به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۲۵۵۳
|
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از پلمپ کلینیک‌های زیبایی زیرزمینی و غیر مجاز در شهرهای این استان خبر داد و تاکید کرد: دخالت آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی افراد غیر پزشک ممنوع است.

وحید توانا اظهار داشت: آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی حق ارائه خدمات لیزر پوست، اعمال تهاجمی مربوط به زیبایی، پارافین تراپی، حلزون تراپی و رفع افتادگی پلک ندارند زیرا مصداق مداخله پزشکی بوده و تخلف محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه پلمپ مراکز زیبایی غیر مجاز با کسی تعارف نداریم، ادامه داد: ایجاد و راه اندازی هر مرکز و موسسه پزشکی مستلزم اخذ مجوز از طریق وزارتخانه بوده و نباید مردم فریب تبلیغات موسسات و مراکز غیر مجاز و بدون مجوز در فضاری مجاری بخورند.

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه روزانه گزارش‌های مبنی بر ارائه خدمات در حوزه پوست و مو، طب سنتی و حجامت توسط افراد غیر متخصص را داریم، خاطرنشان کرد: در 7 ماهه اول امسال 700 مورد بازرسی از مراکز و موسسات درمانی استان انجام شد که 20 مرکز به دستگاه قضایی و 32 مورد به تعزیرات حکومتی و کمیسیون ماده 11 معرفی شدند.

توانا با اشاره به تعطیلی و اعمال قانون تعداد زیادی از مراکز غیرمجاز دخیل در حوزه سلامت در شهرستان‌های گچساران و باشت در روزهای گذشته ادامه داد: با ورود بدون ملاحضه بازرسان، تعدادی مراکز غیر مجاز در شهرستان کهگیلویه نیز پلمپ شدند.

وی تصریح کرد: کارشناسان نظارت و بازرسی درمان برای جلوگیری از خدمات غیرقانونی موسسات و مراکز غیر مجاز در شهرستان کهگیلویه، منجر به پلمپ مراکز و موسسات غیرمجاز فعال در حوزه‌های مختلف اعم از پوست، مو و زیبایی شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: