به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۲۳۰
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱

خبردنا-  پویا سعیدی  : در حالی اجرای طرح سنگ فرش نمودن خیابان بلادیان شهر گچساران به زودی آغاز می شود که همچنان برخی از مردم گچساران مخالف اجرای این طرح می باشند.

"اردلان زینل زاده" شهردار گچساران در تازه ترین اظهار نظر خود از آغاز عملیات اجرایی سنگ فرش نمودن خیابان بلادیان در مهرماه سالجاری خبرداده است.

نگارنده به عنوان یکی از مخالفان اجرای عجولانه این طرح در این یادداشت به ذکر مواردی در خصوص این پروژه که در یکی از قدیمی ترین و مهمترین خیابان گچساران اجرا می شود خواهم پرداخت.

1-کارشناسان شهری گچساران از توانمندی های خوبی برخوردار بوده ولی تاکنون سابقه اجرای همچین طرحی در گچساران را نداشته اند و باید از متخصصان و کارشناسان کلان شهرها که سابقه مطالعات بر روی چنین طرح هایی را داشته اند استفاده شود.

2- اجرای عجولانه این طرح ممکن است مشکلات زیادی را برای کاسبان این خیابان که به قلب اقتصادی گچساران معروف بوده ایجاد کند پس ابتدا مشکلات احتمالی کاسبان را برطرف کرده سپس دستور به اجرای این طرح نمایند.

3- مسولان نباید شهر گچساران را با تهران ،تبریز و شیراز مقایسه کرده زیرا این شهرها بزرگ بوده و اجرای چنین طرح هایی به اقتصاد شهرهای ذکر شده ضرری وارد نمی کند.

4- در هر ساعتی از روز که به خیابان بلادیان بروید بیش از 500 خودرو در دو طرف این خیابان پارک شده که اکثرا متعلق به کاسبان این خیابان است؛ آیا مکانی برای پارک این خودروها پس از اجرای طرح در نظر گرفته اند یا می خواهند پس از اجرا دنبال چاره اندیشی باشند؟

5- ضلع شمالی زیرگذر از کارکنان به سمت شهر همواره شاهد ترافیک بوده ؛ آیا با اجرای سنگ فرش خیابان بلادیان حجم این ترافیک بیشتر نمی شود؟ آیا مسولان برای ورود ماشین ها به شهر از ضلع شمالی زیر گذر چاره اندیشی کرده اند؟

6- مسولان شهرستان گچساران از اجرای زیرگذر این شهر درس گرفته و عجولانه دست به تخریب خیابان بلادیان نزنند که بعدا کاسه چه کنم چه کنم دست بگیرند.

7- مسولان وقت شهرستان گچساران در زمان اجرای زیرگذر می گفتند این طرح 80 درصد بار ترافیکی شهر را حل می کند ولی هم اکنون حدود 15 درصد از خودرهای شهر از زیر گذر استفاده می کنند . به همین دلیل لازم است از کارشناسان خبره برای اجرای سنگ فرش خیابان بلادیان استفاده شود تا بعدا شبیه زیر گذر نشود.

8- پیشنهاد می شود قبل از اجرای طرح خیابان بلادیان به صورت آزمایشی یک هفته این خیابان را ببندد و تصور کنند این طرح اجرایی شده و مشکلات احتمالی به وجود آمده برای این طرح را ببینند و آنها را برطرف کرده سپس این طرح را عملیاتی کنند.

9- تاکنون شورای شهر گچساران که نماینده های مردم این شهر هستند در خصوص این پروژه هیچ واکنش مثبت و یا منفی نشان نداده اند و باید در خصوص پروژه خیابان بلادیان موضع رسمی خود را اعلام نمایند تا شایعه خنثی بودن این شورا فراگیر نشود.

10- فرماندار و شهردار گچساران کدامیک در خصوص اجرای پروژه خیابان بلادیان پاسخگو هستند؟ آیا این دو مقام اجرایی و شهری بعد از اجرای این طرح باز هم پاسخگو خواهند بود؟

اجرای طرح سنگ فرش نمودن خیابان بلادیان می تواند چهره این شهر را زیبا سازد ولی اجرای عجولانه آن قطعا تبعات سنگینی خواهد داشت که در زمان اجرای زیرگذر گچساران شاهد آن بوده ایم.


* ترافیک خیابان بلادیان در ساعات اولیه شب






انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نگران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
ترافیک قفل میشود و میزان سرگردانی زیاد جرایم رانندگی مزید بر نارضایتی مردم و نهایتاً خیابان بلادیان
از مرکزیت تجاری خارج خواهد شد . املاک محدوده خیابان دچار افت شدید قیمت خواهد شد . مجری شهرداری
نیست که جوابگو باشد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
شورای شهر که لال شدن
مرتضوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
مطلب خوبی بود توقع می رود شهردار و فرماندار و شورا پاسخ بدن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
0
0
بدون کا کارشناسی کار نکنید این طرح در تهران جواب نداده حواستان باشد بروید ببینید خصوصا شورای شهر
نام:
ایمیل:
* نظر: