به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۲۵۳۹
|
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد :
عسکری افزود: بیشترین کشت گیاهان دارویی در شهرستان های گرمسیری گچساران و باشت صورت می گیرد.
خبردنا: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:جهاد کشاورزی استان با پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت از کشت گیاهان دارویی چون به لیمو،آلوئه ورا،نعناع فلفلی و گل محمدی حمایت می کند.

به گزارش"خبردنا"، شهرام عسکری با اشاره به اشتغالزایی بالای تولید گیاهان دارویی،امکان صادرات و ظرفیت های خوب کهگیلویه و بویراحمد برای کشت گیاهان دارویی اظهار داشت: به متقاضیان کشت گیاهان دارویی برای کشت هر هکتار زمین کشاورزی براساس نوع محصول بین ۱۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت با کارمزد ۶ درصد پرداخت می کند.

وی بیان کرد: با توجه به در دست ساخت بودن کارخانه فراوری گیاهان دارویی گچساران که قرار است در سال آینده بهره برداری شود ظرفیت کشت گیاهان دارویی در یک هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی استان وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در سال جاری ۳۰ تن از محصولات گیاهان دارویی تولید شده در استان به کشورهای خارجی صادر شده است.

وی افزود: با توجه به نیاز به پیش بینی بازار فروش افزایش میزان کشت گیاهان دارویی باید براساس برنامه ریزی اصولی صورت گیرد.

عسکری تصریح کرد:امسال کشت گیاهان دارویی در ۲۰۵ هکتار از زمین های کشاورزی استان انجام شد که باعث ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی جدید شده است.

عسکری افزود: بیشترین کشت گیاهان دارویی در شهرستان های گرمسیری گچساران و باشت صورت می گیرد.

وی ابراز داشت:میزان کشت گیاهان دارویی استان در سال جاری نسبت به پارسال افزایش یافته است.
نام:
ایمیل:
* نظر: