به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۱۶۷۲
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
چندی پیش مردی به دادسرای ویژه سرقت مراجعه کرد و از سرقت خانه پدرش که به تازگی فوت شده بود، خبر داد. شاکی پرونده که مرد میان‌سالی بود، در تشریح ماجرا گفت: مدتی قبل پدرم فوت شد و ما پس از آنکه مراسم ختم او را در تهران برگزار کردیم، برای برگزاری مراسم ختم به شهرستان رفتیم. پس از چند روز که به تهران برگشتیم، متوجه شدیم خانه پدرم مورد سرقت قرار گرفته و طلا‌ها و دلار و سکه‌هایی که در خانه داشته به سرقت رفته است.

به گزارش خبردنا؛ با طرح این شکایت، به دستور بازپرس حسین‌پور، رئیس شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت، تحقیقات درباره سرقت آغاز شد. مأموران پلیس آگاهی در جریان بررسی‌ها به موارد مشابهی از سرقت برخوردند که خانه افرادی که تازه فوت شده بودند در نبود اقوامشان مورد دستبرد قرار گرفته بود. ادامه تحقیقات نشان داد سارقان پس از اطمینان از غیبت اهالی خانه، به شیوه‌های مختلف، از جمله تخریب توپی در یا ورود از پنجره و بالکن وارد خانه‌ها شده و سرقت‌هایشان را انجام داده‌اند. درحالی‌که مأموران مشغول ادامه تحقیقات بودند، اولین شاکی بار دیگر نزد آن‌ها مراجعه کرد و از خواب عجیب عروس خانواده خبر داد. او گفت: پدر مرحومم به خواب عروسمان آمده و نحوه سرقت از خانه‌اش را شرح داده و حتی گفته سارقان پیچ‌گوشتی شان را زیر تخت جا گذاشته‌اند. پدرم در خواب مشخصات ظاهری سارق را هم توضیح داده است.

با حضور مأموران در خانه سرقت‌شده، پیچ‌گوشتی در جایی که مرد متوفی گفته بود پیدا شد و با انگشت‌نگاری از آن سرنخ‌هایی به دست آمد و مشخص شد یکی از انگشت‌های فردی که از آن استفاده کرده، قطع شده است؛ بنابراین مأموران به سراغ بانک اطلاعاتی پلیس رفتند و در نهایت به سارقی برخوردند که یک انگشتش را در جریان یک شرط‌بندی از دست داده بود.

این در حالی بود که سوابق مندرج در پرونده او نشان می‌داد این مرد با مرخصی از زندان بیرون آمده و دیگر بازنگشته است؛ بنابراین دستگیری او در دستور کار قرار گرفت و پس از مدتی وی بازداشت شد. این در حالی بود که مشخصات متهم با مشخصاتی که عروس خانواده داده بود مطابقت داشت و اثر انگشت روی پیچ‌گوشتی هم تأیید می‌کرد که او یکی از سارقان سرقت‌های زنجیره‌ای است. با بررسی بیشتر مشخص شد متهم دستگیرشده و همدستانش بیش از یک میلیارد تومان از خانه‌ها به سرقت برده‌اند، اما متهم در اعترافاتش گفت: از مجموع سرقت‌ها ۸۰ میلیون تومان سهم او بود و، چون اموال مسروقه بود، مال‌خر‌ها پول زیادی به آن‌ها نداده‌اند.

او همچنین در مورد انگیزه و نحوه سرقت‌ها گفت: دوستم و همسر صیغه‌ای‌اش در این سرقت‌ها همدست من بودند. من بعد از آنکه از زندان به مرخصی آمدم، چون حکم رد مال داشتم، به زندان برنگشتم و با همدستانم این سرقت‌ها را اجرا کردیم. همسر صیغه‌ای دوستم خانه‌هایی را که بنر تسلیت روی درودیوار آن‌ها بود شناسایی می‌کرد و به بهانه اینکه از اقوام متوفی است، از اهالی پرس‌وجو می‌کرد و مطمئن می‌شد که آن‌ها به شهرستان رفته‌اند و بعد من و دوستم وارد عمل می‌شدیم. بنا بر این گزارش، درحال‌حاضر تحقیقات برای دستگیری دو همدست این مرد ادامه دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: