به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۱۵۶۹
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۱
وی اظهار کرد: فتنه همچنان آتش زیر خاکستر است که امت حزب‌الله باید به هوش باشند.
خبردنا: رئیس حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قضایای پس از گرانی بنزین در استان گفت: مجموع آن افراد 500 تا 600 نفر بیشتر نبود و فاجعه بهمئی را تنها 20 نفر انجام دادند که از این مجموع 10 تا 12 نفر آن‌ها بیرون استانی بودند.

به گزارش "خبردنا"، گردهمایی مطالبه‌گری از سران قوا و بررسی مسائل اخیر کشور با حضور مردم شهر یاسوج در مسجد ابوالفضل‌العباس(ع) این شهر برگزار شد.

در این آیین رئیس حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان جمله‌ای از امام راحل در خصوص حفظ جمهوری اسلامی اظهار کرد: امام راحل می‌فرمایند حفظ جمهوری اسلامی از جان اشخاص حتی از حفظ جان امام عصر هم مهم‌تر است.

موسوی در ادامه با بیان این که در جنگ تحمیلی 78 کشور دست به دست هم دادند تا به کمک صدام این انقلاب و نظام را از میان بردارند به برخی از کشورها مثل ایتالیا اشاره کرد که ایران هیچ خصومتی تا قبل از این با آن کشور نداشت اما به اندازه چندین برابر هزینه‌های ایران در جنگ به عراق در جنگ تحمیلی کمک کرد.

این مسؤول با بیان اینکه در جنگ ما بودیم و فقط یک امام اظهار کرد: در جنگ حتی یک قیچی که سیم‌های خاردار را با آن قطع کنیم به ما ندادند و در پرتاب گلوله صرفه‌جویی می‌کردیم اما به فرمان امام و با هدایت‌های رهبری در طول 40 سال اخیر راه میانبر را رفتیم و به پیشرفت‌های کنونی رسیدیم و به قولی ره صد ساله را یک شبه پیمودیم.

وی به فتنه‌هایی که هر 10 سال یکبار در کشور اتفاق می‌افتد اشاره کرد و گفت: در فتنه 88 حتی تا نزدیکی بیت رهبری پیش رفتند و به قول خودشان برنامه‌ریزی زیبا و جالبی برای براندازی نظام تدوین کرده بودند.

موسوی با ابراز تاسف از این که بسیاری از افراد حاضر در فتنه 88 الان در کشور مسؤولیت‌های کلیدی دارند اظهار کرد: فتنه همچنان آتش زیر خاکستر است که امت حزب‌الله باید به هوش باشند.

رئیس حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قضایای پس از گرانی بنزین در استان اظهار کرد: مجموع آن افراد 500 تا 600 نفر بیشتر نبود و فاجعه بهمئی را تنها 20 نفر انجام دادند که از این مجموع 10 تا 12 نفر آن‌ها بیرون استانی بودند.

موسوی با بیان اینکه این افراد دوره‌های مختلف را پشت سر گذاشته بودند افزود: این عده دائم با سران خود در ارتباط بودند .

وی مسببان حادثه بهمئی را همان‌هایی دانست که در بهبهان دست به خرابکاری زده بودند و در اعترافات خود به این موضوع اشاره کرده بودند و بعد از این که راهبندان ایجاد کردند در اولین اقدام اولین قسط دستمزد خود را گرفتند.

موسوی ادامه داد: به آن‌ها گفته بودند که اگر بتوانید از صحنه‌ها فیلم و عکس تهیه کرده و در فضای مجازی بگذارید دومین قسط و در صورتی که بتوانید کسی را بکشید موضوع پناهندگی شما در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تاکنون از دولت حمایت نکرده‌ام و این اولین بار است که از این دولت حمایت می‌کنم اظهار کرد: چرا باید از جیب یک خانواده 4 نفری که خودرو ندارد 1 میلیون تومان به جیب کسی برود که از خودرو استفاده می‌کند.

این مسؤول گفت: اگر امروز حضرت امیرالمومنین (ع) هم در میان ما بودند اجازه نمی‌دانند با عدالت علوی خود چنین پولی از جیب یک خانواده 4 نفری هزینه بنزین کسی شود که از خودرو با سوخت ارزان قیمت استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه کار دولت و سران قوا درست بوده است اظهار کرد: چر باید برخی متدینین و مذهبی‌ها با دیگران همنوا شوند و از این کار انتقاد کنند در حالی که کشور با روند کنونی مصرف بنزین وضعیت خوبی پیدا نمی‌کرد.

موسوی به برخی از اقداماتی که آشوبگران انجام دادند اشاره کرد و با بیان این که آن‌ها بعضا در اسرائیل دوره دیده بودند اظهار  کرد: مدیر حوزه علمیه شیراز برای ما تعریف می کرد که تجهیزاتی همراه داشتند که قفل‌های بزرگ را می‌بریدند و بعد از ورود به حوزه طلبه‌ها را آوردند و در حجره‌ها محبوس کردند و بعد از این که قرآن‌ها و کتب دینی را آتش زدند خودروهای آن‌ها را نیز به آتش کشیدند و سپس به جان طلبه‌ها افتادند.

وی البته به اشتباهات دولت در این زمینه هم اشاره کرد و گفت: اشتباه این بود که قبل از این کار مردم را توجیه نکردند و در خیابان‌ها و در اماکن تریبون آزاد نگذاشتند و این کار را در شب میلاد پیامبر انجام دادند.

رئیس حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد شدید از نمایندگان مجلس که برای رای آوری خود فیلم بازی کردند افزود: در بدترین شرایط طرح 2 فوریتی و 3 فوریتی چه معنایی دارد شماها اگر دنبال کار خوب و اصلاح امور بودید آن کسی که کارت سوخت را حذف کرد استیضاح و محاکمه می‌کردید.

موسوی از اقدام ارزشمند سپاه فتح هم قدردانی کرد و گفت: حقیقتا سپاه فتح در این قضیه نشان داد که تا سپاه در میدان باشد در کنار نیروی انتظامی به استان آسیبی نخواهد رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر: