به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۱۹۲۵
|
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد:
شاملو ابراز کرد: ایجاد اشتغال در روستاها نقش مهمی در کاهش مهاجرت و توسعه همه جانبه کشور دارد.
خبردنا: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: طرح هادی در ۱۹ هزارو ۱۸۰ روستا بالای ۲۰ خانوار کشور تاکنون اجرا شده است.

به گزارش"خبردنا"، محمد شاملو در نشست طرح توسعه منظومه روستایی گچساران افزود: ۳۹ هزارو ۴۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد که تاکنون طرح هادی ۹۶ درصد از این روستاها تهیه شده است.

وی تعداد روستاهای دارای طرح هادی در کشور را ۳۸ هزار و ۵۰۰ روستا عنوان کرد و گفت: توسعه روستاهای از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید است.

شاملو ابراز کرد: هم اکنون بیش از چهار هزارو ۵۰۰ طرح نیمه تمام در زمینه بهسازی و محیط روستایی در مناطق مختلف روستایی کشور در دست اجراست.

وی ادامه داد: برای اجرای و تکمیل این طرح ها ۴۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد که از این میزان اعتبارات تاکنون ۳۰ درصد تخصیص یافته است.

شاملو ابراز کرد: ایجاد اشتغال در روستاها نقش مهمی در کاهش مهاجرت و توسعه همه جانبه کشور دارد.

وی عنوان کرد: طرح منظومه روستایی در ۱۷ نقطه کشور در دست اجراست که بر اساس آن توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و زیر ساختی روستاها پیگیری می شود.

شاملو بیان کرد: در طول چهار دهه گذشته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فعالیت های چشمگیری در زمینه توسعه روستاها داشته است.

وی ادامه داد: در طرح منظومه روستایی دستگاه های اجرایی برای توسعه همه جانبه با هم مشارکت داشته باشند.

شاملو تصریح کرد: توسعه پایدار و همیشگی در روستا با رویکرد اقتصادی، اجتماعی و اشتغالزایی است که در این زمینه دولت تاکید فراوانی داشته و گام های مهمی نیز برداشته است.

وی ابراز کرد: در قالب این طرح بر اساس شرایط اقلیمی، موقعت جغرافیایی، قابلیت و ظرفیت های شغلی، اجتماعی و اقتصادی روستاها به تفکیک، منظومه هایی را تشکیل می دهند و هر یک به قطبی تبدیل خواهند شد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: طرح توسعه پایدار روستایی در ۱۱۷ روستای گچساران اجرا می شود.

حسین جنتی ابراز کرد: این طرح با هدف شناسایی ظرفیت و قابلیت های موجود هر منطقه در سطح یک منظومه اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه بررسی و برطرف کردن کمبود و مشکلات روستاها در اجرای این طرح باید مد نظر قرار گیرد گفت: اجرای این طرح در برطرف کردن مسائل، مشکلات و معضلات روستاها نقش بسزایی دارد.

۴۵ درصد از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد معادل ۳۱۴ هزار نفر در روستاها سکونت دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر: