به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۱۵۲۲
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
یک یاداشت:
بهرحال فردا بیستم مهرماه 1398 روزی حساس برای اردوگاه اصولگرایان بویراحمد و دنا خواهد بود که آیا این اردوگاه قصد دارد در روزهای آینده بار دیگر " کریم فرخیانی " را گزینه نهایی بنامد یا " ستار هدایتخواه " را تکلیفی دوباره ببخشد و یا گزینه " سومی " برای خود انتخاب کنند؟

خبردنا:‌ نامزد نهایی مورد حمایت اصولگرایان و جبهه انقلابی بویراحمد و دنا برای کاندیداتوری در انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی بزودی مشخص می شود

عصر روز دوشنبه سیزدهم خردادماه 1398 یعنی پنج ماه و یک هفته پیش شورای اصولگرایان و جبهه انقلابی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور برخی از نمایندگان این شورا در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا در حسینیه امام علی (ع) یاسوج تشکیل جلسه داد.

در این جلسه و بعد از سخنرانی " ستار هدایتخواه " نماینده ادوار هفتم و هشتم این حوزه انتخابیه، نامزد نهایی مورد حمایت جریان سیاسی معروف به " شانا کب " برای کاندیداتوری در یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

" کریم فرخیانی " قاضی خوشنام سال های نه چندان دور دستگاه قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد بعنوان نامزد نهایی " شانا کب " یا شورای انقلابی نیروهای اصولگرایی کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نامزد نهایی با ارائه سخنانی از آمادگی خود برای کاندیداتوری در انتخابات اسفندماه 98 خبرداد.

استقبال نشدن از این کاندیدای انتخاباتی در اردوگاه اصولگرایان بگونه ای بود که در کمتر از 24 ساعت از معرفی وی، برخی از نیروهای این اردوگاه از اردوگاه سابق خود جدا شده و به اردوگاه دیگر یعنی " دکتر مهدی روشنفکر " پیوستند.

فشارها بر روی سران " شانا کب " در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا روز به روز گسترش پیدا کرد بگونه ای که " حمیده هدایتخواه " دختر " ستار هدایتخواه " که آن روزها و این روزها نقش کلیدی در شورای نیروهای انقلاب استان کهگیلویه و بویراحمد برعهده دارد زبان به " انتقاد " از عملکرد این شورا در انتخاب از " فرخیانی " گشود.

" حمیده هدایتخواه " البته در آن روزها تاکید کرد که " روشنفکر " مردِ خوش اقبال سیاست بویراحمد بوده و از سویی " فرخیانی " خروجی انحصار شورای نیروهای انقلاب استان است.

روزها پشت سرهم گذشت و به ماهها رسید و خبری از فعالیت های انتخاباتی " فرخیانی " گزینه نهایی اصولگرایان بویراحمد و دنا به گوش نرسید بگونه ای که همگان مُجاب شده بودند " فرخیانی " گزینه نهایی این جریان برای انتخابات پیش رو نیست.

** هدایتخواه: فرخیانی در دسترس نیست    فرخیانی: در دسترس هستم 

دهم مهرماه 1398 این بار در نشست مجمع عمومی شورای نیروهای انقلاب باز هم در حسینیه امام علی (ع) یاسوج، خود " ستار هدایتخواه " از عملکرد " فرخیانی " انتقاد می کند و تاکید می دارد که " فرخیانی از دسترس خارج شده است " اگرچه " فرخیانی " در همان شب تاکید می کند که " از دسترس اصولگرایان خارج نبوده است."‌

بنظر می رسد آنچه این روزها از " دودکش" اصولگرایان بویراحمد و دنابیرون می آید " دود سفید " باشد و البته باید منتظر تحرکات اردوگاه این طیف در روزهای آینده هم بود.

فردا بیستم آبان ماه 1398 قراراست مجمع عمومی" شانا کب" برای برگزاری انتخات و تعیین شورای شهرستان های بویراحمد و دنا در حسینیه امام عی (ع) یاسوج برگزار شود.

بنا به اخبار دریافتی، حدود 500 نفر از اصولگرایان این 2 شهرستان برای حضور در این مجمع دعوت و سپس برای انتخاب شورای شهرستانی اقدام به برگزاری انتخابات می کنند.

البته کاندیداهای جدیدی برای گزینه نهایی اصولگرایان بویراحمد و دنا بجز " فرخیانی " هم مطرح شده و ناگفته نماند که اصرارها برای بازگرداندن " ستار هدایتخواه " برای کاندیداتوری در این دوره از انتخابات خانه ملت در این حوزه انتخابیه همچنان ادامه دارد اگرچه " وی " این اصرارها را با " شدت " بیشتری نسبت به گذشته رد نموده است.

** گزینه های مطرح اصولگرایان بویراحمد و دنا برای انتخابات یازدهم مجلس

از " خلیفه خلقی پور " ، " کیان دهرابپور " ، " سید شکرالله امامی " ، " سید احسان عسکری " ، " ستار هدایتخواه " ، " کریم فرخیانی " و " دانشفر " بعنوان مهمترین گزینه های مطرح شده برای کاندیدای نهایی اصولگرایان بویراحمد و دنا در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی نام برده می شود.

" دکتر مهدی روشنفکر" پدیده انتخابات دهم شورای اسلامی که این روزها بنطر می رسد از اقبال عمومی بالایی برخودار می باشد نیز در بین این گزینه ها نام برده می شود اما شنیده ها حکایت از حضور نیافتن این کاندیدای انتخاباتی در میان گزینه های " شانا کب " است.

** شووی سیاسی اصولگرایان

برخی تحلیلگران معتقدند تمامی وقایع رخ داده در شش ماهه گذشته در اردوگاه اصولگرایان بویراحمد و دنا یک " شووی " سیاسی با هدف کاندیداتوری پنج باره " ستار هدایتخواه " برای انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه است.

البته برای تحقق این تحلیل هم باید منتظر روزهای آینده بود و اگر " ستار هدایتخواه " کاندیدای نهایی این جریان سیاسی برای انتخابات پیش رو شود آن وقت می توان به این تحلیل رای " مثبت " داد و در غیراینصورت با تحلیل مطرح شده باید رای " منفی " داد.

** اصولگرایان اگر بدنبال پیروزی هستند به اردوگاه روشنفکر بپیوندند

برخی هم معتقدند اصولگرایان بویراحمد و دنا اگر بدنبال پیروزی قاطع در انتخابات اسفندماه امسال هستند باید بفکر وحدت با " دکتر روشنفکر " باشند تا با آرامش خیال و بدون هیچ گونه دلهره و استرسی، صندلی سبز بهارستان در خانه یازدهم را از آنِ خود کنند.

بهرحال فردا بیستم مهرماه 1398 روزی حساس برای اردوگاه اصولگرایان بویراحمد و دنا خواهد بود که آیا این اردوگاه قصد دارد در روزهای آینده بار دیگر " کریم فرخیانی " را گزینه نهایی بنامد یا " ستار هدایتخواه " را تکلیفی دوباره ببخشد و یا گزینه " سومی " برای خود انتخاب کنند؟

* نوید محمدی - کارشناس مسائل سیاسی
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
0
دو نفر بین اینها بعد از هدایتخواه میتونن کاندید اصولگرا باشن خلیفه خلقی پور و کیان دهراب پور
یزدگرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
0
تنها گزینه ی رای اور جریان اصلوگرایی فقط وفقط ستار هدایت خواه است. بقیه اب در هاون میکوبن ...
تحلیلگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
0
فقط هدایتخواه و گرنه همان روشنفکر کاندیدای اصولگرایان خواهد بود هر چند 12 روزی است که خبری از روشنفکر نیست نمی دانم سرمای شدید خورده یا به خارج از کشور رفته و یا قصد حضور ندارد!!!!!!!!!!
امیرظهوریان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
0
تنها راه موفقیت اصولگرایان حمایت از دکترروشنفکراست
حقگو
|
Greece
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
0
0
همه دوستان محترمند برادرچرایکه تازی می کنید اینها که نام بلند کردند ازنردبان همین ملت بالارفتند
تاج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
0
0
چرا باید به کسی رای بدیم که هیچی نداره .نه سابقه اجرایی کلان نه تحصیلات خیلی تخصصی و نه...به جز تعصبات فامیلی.افتخارش مث برخی نماینده های سابق حضور در فاتحه خونیا و این قبیله..اگه یه کاندید خوب و به درد بخور معرفی نشه امسالم شرکت نمیکنم.کسی که میخواد با فاتحه خونی نماینده بشه فردا فامیلا و اقوام خودشو فقط میبینه نتیجش میشه وضعیت کنونی..
چیتاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
0
0
فقط دکتر روشنفکر
چیتاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
0
0
فقط دکتر روشنفکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
0
0
خضور دکتر روشن فکر در این عرصه خواب خوش دیگر رقیبان را آشفته ساخته و اظهار نظر بدون آگاهی در مورد ایشان فقط و فقط ایشان را محبوب خواهد امروز در این کشور ملاک اصلی پاک دستی است وگرنه بقیه چکار کردند به قول سعدی دوصد گفته چون نیم کردار نیست امروز مشکلات همه از بد عمل کردن هست و گرنه خوب میشه صحبت کرد کدو م یک از نامزد ها قبیله ای نیستند ساختار جامعه عشایری این هست برادر جان فقط به ندای مردمی وحدت بپیوندید و انشا الله خبری خوشی در راه هست
خدا شکرت و ای روزگار
|
Bulgaria
|
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
0
0
په زارع چه وابی ....خدانخوووو
من
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
0
0
روشنفكر دكتراي چي داره
دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
0
0
بهترین گزینه برای بویراحمد ودنا روشنفکر خواهد بود البته اطرافیانش خیلی مهمه
نام:
ایمیل:
* نظر: