به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۲۷۵۳
|
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹
مردم باید بدانند رای کیلویی طایفه ای آینده فرزندان آنها را تهدید و‌توسعه‌‌را له خواهد‌کرد .
خبردنا: استان کهگیلویه و بویراحمد از معدود استانهای کشور است که شور انتخاباتی در آن فراگیر شده و روز به روز شعله آن داغ تر می شود.

فعالیت های نامزدهای انتخاباتی در سه حوزه انتخابیه " بویراحمد و دنا " ، " گچساران و باشت " و " کهگیلویه بزرگ " بسیار پر رونق و‌در پاره ای موارد پر تنش گزارش می شود .

لیدرها و حامیان هر کاندیدایی در تلاش هستند تا با دادن انواع وعده ها و توسل به شیوه های مختلف رای مردم‌ را برای نامزد محبوبشان جمع کنند .

یکی از مذموم ترین شیوه ها درجمع آوری آراء  " رای طایفه ای " بعبارتی " رای کیلویی " است که همانند میوه های درهم بدون هیچگونه شاخصی است که تنها شاخص آن استناد به نظر چند نفر از بزرگان فلان طایفه است .

به مدد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و افزایش سطح  و‌ رشد عالی مدارج علمی فرزندان لایق استان کهگیلویه و بویراحمد حتما این شیوه رای دادن توهینی بزرگ به نخبگانی است که تنها نظاره گر چنین انتخابهایی از سوی برخی ریش سفیدان طوایف مختلف هستند.

در رای کیلویی طایفه ای هیچ گونه مبنای علمی ، علمی و توسعه ای منطقه در نظرگرفته نمی شود و صرفا براساس نظر چند‌ مثلا بزرگتر که قطعا آنها هم‌براساس منافع شخصی و‌حداکثر طایفه تصمیم می گیرند اقدام می شود که در این نوع انتخاب نظر کارشناسی و علمی جوانان نخبه همان طوایف به خاک سپرده می شود .

باید پذیرفت مظلومیت مضاعف تاریخی کهگیلویه و بویراحمد ناشی از همین انتخابهای کیلویی بدون‌برنامه است که نماینده یکسال پس از حضور در مجلس تازه متوجه می شود که الفبای کار ش چیست و آنگاه تازه می فهمد بدون‌برنامه‌نمی تواند برای رفع مشکلات منطقه گام بردارد .

ضروری است نخبگان و‌جوانان تحصیل کرده هر طایفه علیه این رای کیلویی به پا خواسته و با گفتگو ضمن احترام با بزرگان و‌ متنفذین هر طایفه آنها را وادار به همراهی برای رای براساس انتخاب برنامه‌ قابل اجرا نامزدهای انتخاباتی داشته باشند تا یکبار برای همیشه این سایه شوم رای کیلویی از سر منطقه برای همیشه رخت بربندد.

مردم باید بدانند رای کیلویی طایفه ای آینده فرزندان آنها را تهدید و‌ توسعه‌‌ را له خواهد‌ کرد .
نام:
ایمیل:
* نظر: