به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۲۶۶۵
|
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران :
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران برگزاری نشست‌های هم اندیشی کاندیداها در تالارها و مکان‌های دولتی ممنوع اعلام کرد و گفت: دستگاه‌ها حق جذب نیرو تا بعد از انتخابات را ندارند.
به گزارش خبردنا، امیرحمزه بازیار پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن یادزهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رسانه‌ها و سایت‌های خبری در این مدت به صورت لحظه‌ای رصد و در صورت هرگونه تخلف در کمترین زمان ممکن پیگیری و فیلتر می‌شوند.

وی خواستار عدم انتشار اخبار با عنوان منابع آگاه شد و افزود: تا امروز مبنا خویشتن داری و حفظ حرمت کاندیدا بوده ولی از امروز تا زمان قانونی آغاز تبلیغات، تبلیغات زود هنگام باید برچیده و مطالب توهین آمیز و اخبار با محتوای تهدید و تخریب نباید در رسانه‌ها منتشر شود.

بازیار برگزاری نشست‌های هم اندیشی کاندیداها در تالارها و مکان‌های دولتی ممنوع اعلام کرد و افزود: تمامی تالارها، مکان‌های عمومی دولتی و خصوصی، مساجد و حسینیه‌ها و امام زادگان که مستعد عموم مردم بوده حق برگزاری هیچ‌گونه جلسه هم اندیشی برای کاندیدها را تا  قبل از زمان قانونی تبلیغات ندارند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران تبلیغات زود هنگام را ممنوع دانست و ابراز کرد: در صورتی کاندیداها تمایل به برگزاری نشست خانگی دارند باید باید برخی مسائل از جمله عدن نصب بنر، سیستم صوتی و چیدمان صندلی در فضای بیرون از منزل را رعایت کنند.

بازیار همچنین خواستار رعایت قانون توسط دهیاران در روستاها شد و ادامه داد: هرگونه نشست له یا علیه احدی از کاندیداها توسط دهیاران خلاف بوده در غیر این صورت با فرد متخلف برخورد می‌شود.

وی تاکید کرد: فعالیت مدیران دستگاه‌های اجرایی در تبلیغات انتخاباتی ممنوع بوده و در صورت رعایت نکردن این امر از سوی مدیران برای آنان پرونده تشکیل و در دستگاه قضا به آن رسیدگی می‌شود.

بازیار از راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری شهرستان گچساران خبر داد و گفت: از امروز تمام تبلیغات و برنامه‌های کاندیداها تا زمان قانونی تبلیغات تعطیل است.

وی با تاکید بر اینکه با قانون گریزان در برگزاری همایش‌ها و تبلیغات قاطعانه برخورد می‌کنیم، خاطرنشان کرد: هیچ مجوز گردهمایی با موضوع نشست و همدلی صادر نمی‌شود و در صورت عدم رعایت قانون امکان نظر به رد صلاحیت کاندیدا به صورت قانونی  داده می‌شود.

بازیار با ابراز گلایه از تبلیغات زودهنگام تبلیغات انتخاباتی در گچساران بیان کرد: جذب نیرو و استخدام در شهرستان در یک ماه اخیرتا قبل از انتخابات از سوی هر دستگاهی  ممنوع است.

نام:
ایمیل:
* نظر: