به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۱۵۴۵
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
نقدی بر نشست نیروهای انقلاب:
آیا آنها برای انقلاب زحمت نکشیدند؟آیا برادران و عزیزان خود را در راه انقلاب از دست ندادند؟ آیا در دفاع مقدس نقش آفرینی نکرده اند؟
خبردنا:‌ در روزهای گذشته نیروهای انقلابی در برخی از شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد جلسه ای پیرامون انتخاب اعضا برگزار کردند ولی متاسفانه افراد زیادی از نیروهای انقلاب از برگزاری این جلسه و انتخاب اعضا گلایه داشتند.

 بنده بعنوان کوچکترین فرزند انقلاب وظیفه دارم به چند موضوع اشاره کنم:

خداوند متعال بر درجات امام (ره) بيفزايد كه مي‌فرمود «وحدت» از جنود الله و «تفرقه» از جنود شيطان است. معناي اين سخن آن است كه در ميان مؤمنين، هركس در مسير وحدت قدم بردارد، كاري الهي مي‌كند و هركس به دنبال تفرقه و جدايي ميان مؤمنين از يكديگر باشد، كاري شيطاني انجام مي‌دهد.

توحيد محوري منطق اين نگاه و اعتقاد است. آياتي چون «انما المومنون اخوه» و «واعتصموا بحبل‌‌الله جميعاً ولاتفرقوا»، تصريح بر اين نگاه توحيد محور دارد. دليل اصلي تمامي شكست‌ها، ناكامي‌ها و مشكلات مومنين در طول تاريخ به ضعف وحدت ميان آنان بر‌مي‌گردد.

مسلمانان با يك جمعيت بيش از يك ميليارد و نيم به دليل گرفتار شدن به تفرقه و دوري از وحدت، در بدترين شرايط به سر مي‌برند. در بدترين شرايط حاكم بر جهان اسلام، انقلاب اسلامي با هويت ديني در ايران به پيروزي رسيد. حضرت امام(ره) وحدت كلمه را رمز پيروزي ملت ايران در انقلاب اسلامي معرفي كردند و همواره بر حفظ آن تأكيد داشتند. يكي از تأكيدهاي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در 27 سال گذشته، حفظ وحدت در سطوح مختلف بوده است.

اكنون به دليل شرايط انقلاب و كشور، وحدت در جريان انقلابي و ارزشي، به يك ضرورت با اولويت اول براي حل مشكلات و شتاب بخشي به حركت انقلاب براي تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامي تبديل شده است. انقلاب و نظام اسلامي در شرايط جنگ احزاب قرار دارد. تمام قواي شيطاني براي متوقف ساختن حركت انقلاب اسلامي به اجماع رسيده است و جبهه‌اي واحد و منسجم تشكيل داده‌اند.

جبهه شياطين، رمز پيروزي خود بر جبهه مؤمنين و نيروهاي اصيل انقلابي را، فقط و فقط در پرتو تفرقه انداختن در ميان آنان مي‌داند. امروز ما وظیفه داریم در هر کجای کشور عزیز ایران باشیم در چنين شرايطي، تلاش هوشمندانه براي ايجاد، حفظ و ارتقاي وحدت ميان جريان مؤمن انقلابي يك ضرورت هميشگي و مستمر است.

وقتي آل سعود به عنوان سردمدار و پرچمدار تفكر وهابي، با رژيم صهيونيستي و منافقين به صورت آشكارا براي مقابله با انقلاب اسلامي به وحدت مي‌رسد و ارتباط برقرار مي‌نمايد، با چه منطقي در داخل كشور، هر چند با ادعاي پيروي از ولايت، تحت يك عنوان جمع مي‌شوند و با تحريف و تضعيف ديگران كه آنان هم مدعي پيروي ولايت هستند، به سايش يكديگر مي‌پردازند.

بخشي از نيروهاي انقلابي در كشور،مخصوصا در استان کهگیلویه و بویراحمد اولويت‌شان كشمكش بين خودشان شده، در حالي كه اگر نيك بينديشند، متوجه خواهند شد كه اولويت‌هاي امروز چيزهاي ديگر است. اكنون كارهاي بزرگي بر زمين مانده و انقلابيون، فقط و فقط در پرتو وحدت، همدلي و هم‌افزايي مي‌توانند آن كارهاي بزرگ را به سرانجام رسانند.

انقلابيون واقعي، آن كساني هستند كه به اين كارهاي بزرگ بينديشند و براي به نتيجه رساندن اين كارها، استفاده از تمامي ظرفيت‌هاي كشور را در پرتو وحدت همه نيروهاي انقلابي، يك تكليف شرعي تلقي كنند.

امروز تكليف ما در ايجاد وحدت و دوري از تفرقه است.نه اینکه عده ای از نیروهای انقلاب تنها خود و دوستان شان را ببینند و توجه ای به دیگر نیروهای زحمت کشیده انقلاب نداشته باشند.

اگر چه برادرانی که در جلسه انقلابیون انتخاب شدند برادرانی انقلابی و مومن هستند و برای همه آنها احترام قائل هستم، اما بعنوان مثال آیا آقای بزرگواری ،دهراب پور ،روشنفکر ،علیمراد جعفری انقلابی نیستند؟

آیا آنها برای انقلاب زحمت نکشیدند؟آیا برادران و عزیزان خود را در راه انقلاب از دست ندادند؟ آیا در دفاع مقدس نقش آفرینی نکرده اند؟ منطق اين تكليف روشن است. باید این را بدانیم بدون وحدت جريان انقلابي، نمي‌توان مردم را در صفوف واحد و به صورت يكپارچه و منسجم پشت سر ولايت به حركت درآورد.

اين جمله حضرت امام(ره) را كه فرمودند پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت آسيبي نرسد، بايد جدي گرفت. مقدمه پشتيباني مردم از ولايت، وحدت آنان است. شرط لازم براي وحدت مردم و حركت در مسير ولايت و نصرت ولي، وحدت نيروهاي انقلابي است. 

مگر مي‌توان با وجود تفرقه ميان نيروهاي انقلابي با اسم‌ها و عنوان‌هاي مختلف، و اينكه هر گروهي گروه ديگر را قبول نداشته باشد، انتظار داشت كه مردم يكپارچه در مسير انقلاب باشند و منويات رهبري را پياده نمايند؟تفرقه ميان جامعه، از تفرقه ميان خواص، احزاب، گروه‌ها و تشكل‌هاي گوناگون سياسي سرچشمه مي‌گيرد.

اگر در شرايط كنوني، همه جريان‌ها، احزاب و گروه‌ها را نمي‌توان متحد و منسجم ساخت، آنان كه انقلابي، ارزشي، ولايي و حزب‌اللهي هستند، با چه توجيهي وحدت را بر‌نمي‌تابند و تك روي را بر حركت جمعي ترجيح مي‌دهند. بايد همه نيروهاي انقلابي بدانند كه با وحدت ميان آنان مي‌توان انقلاب اسلامي را كه در ميانه راه قرار دارد، به آرمان‌ها و اهدافش نزديك كرد و آنها را تحقق بخشيد. 

با وحدت ميان نيروهاي انقلابي مي‌توان مشكلات اقتصادي را با پياده‌سازي اقتصاد مقاومتي حل كرد. 
با وحدت ميان نيروهاي انقلابي مي‌توان كارآمدي نظام را بالا برد. 

با وحدت ميان نيروهاي انقلابي مي‌توان فساد، تبعيض و بي‌عدالتي را در كشور ريشه‌كن كرد. 
با وحدت نيروهاي انقلاب مي‌توان تمدن اسلامي را تحقق بخشيد. 
با وحدت نيروهاي انقلابي مي‌توان استقلال و عزت ملي را حفظ كرد. 

با وحدت نيروهاي انقلاب مي‌توان اقتدار ملي را روز‌افزون كرد و توطئه‌هاي دشمنان را يكي پس از ديگري خنثي ساخت. 
با وحدت ميان نيروهاي انقلابي مي‌توان قدرت و نفوذ منطقه‌اي جمهوري اسلامي را توسعه داد و تحكيم نمود. 

 آري، در پرتو وحدت جريان انقلابي، مي‌توان با حركت بر مدار ولايت، آرمان‌هاي بزرگ حضرت امام(ره) را تحقق بخشيد و ايران اسلامي را به يك الگوي تمام عيار براي تمامي مسلمانان و عدالت‌خواهان و حق‌طلبان تبديل كرد. اما بايد نگران بود كه اگر در مسير وحدت گام بر‌نداريم، نه تنها آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامي تحقق پيدا نمي‌كند، بلكه آثار و پيامد‌هاي نكبت بار و شوم تفرقه، گريبانگيرمان خواهد شد، پيامدهايي چون قدرت‌يابي جريان غيرانقلابي و توفيق دشمن در پروژه نفوذ و در نهايت انزواي جريان انقلابي و...

به طور قطع هر يك از افراد، گروه‌ها و تشكل‌هاي انقلابي كه در مسير وحدت گام برندارد، در قبال چنين پيامدهايي مسئول خواهد بود. در پايان بايد بدانيم تفرقه‌اي كه از جنود شيطان است، ريشه در تمايلات نفساني، منفعت‌گرايي فردي و قبيله‌اي، قدرت‌طلبي، خود‌برتر‌پنداري و خودشيفتگي، بي‌بصيرتي و نداشتن نگاه صحيح آرمان‌گرايي توأم با واقع‌بيني دارد. پيامبران الهي از تمامي اين رذايل به دور بودند.

بر همين اساس بود كه حضرت امام مي‌فرمودند اگر تمامي 124 هزار پيامبر خدا يكجا جمع شوند، با هم اختلاف نخواهند داشت. اميد است كه تلاش‌هاي وحدت‌گرايانه امروز در جريان انقلابي، به بار بنشيند و تا تحقق تمامي آرمان‌هاي انقلاب اسلامي، اين تلاش‌ها كه كاري الهي است تداوم يابد. 

**

" حاج ولی الله شکوهی "
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
0
0
برادر. برادر حاج دهراب پور و فرزندش در هیات ریسه هستند ما در بویراحمد و دنا همه هستیم انسجام انشالله صدرصد هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
0
0
ای جونتو کنم فقط ایشا اصولگرایل درراه این نظام جانفشانی کردید بقیه که نصف بدنشونه واعضا خانوادهاشونه دردفال مقدس تقدیم کردن نقبوله احتمالا این دوستان دریه جنگ دیگری بودن که حالا دوقطبیش کردیته نیروهای انقلاب بقیه پر جمع کنید انحصارطلبل تمام کسانی که سی این نظام در جنگ تحمیلی جانفشانی کردن چه اصلاح طلب واصولگرا وغیره جناحی همه نیروهای انقلابی هستند دینشان را به این نظام اداکردن همه انقلابیند حالا یکی یکم بیشتر یکی یکم کمتر
پاتاوه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
0
0
حضور برادران و پسر حاج دهراب پور در آن شورا هیچ ارتباطی به حاج دهراب پور ندارد .
اتفاقآ حضور انان ضمن اینکه حق اوناست اما بیشتر برای این بوده که امروز بعضی ها حضور آنان را به حاج دهراب پور ربط دهند
من کاری به بزرگواری یا جعفری ندارم اما اصل اصول گرایی و اصول گرایی راستین کسانی نیستند جز حاج دهراب پور و روشنفکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
0
0
سلام برادر همیشه همین بوده یه عده خودشون میبرن ومیدوزن عاقبتش هم مشخصه
حقگو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
0
0
درود خدا بر نگارنده ما نیروهای انقلابی مدتهاست که چوب همین یکسو گرایی را میخوریم عده ای فقط نوک دماغ خودشان را میبینند و هیچ گاه به فکر وحدت نبودند امیدوارم مطالب رسا و شیوای حضرتعالی تلنگری باشد جهت رفع سو مدیریت بزرگانی که تصمیم گیرنده هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
0
0
شعارجریان انقلابی فقط مربوط به دکتر روشنفکر است که این ندا را سردادند چرا
یاس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
1
0
ایشان سوار لنکروز خود به زندگی ادامه دهد انقلاب را به دکان . کاسبی تبدیل نکنید
نام:
ایمیل:
* نظر: