به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۱۷۱۹
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
خبردنا: ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که از صبح امروز (یک شنبه) با دستور وزیر کشور به استانداران و فرمانداران آغاز شد و تا لحظه انتشار این گزارش با حاشیه‌های جالبی در ستاد انتخابات کشور همراه بود.

ساعت ۸ صبح انتخابات رسما با دستور وزیر کشور آغاز شد و از ساعت ۸ و نیم داوطلبان وارد وزارت کشور شدند و فرایند ثبت نام عملا کلید خورد.

صف طولانی داوطلبان در میدان فاطمی

تعداد زیادی از داوطلبان برای ثبت‌نام بیرون از ساختمان تالار وزارت کشور حضور یافته بودند از این رو صف طولانی برای ثبت نام در انتخابات ایجاد شد. در لابی تالار وزارت کشور در دو طرف صندلی‌هایی برای داوطلبان چیده شده است که داوطلبان در یک طرف آن با برگه‌هایی در دست و مدارک خود نشسته‌اند.

ساعت ۸:۴۵: حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی نماینده دوره‌های هشتم و نهم با حضور در وزارت کشور نام خود را در فهرست داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم ثبت کرد؛ او گفت: در این دوره از شوشتر نامزد انتخابات خواهم شد و مستقل می‌آیم، البته در دوره هشتم مجلس در فراکسیون رهروان ولایت و در دوره نهم در فراکسیون اصولگرایان بوده‌ام.

قدیری ابیانیه: در فهرست اصولگرایان نباشم کناره‌گیری می‌کنم

محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک و کارشناس مسائل بین الملل هم در روز نخست ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس خود را به میدان فاطمی رساند و گفت: «اگر درفهرست نیرو‌های انقلاب قرار نگیرم از صحنه انتخابات کناره گیری خواهم کرد.»

یک جوان دهه شصتی در هنگام ثبت نام کاغذی که بر روی آن نوشته بود «هرآنچه خدا بخواهد همان می‌شود» را روبه روی لنز عکاسان حاضر در ستاد انتخابات قرار داد و آن‌ها این لحظه را ثبت کردند.

محسن علیجانی عضو فراکسیون امید و نماینده مردم تهران نیز امروز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

نماینده اصلاح طلب مجلس: از حضور عارف در انتخابات بی اطلاع هستم

این نماینده مردم تهران در مجلس که ارتباط و تعامل خوبی هم با محمد رضا عارف رئیس فراکسیون امید و رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان دارد درخصوص حضور عارف در این دوره از انتخابات گفت: بنده اطلاعی ندارم و خود او (عارف) باید در این زمینه پاسخگو باشد.

کنایه وزیر کشور به عکاسان

ساعت ۱۱: با حضور سکاندار ساختمان فاطمی صدای شاتر عکاسان در سالن ستاد انتخابات به صدا در آمد، وزیر کشور در حال بازدید از مراحل ثبت نام داوطلبان بود که عکاسان خطاب به او گفتند: «آقای وزیر، اینجا را ببینید». در این هنگام رحمانی فضلی رو به عکاسان کرد و گفت: «۱۰ بار عکس گرفته اید، چه کار می‌کنید (با خنده)»

نمایندگان رسانه‌ها در سالن ستاد انتخابات کشور همچنان منتظر حضور چهره‌های شناخته شده هستند، اما تاکنون فقط دو چهره سیاسی از جمله حمید رضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش دولت محمود احمدی نژاد در انتخابات مجلس ثبت نام کرده‌اند.

ثبت نام داوطلبان از ۵۵۰ نفر گذشت

سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات که هرازگاهی به پرسش خبرنگاران پیرامون آخرین وضعیت آمار ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس پاسخ می‌دهد به خبرنگار مستقر مهر در ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: تا کنون میزان ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس در کل کشور از ۵۵۰ نفر گذشته است. 

نام:
ایمیل:
* نظر: