به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۱۵۲۰
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹
قائم مقام بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد:
قائم مقام بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت دانشگاه‌های استان در بحبوحه انتخابات گفت: دوره برگزاری شوهای انتخاباتی در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد گذشته است.
به گزارش خبردنا، " مسعود پرهیزگار " در حاشیه بازدید از غرفه این خبرگزاری در نوزدهمین نمایشگاه کتاب و مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رسالت‌ تشکل‌های دانشجویی در جامعه و همچنین مراحل و مراتب مطالبه‌گری توسط قشر بسیج دانشجویی با بیان این که ابتدا یک مسئله و موضوع اولویت‌دار که مشکل اصلی جامعه بوده توسط تشکل شناسایی می‌شود، اظهار کرد: بعد از شناسایی مسئله به دنبال راهکار حل آن هستیم و اعتقاد داریم که هر مشکل و مسئله و آسیبی راهکاری جهت برطرف کردن دارد.

وی با بیان این که بخشی از راه‌حل مسئله به شیوه مطالبه‌گری در جامعه است افزود: دانشجو به عنوان چشم بیدار و گوش شنوای جامعه به دلیل تعهدی که نسبت به جامعه؛ مردم و کشور و استان خود دارد به مطالبه‌گری می‌پردازد که بخشی از موضوع در حوزه اجتماعی مثل طلاق و خودکشی و سایر آسیب‌های اجتماعی است.

قائم‌مقام بسیج دانشجویی استان در ادامه بخشی از مطالبه‌گری را مربوط به حق‌خواهی و دادخواهی مردم در جامعه ذکر کرد و در پاسخ به این سوال که مشخصا در زمینه دادخواهی مردم چه مشکلاتی اکنون در استان وجود دارد که بسیج دانشجویی به دنبال مطالبه‌‌گری است اظهار کرد: مباحثی مثل حقوق‌های معوقه کارگران در برخی واحدهای تولیدی مثل تعدادی از کارخانه ها در یاسوج و یا سد چم شیر و یا مربوط به کارخانه‌هایی است که تعطیل شده‌‌اند و یا در زمینه زیست محیطی و دست درازی عده‌ای از یقه سفیدها به اراضی ملی استان است که شاهد کوه خواری و قبرستان‌خواری و رودخانه‌خواری در نقاط مختلف استان هستیم.

پرهیزگار به مصادیق دیگری از مطالبه‌گری بسیج دانشجویی در کهگیلویه و بویراحمد و پیگیری دادخواهی مردم اشاره کرد و گفت: در استان دیده‌ایم که استخدام‌های نابحقی صورت گرفته و در بعضی جاها اخراج‌های نابحقی دیده می‌شود که این موضوعات در دستور کار مطالبه‌گری بسیج دانشجویی است.

قائم‌مقام بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه یکی دیگر از رسالت‌های بسیج دانشجویی جهت بهبود اوضاع را موضوع پیشنهاد به مدیران و دستگاه‌ها ذکر کرد و گفت: در زمینه‌های مختلف از جمله برای بهبود اوضاع مدیریتی و یا در خصوص برگزاری هر چه بهتر انتخابات پیشنهادهایی از سوی تشکل داده می‌شود که در حال حاضر موضوع انتخابات با توجه به در پیش بودن انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار دارد.

این مسوول به نحوه مطالبه‌گری در زمینه انتخابات و بیان یکی از مصادیق آن اشاره کرد و گفت: برای مثال بحث مهم این است که کاندیداها شفاف سازی در ابعاد مالی کنند و بگویند هزینه‌ها از کجا و چگونه آمده است.

پرهیزگار در ادامه با اشاره به نقش بصیرت‌افزایی بسیج دانشجویی در انتخابات‌ها و برنامه‌ای که این تشکل در انتخابات پیش رو دارد اظهار کرد: مبنای کار بسیج دانشجویی بصیرت‌افزایی است که مردم نماینده‌ای در طراز انقلاب اسلامی انتخاب کنند نماینده‌ای که هم اسلامیت و هم جمهوریت نظام را در مجلس پی‌گیری کرده و صدای مردم باشد از حقوق استان خود دفاع کند و بازیچه دست سیاسیون قرار نگیرد.

قائم‌مقام بسیج دانشجویی استان در ادامه در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که وضعیت کنونی دانشگاه‌های استان را در بحبوحه انتخابات چگونه ارزیابی می‌کنید و آیا در برهه کنونی شاهد مشکلاتی که در گذشته در انتخابات‌ها ایجاد شده بود در فضای دانشگاهی استان هستیم یا نه اظهار کرد: به وضعیت کلی دانشگاه‌های استان امیدوار هستیم و امیدواریم که بسترها فراهم شود اما با شناختی که از مسوولان کنونی دانشگاه‌های استان داریم اجازه نخواهند داد که دانشگاه از ریل علمی و آکادمیک خارج شوند.

وی یادآور شد که به یقین روسای کنونی دانشگاه‌های استان اجازه نخواهند داد که دانشگاه و فضای آن دکان سیاسی نمایندگان و کاندیدها شود و حیثیت دانشگاه را لکه‌دار کنند و اجازه نمی‌دهند که عده‌ای شوهای تبلیغاتی در دانشگاه اجرا کنند چرا که مسوولان دانشگاه عاقل و فهمیده هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: