به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۱۵۴۴
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد باتشریح شرایط کنونی اصلاح طلبان در سه حوزه انتخابیه این استان تاکیدکرد که اصلاح طلبان در زیر چتر اصولگرایان پیروز شده اند.
" سیدعلی محمد دانشی " در گفت و گو با خبردنا در پاسخ به این سوال که شرایط اصلاح طلبان برای انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه این استان را چگونه ارزیابی می کنید؟ اظهارداشت: در کهگیلویه بزرگ سال هاست که مردم جریان به اصطلاح اصولگرا را قبول کرده اند و جز یک مورد در بقیه ادوار این جریان سیاسی قبول شده و در انتخابات پیش رو بنظر می رسد همین گونه است.

وی گفت:‌ نتیجه انتخابات امسال هم در کهگیلویه بزرگ تاحدودی قابل پیش بینی است و معتقدم در گچساران و باشت هم در دوره های گذشته بدلیل اجماع نکردن جریان اصولگرا، جریان اصلاحات پیروز بوده است.

این فعال سیاسی باتشریح دیدگاه خود راجع به تحرکات کنونی جریان اصلاحات در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، ادامه داد:‌ در بویراحمد هم در چند دور گذشته یعنی 16 سال گذشته، مردم به اصلاح طلب تابلودار نشانه دار رای نداده اند.

دانشی معتقدست معمولا اصلاح طلبان اصول را زیرپا می گذارند و از اصول عدول کرده و بعبارتی ائتلاف هایی با برخی کاندیداها نموده و از دیدگاه های خود عدول می کنند.

وی گفت: در دانشگاه و در مناظره با آقای رضاتوفیقی رئیس ستاد انتخاباتی آقای روحانی رئیس جمهور کنونی گفتم که معیارهای شما با آقای روحانی نمی خواند و جهانگیری را بیاورید که نیازی به کمک نفس نداشته باشید.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اصلاح طلب تابلودار در 16 سال گذشته نتوانسته در بویراحمد به مجلس راه پیدا کند و در کهگیلویه بزرگ هم فقط یکبار و در شهرستان گچساران هم بدلیل تفرق این اتفاق رخ نداد.

بگفته دانشی، در بویراحمد، عامه مردم به تابلوی اصلاح طلبی رای نداده اند و اصلاح طلبان در این حوزه از دیدگاه های خود عدول کرده اند.

زارعی هیچ وقت نگفته است اصلاح طلبم

عضو شورای نیروهای انقلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آقای زارع نماینده کنونی بویراحمد و دنا در مجلس هم تاکنون نگفته اصلاح طلب است اما اصلاح طلبان در دور گذشته از اصول خود عدول کرده و  از ایشان حمایت کردند تا " رقیب قوی آنان به مجلس راه پیدا نکند. " 

دانشی با لبخند ادامه داد: عُرف اصلاح طلبان استان ما این است که زیر چتر اصلاحات نمی آیند و زیر چتر یک اصولگرای سطح پایین تر از خود قرار می گیرند وگرنه اگر آقایان به دیدگاه سیاسی شان معتقد هستند چه معنایی دارد که زیر چتر اصول گرایان قرار می گیرند؟

وی گفت: اعتقاد دارم اگر اصلاح طلبان شعار منطقی داشته و بردیدگاه فکری خود پایبند هستند باید براین شعار و دیدگاه پافشاری کرده نه اینکه خود را زیر چتر اصولگرایان قائم کنند و بعد هم ادعای پیروزی در انتخابات داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: