به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۱۷۴۹
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
مظلومیت گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد؛
کمپینگ اقامتی پارک جنگلی یاسوج بعد از گذشت ۱۲ سال هنوز به بهره‌برداری کامل نرسیده که این موضوع خود نشان از مظلومیت گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد دارد.
به گزارش خبردنا، سال 87 بود که عملیات اجرایی کمپینگ اقامتی پارک جنگلی یاسوج آغاز شد و هم اکنون بعد از گذشت 12 سال هنوز در گیر و دار اعتبارات مانده و به بهره برداری کامل نرسیده است.

گردشگری در آمایش سرزمینی به عنوان یکی از 3 اولویت اصلی توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد تعیین شده که بررسی‌های از وضعیت این بخش و تخصیص اعتبارات دولتی نشان می‌دهد این موضوع تنها در حد شعار بوده و در واقع در عمل لنگ می‌زنند.

زیرساخت‌ها اولیه در مکان‌های گردشگری حتی سرویس بهداشتی ایجاد نشده و طبیعت به حال خود رها شده و تنها هنر مدیران این بوده که برای حضور در برخی مکان‌ها و تماشای زیبایی‌ها آفریننده بی‌همتا باید ورودی گرفته شود بدون اینکه کوچکترین خدماتی ارائه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد در بازدید از کمپینگ اقامتی پارک جنگلی یاسوج گفت: برای تعیین و تکلیف پروژه‌های نیمه تمام از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنم و هدفم در این راستا توسعه و افزایش سهم گردشگری در اقتصاد است.

مجید صفائی با بیان اینکه پروژه کمپینگ اقامتی پارک جنگلی یاسوج حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: تاکنون حدود 2.7 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده است.

وی ادامه داد: در این پروژه تاکنون زیرساخت‌هایی از جمله هفت واحد اقامتی، رستوران، پارکینگ، زیرسازی و آسفالت محوطه، سرویس بهداشتی، خط انتقال آب به طول سه کیلومتر، احداث شبکه برق و روشنایی ایجاد شده است.

صفایی خاطرنشان کرد: تهیه و نصب مبلمان کمپینگ اقامتی پارک جنگلی شامل ظرفشویی، منقل کباب‌پزی و همچنین محصور کردن کامل مجموعه به طول یک هزار و 500 متر از دیگر اقداماتی بوده که در این مکان گردشگری صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای تکمیل پروژه کمپینگ اقامتی پارک جنگلی یاسوج حدود یک میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

صفایی تصریح کرد: 24 اردوگاه گردشگری در محورهای ارتباطی و نقاط گردشگری استان در حال بهره‌برداری و یا تکمیل عملیات اجرایی است./تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر: