و خیلی افراد شعار میدهند و دانشجو باید بداند کشور با ۴ ظرفیت و به مشقت کار میکند، به عنوان مثال بهترین محصول صادراتی فرش های ابریشمی است چه قدر ساعت کار لازم است که ۳۵ هزار ساعت کار با ۱۰ ساعت کار در ژاپن معاوضه میشود و با مقایسه درآمد سرانه ها که ۴ درصد استفاده میشود و ۹۶ درصد به هدر‌میرود که دانشگاه و دانشجو باید در این خصوص آگاه شوند، من ماموریت ندارم که در دانشگاه حاضر شوم و حرف سیاسی بزنم و عده ای اختلال ایجاد کنند و بنده به عنوان یک فرد عملکردی در این حوزه نظر خود را بیان میکنم.

شهردار اسبق یاسوج بیان کرد: دو محور اساسی مبنای کار در دنیای پیشرفته امروز مطرح است، یک انسان محوری و دوم علم محوری است، که دو موضوع اشرافیت و سنت ها را کنار‌ گذاشتند در این خصوص اولین مقابله اسلام با این موضوعات و دشمنی ها با اسلام از این جهت بود، اما متاسفانه در برهه های مختلف برخی بر اساس فرهنگ های دینی وارد جامعه میکردند، پادشاهان روزی بیان میکردند که نماینده خدا هستیم، داعش چه تعبیری از دین دارد و ما چه تفسیری داریم، اروپا با کنار گذاشتن کلیسا به این شرایط رسید و دنیا در سیر توسعه خود به این نتیجه رسیده که خلاء اخلاق وجود دارد و اخلاق سبب وجدان کاری و مسوولیت پذیری میشود، در اولین آیه یعنی بخوان، بحث خلقت انسان، آموختن یعنی معلمی مطرح است، بنابراین در دنیا باید منابع علمی را مطالعه کرده که دانشجو نباید تکیه به کتاب داشته و باید خلاقیت و نوآوری را مد نظر قرار دهند.

بهرامی گفت: جوانان از یک طرف مشکلات را پای دین نوشته و از سویی دیگر وقتی پیشرفت هایی بیان میشود بیان میکنند این فرد غرب زده است، امروز تعصب و غیرتی نسبت به دین نداریم و علما با توجه به اقتضائات زمان ضروریات دینی را باید مدنظر قرار دهند بنابراین دنبال غرب نیستیم و غرب از ما یاد گرفته است.

وی تاکید کرد: سیاست زدگی دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب گریبانگیر ماست هر چند افراد نخبه متعهد و مسوولیت پذیر دارند، و باید در قالب این دو جریان باشیم و مبنای کار ما در قالب چارچوب نظری و فکری و در عمل و زندگی مردم ملموس باشد.

در این خصوص دانشجویی پرسید آیا در این شرایط وجود دارد؟ بهرامی گفت : وظیفه دانشجو بوده که فرهنگ سازی کرده و تئوری های مختلف را نشر دهند آنها نخبه های جامعه هستند و باید چراغ راه جامعه باشند، مردم به همه تئوری های مختلف آگاهی ندارند، دو توسعه فیزیکی و نرم وجود دارد و آسانترین توسعه، توسعه نرم فرهنگی است که باید دانشجویان در این زمینه گام های موثر برای حال و آینده بردارند زیرا در قبال همه مسوول هستیم برخی اوقات بعضی رفتارهای ما ناشی از تحریک برخی افراد خارج محیط دانشگاه است و رفتارهایی صورت‌ میگیرد که به صلاح جامعه و مردم نیست.

















انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
0
0
کاش حداقل اجازه میدادن نصف سالن رو دانشجو ها پر کنن!نه اینکه از بیرون ادم بیارن که دانشجو ها جا نداشته باشن حتی بشینن
نام:
ایمیل:
* نظر: