به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۱۵۰۹
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
ساعاتی پیش با حضور دکتر تاج گردون انجام‌ گرفت؛
پروژه آبرسانی به ۸ روستای منطقه بویراحمد گرمسیر شهرستان گچساران به بهره برداری رسید
به گزارش خبردنا، پروژه آبرسانی به هشت روستای منطقه بویراحمد گرمسیر با حضور معاون عمرانی استاندار و نماینده گچساران و باشت در روستای سرتیره به بهره برداری رسید.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد ریال و با اجرای ۱۸ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، احداث ۲ باب مخزن به حجم ۶۰۰ متر مکعب، ۱۷ هزار متر مربع آسفالت در حال انجام و ساخت ساختمان، دیوار حریم و سنگ فرش عملیاتی شده است.

پاسره ادامه داد: اعتبار این پروژه از محل منابع بنیاد برکت و استانی تامین شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد از توپوگرافی خاص و سخت و هزینه های بالای اقدامات عمرانی در استان و افزود: در دولت تدبیر و امید از همه ردیف ها ۱۴۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشتیم که با این اعتبارات ۳۸۰ کیلومتر خط انتقال، ۷۲۵ کیلومتر شبکه توزیع، ۱۲۷ باب مخزن با ظرفیت ۲۶ هزاررو ۸۰۰ متر مکعب در شبانه روز، ۴۰ منبع تامین اب جدید و ۲۱ ایستگاه پمپاژ به زیرساخت های آبرسانی روستایی استان اضافه شد.

پاسره ادامه داد: با این اقدامات شاخص جمعیت برخوردار از آب آشامیدنی سالم حدود ۷ درصد رشد داشت و سطح برخورداری استان را به متوسط کشوری نزدیک کرد.

وی گفت: از ۱۶۴۱ روستای استان ،در گچساران ۱۱۵ روستا با جمعیت ۲۷۰۰۰ نفر داریم که از این تعداد نیز ۱۱۴ روستا دارای تاسیسات آبرسانی هستند.

پاسره بیان کرد: ۷۷ درصد جمعیت روستایی گچساران از آب آشامیدنی سالم برخوردار است که این رقم بالاتر از متوسط استان و کشور است. 

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی از فرصت های خیلی خوب در دولت های یازدهم و دوازدهم، گشایش اعتبار از صندوق توسعه ملی بود که به پیشنهاد دولت، تلاش نمایندگان مردم و حمایت مقام معظم رهبری عملیاتی شد یکی از افتخارات وزارت نیرو همین است. 

وی با اشاره به اینکه ۱۷ میلیارد تومان تفاهم نامه با بنیاد برکت داریم، بیان کرد: ورود اعتبارات بنیاد برکت هم یکی از منابع خوب و راهگشا در اجرای پروژه های آب بوده، از مسئولان بنیاد برکت بخاطر توجه به این استان تقدیر می کنیم.

پاسره افزود: در شهرستان گچساران مجتمع های خیلی خوبی جهت ارتقاء وضعیت بهداشتی و آبرسانی تعریف شد از جمله مجتمع آبرسانی باباکلان که به تنهایی ۳۰ درصد جمعیت روستایی این شهرستان را پوشش می دهد، مجتمع آبرسانی از سد کوثر که بیش از ۲۴ روستا را پوشش میدهد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان گفت: ۱۰۰ درصد شهرهای استان از آب شرب سالم بهره مند هستند. 

 فیض اله پاسره افزود: ۳۱ درصد جمعیت شهری استان دارای شبکه فاضلاب هستند که به نسبت کشوری پایین است و از نمایندگان انتظار و درخواست داریم برای ارتقاء این شاخص کمک کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان خاطر نشان کرد: در چرام، لنده و باشت پروژه فاضلاب داریم که چرام تا پایان سال افتتاح میشود.

پاسره در پایان از طرح بزرگ عمرانی وزارت نیرو در کشور گفت و اظهار داشت: وزارت نیرو تا پایان سال ۹۸ پویشی بزرگ را در حال اجرا دارد که قرار است تا پایان سال ۲۲۷ پروژه با اعتبار ۳۳ هزار میلیارد تومان هر هفته در یک استان افتتاح و کلنگ زنی کند که استان ما نیز بی نصیب از این طرح نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر: