به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۲۴۹۵
|
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
آنچه که اکنون در فضای عمومی در استان کهگیلویه و بویراحمد روند به رشدی داشته شایعات رد صلاحیت حدود 40 درصد کاندیداهای انتخاباتی از 2 جریان موسوم به اصلاحات و اصولگرا در سه حوزه انتخابیه است که اکنون نمی توان آن را رد یا تائید کرد.
خبردنا – وحید ابراهیمی:‌ در حالی که در سه روز گذشته شایعات رد و تایید کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ، گچساران و بویراحمد شرایط خاص توام با نگرانی هایی را برای مردم فراهم آورده اما هیچ کسی از سوی ستاد انتخابات تاکنون به شایعات مطرح شده پاسخی نداده است.

براساس برخی شایعات، رد صلاحیت چهره های نام آشنایی که نام برخی از نمایندگان کنونی مردم استان در مجلس شورای اسلامی را هم می توان در بین آنها دید فضایی توام با استرس و نگرانی را برای هواداران آنها ایجاد نموده اما اینکه ستاد انتخابات با وجود تمامی پیگیری های رسانه ای به این سوالات پاسخ نداده خود بر این نگرانی ها افزوده است.

آنچه که اکنون در فضای عمومی در استان کهگیلویه و بویراحمد روند به رشدی داشته شایعه رد صلاحیت حدود 40 درصد کاندیداهای انتخاباتی مشهور از 2 جریان موسوم به اصلاحات و اصولگرا در سه حوزه انتخابیه است که باتوجه به شرایط موجود نمی توان آن را رد یا تائید کرد.

اگرچه تا اعلان اسامی کاندیداهای تائید و یا ردصلاحیت شده تنها ساعتی کوتاه وقت باقی است اما به ستاد انتخابات پیشنهاد و خواهش می شود برای جلوگیری از روند نگران کننده چنین شایعاتی به سوالات رسانه ها جهت انتقال به افکار عمومی پاسخ داده تا رسانه ها در کنار اعضای ستاد انتخابات بتوانند بخشی از نگرانی ها و استرس های هواداران کاندیداهای انتخاباتی را با اطلاع رسانی دقیق و به موقع کاهش دهند.

بهرحال استان کهگیلویه و بویراحمد باوجود داشتن محرومیت های متعدد اما دارای مردمی اصیل و با فرهنگ بوده که برای حضور و مشارکت در امر انتخابات همواره از استان های پیش رو هستند و بعقیده کارشناسان مرتبط، گسترش شایعات در چنین جامعه ای به صلاح جامعه عشیره ای نبوده و ممکن است خسارت هایی را خدای ناکرده به بار آورد.

متاسفانه در سه روز گذشته با وجود شایعات متعدد و بسیار نگران کننده، هیچ خبری از سوی ستاد انتخابات در پاسخ به این شایعات منتشر نشده اگرچه رئیس محترم هیات نظارت استان در خبری کوتاه به برخی از قوانین انتخاباتی اشاره نموده اما آن خبر نیز نتوانسته اقناع کننده سوالات هواداران کاندیداهای انتخاباتی باشد.

به اعضای ستاد انتخابات یازدهم خانه ملت در استان مصرانه خواهش و پیشنهاد می شود بفکر انتقال اطلاعات درست با رعایت اصول قانونی جهت جلوگیری از گسترش شایعات در نظام قبیله ای و عشیره ای استان کهگیلویه و بویراحمد در آینده نزدیک باشند.

گاها با انتشار اخبار دقیق و به موقع بخوبی می توان از بروز و ظهور شایعات سخت و خسارت آور جلوگیری و امنیت بیشتری را در چنین جوامعی اجرایی نمود.

از زحمات اعضای ستاد انتخابات بدلیل حساسیت بالای تلاش های شان تقدیر اما انتظار می رود با انتشار اخبار به موقع و صحیح از روند انتشار شایعات انتخاباتی هم جلوگیری کنند.

** کارشناس ارشد اجتماعی 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهمئی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
0
0
اگر جناب مهندس هاشمی پور مناطق "تشان و بیدبلند و جایزان" را که مردم آنها همه اصالتا بهمئی هستند به شهرستان بهمئی ملحق کند پیروز انتخابات مجلس در 2 (دوم اسفند 98) می باشد و یا هرکس از کاندیداهای کهگیلویه بزرگ این قول را دهد که این قسمتهای جدا شده از بهمئی را به شهرستان بهمئی الحاق کند و برگرداند پیروز انتخابات مجلس در کهگیلویه است و ...
محرم اسرار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
0
0
کاملا درست است اولا چطور شایعه به وقوع می پیوندد شایعه همان اخبار غیر رسمی است که از درون (آن نهاد یا سازمان و ...) به بیرون درج می شود بنابراین باید آن عوامل درونی شناسایی و برخورد شود شما خود شناسایی و به مقامات مسئول معرفی کنید تا طبق قانون برخورد شود شما فقط بلدید بگویید با مردم برخورد می شود نه آغا عامل شایعه از درون همان ارگان یا نهاد مربوطه است ... بنابراین باید با رسانه ها که چشم مردم هست همکاری شود اولا طبق قانون باید دیروز جمعه 20 دی ماه اطلاع رسانی می شد به هر حال هم مردم حق دارند که مطلع شوند و از این استرس که خود عوامل داخلی بر آنها وارد کردند بیرون آیند هم گناه دارند که اینهمه آنها را معطل کنید در ضمن سینه چاک این سخن هم هستیم که می گوییم مردم محرم اسرارند در همین مسئله بنزین گوش فلک کر شده بود که چرا مردم را نامحرم می دانید....
نجات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
0
0
آقای علیبازی عزیز ایندفعه بد نامحرم شدی!!!!! و دیر اطلاع رسانی در مورد تایید صلاحیت ها کردید مسیر را پیدا کن و اسامی را اعلام کن واقعا مردم اذیت شدند و کاسه صبرشان لبریز شده و متاسفانه فضای مجازی هم باعث شده که به هم بپلکند!!!!!!!!!!! زودتر آنها را نجات بده
نام:
ایمیل:
* نظر: