به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۲۵۵۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد خواستار بسته شدن گلوگاه‌های فساد در روند اجرای پروژه‌ها شد و گفت: بکارگیری Gis در صنعت آب و فاضلاب استان ضروری است.
به گزارش خبردنا، فیض الله پاسره ظهر امروز در نشست واحد مهندسی و توسعه  شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با اشاره حساسیت کار حوزه مهندسی و توسعه در  شرکت آبفای استان، اظهار داشت: این واحد به عنوان متولی احداث و توسعه زیرساخت‌های آب و فاضلاب  باید متعهدانه و با رعایت دقیق ضوابط فنی انجام وظیفه کند.

وی با اشاره به اهمیت کاربرد سیستم‌‏های اطلاعات جغرافیایی (جی آی اس) در صنعت آب و فاضلاب عنوان کرد: این موضوع در عین اینکه بسیار ضروروی بوده اما مستلزم دانش و مهارت و مبانی لازم است.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد خواستار بسته شدن گلوگاه‌های فساد در روند اجرای پروژه‌ها شد و گفت: بکارگیری Gis در صنعت آب و فاضلاب استان ضروری است.

پاسره ابراز کرد: اهمیت بکارگیری Gis در صنعت آب و فاضلاب به دلیل بالا بودن حجم عملیات، هزینه ‏بر بودن پروژه‏‌ها و گستردگی سطح و محل اجراء  بسیار چشمگیر و قابل لمس است.

وی با اشاره به ضرورت رعایت یکپارچه ‏سازی نقشه برداری خیابان‌‏های در دست اجرا برابر دستورالعمل Gis توسط پیمانکاران و اجرایی کردن آن، خاطرنشان کرد: انجام تست‌های هیدرولیکی برای لوله و اتصالات انشعابات در دست اجرا برای کاهش هزینه‌ها و جلوگیری  از هدر رفت آب قبل از مدفون سازی خطوط و انشعابات لازم است.

 معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره  کاهش محسوس دمای هوا در روزهای  اخیر افزود: این کاهش دما  که تا پایان فصل زمستان وجود دارد سبب یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات آبی منازل می‌شود.

طهمورث گودرزی افزود با بیان اینکه مشترکان در زمان یخ زدگی کنتور از آتش زدن و ریختن آب جوش بر روی کنتور آب خودداری کنند، ادامه داد: شهروندان با در نظر گرفتن این موضوع نسبت به عایق کردن کنتور و تاسیسات آبی خود اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه احتمال یخ زدگی لوله و تاسیسات آبی که در فضای روباز قرار گرفته‌اند بسیار بیشتر است، افزود: پوشش کنتور و لوازم جانبی آن با استفاده از پوشال، پشم شیشه یا سایر پوشش‌های مناسب باید انجام بگیرد.

گودرزی با بیان اینکه بیشترین موارد یخ‌زدگی تاسیسات مربوط به کنتور و لوله‌های آب روباز منازل است، بیان کرد: این موضوع با رعایت موارد ایمنی از سوی شهروندان قابل پیشگیری است.

وی عایق‌بندی کنتور و تاسیسات آبی به وسیله پشم شیشه، گونی و الیاف مصنوعی را بهترین راه حل برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات آبی دانست و خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از یخ زدگی، کنتور و تاسیسات آب باید در فضای بسته قرار گیرند و  از حفاظ مناسب استفاده شود.

گودرزی تصریح کرد: در صورت یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات آبی به هیچ وجه نباید از حرارت مستقیم استفاده کرد چرا که سبب ترکیدگی کنتور و تاسیسات می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: