به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۲۶۵۵
|
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴
خبردنا: سازمان هواپیمایی کشوری دومین گزارش مقدماتی درباره جزئیات سانحه هواپیمای بوئینگ ٧٣٧ اوکراینی را منتشر کرد.

 روز چهارشنبه 18 دیماه بود که بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی اوکراینی پس از بلند شدن از فرودگاه امام خمینی در مسیر کی اف، دچار حادثه شد و حوالی شهریار سقوط کرد.

در این حادثه 176 سرنشین این هواپیما جان باختند.

پس از ورود کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی، گزارش اولیه وقوع سانحه هفته گذشته منتشر شد و گزارش دوم نیز امشب از سوی سازمان هواپیمایی کشوری انتشار یافت.

در این گزارش شلیک دو موشک پدافند به سوی هواپیمای اوکراینی تائید شده است. در گزارش آمده است: "دو موشک مجاورتی از نوع TOR-M1‌از سمت شمال به سمت هواپيما شليک شده است. نحوه تاثير اين موشک ها بر وقوع سانحه و همچنين تحليل اين اقدام تحت بررسی می باشد."

در این گزارش ضمن تائید اینکه امکان تخلیه اطلاعاتی جعبه سیاه هواپیما در ایران وجود ندارد، آمده است: «لیست لوازم مورد نیاز از لابراتوار‌های بررسی سوانح کشور‌های فرانسه (BEA) و آمریکا (NTSB) و امکان انتقال به کشور استعلام گردید و این کشور‌ها نسبت به انتقال تجهیزات به کشور تاکنون پاسخ مثبتی نداده اند، ولی لیست موردنیاز را ارائه داده که در اختیار مقامات جهت تلاش بمنظور خریداری ارسال گردید» به این ترتیب گزارش درباره انتقال جعبه سیاه به کشور دیگری سکوت و توضیحی نداده است.

کاربران می‌توانند متن 9 صفحه ای این گزارش را در اینجا مشاهده کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: