به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۱۸۳۱
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر فردا جمعه (۱۵ آذرماه) سامانه بارشی جدید از سمت غرب وارد کشور می‌شود که مناطق غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از البرز غربی را در بر می‌گیرد.

کبری رفیعی در گفتگو با ایرنا افزود: فعالیت این سامانه بارشی از روز شنبه بیشتر می‌شود و گستره بارش‌ها به بخش‌های زیادی از جنوب و مرکز کشور هم کشیده خواهد شد.

وی اظهار داشت: روز یکشنبه انتظار داریم در اغلب مناطق کشور آسمان ابری همراه با بارش باران باشد که شدت بارش‌ها به ویژه در مناطق غرب و جنوب غرب کشور در روز شنبه خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده سواحل دریای خزر و شمال غرب کشور رگبار باران داریم و در شمال شرقی کشور، بارش‌ها پراکنده خواهد بود.

رفیعی اضافه کرد: البته در ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف رخ می‌دهد و استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، خراسان شمالی و شمال غرب خراسان رضوی و همچنین در ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و قزوین، بارش‌ها به صورت باران و برف خواهد بود.

به گفته وی، در تهران هم امروز آسمان قسمتی ابری است که به تدریج شاهد افزایش ابر خواهیم بود که به هنگام شب نیمه ابری و در اواخر وقت، مه رقیق نیر رخ می‌دهد.

رفیعی حداکثر دما در تهران را ۱۳ و حداقل دما را در فردا صبح پنج درجه بالای صفر اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی سردترین مرکز استان را امروز صبح، شهرکرد با دمای حداقل هفت درجه زیر صفر و پس از آن همدان با سه درجه زیرصفر ذکر کرد و افزود: اردبیل و کرمان نیز دمای یک درجه زیر صفر را تجربه کردند.

وی ادامه داد: این در حالی است که گرم‌ترین مرکز استان دیروز بندرعباس با دمای ۲۷ درجه بالای صفر و پس از آن بوشهر با دمای ۲۲ درجه و زاهدان ۲۰ درجه بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: