به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۱۶۸۸
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
راگبی بازی کردن زنان در یک کشور مسلمان کار ساده ای نیست حتی در کشوری مانند مراکش که رویکردی مدرن تر دارد چراکه این ورزش معمولا برای مردان تلقی می شود.

به گزارش خبردنا، گروهی از زنان مراکش با تشکیل انجمن راگبی بازان تلاش می کنند موانع پیش رو و کلیشه های جنسیتی و هنجارهای اجتماعی را کنار بزنند.

یسرا العلوی 24 ساله کاپیتان تیم انجمن زنان راگبی مراکش می گوید: ورزش قدرت ایجاد تغییر در زندگی زنان را دارد. در راگبی کار تیمی، اعتماد به نفس، تحمل و استقامت و اعتماد به نفس بالا می رود. در این ورزش ما نشان می دهیم که زن و مرد برابرند.

انجمن راگبی زنان مراکش در سپتامبر 2015 توسط عامر الیزیدی در شهر اکادیر مراکش تشکیل شده است.

یسرا می گوید یکی از ویژگی های این ورزش این است که افراد با دارا بودن هر سایزی می توانند در آن شرکت کند. شما می توانید قدبلند، قدکوتاه، چاق، لاغر و ... باشید و به راحتی راگبی بازی کنید.

دختران راگبی باز مراکش هر هفته در روزهای جمعه و شنبه در یک ورزشگاه تمرین می کنند. سرعت، چابکی، تناسب اندام و هوشیاری از ملزومات راگبی بازی کردن است.

آنها همچنین سالی یک بار لباس های سنتی را جایگزین لباس های ورزشی کرده و راگبی بازی می کنند تا نشان دهند هیچ تضادی بین ظرافت و سختی نیست. این دختران با این کار تاکید می کنند هرگز زنانگی نمی تواند مانع انجام بازی سختی مثل راگبی شود.

یسرا همچنین گفت: راگبی به زنان این امکان را می دهد تا کلیشه مردسالاری را بشکنند و از نظر جسمی و روحی و اجتماعی در موقعیت بهتری قرار بگیرند.

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)


(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

نام:
ایمیل:
* نظر: