به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۲۹۲۵
|
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
خبردنا: وزیر بهداشت از اعمال محدودیت در ارایه ویزا به مسافران چین که درخواست ورود به ایران دارند را خبر داد و گفت: به وزارت امور خارجه اعلام کردیم که ارایه ویزا به مسافران چین، منوط به داشتن کارت سلامت و عاری بودن از ابتلا به ویروس کرونا باشد.

دکتر سعید نمکی در حاشیه یکصد و دهمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، در جمع خبرنگاران، در خصوص اقدامات این وزارتخانه درباره کروناویروس گفت: کرونا ویروسی بود که از سال ۲۰۰۲ اولین موردش تحت عنوان سارس در کشور چین شناخته شد. این ویروس در سال ۲۰۰۲ مرگ و میر قابل ملاحظه‌ای در کشور چین ایجاد کرد و در سال ۲۰۱۲ در عربستان که مخزن آن نیز در شتر شناخته شده بود مرگ و میر ایجاد کرد و تقریبا در منطقه این ویروس به گونه‌ای می‌چرخد.

نمکی تاکید کرد: اخیرا اعلام شد که نوع جدیدی از ویروس که یک ویروس کرونای جدید است بروز کرده که این ویروس در کشور چین و در ایالت‌های خاصی بروز داد. ما از همان ابتدا همه همکاران خود را بسیج کردیم و در مبادی ورودی به کشور نیرو‌هایی را مستقر کردیم تا موارد مشکوک را به شدت زیر نظر قرار دهند.

درخواست وزارت بهداشت از وزارت امور خارجه درباره کروناویروس

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: از امروز هم به وزارت امور خارجه اعلام کردیم که بحث اخذ ویزا را برای شهروندان کشور چین را مقید کنند به داشتن کارت تندرستی و عاری بودن از ویروس کرونا. به هر حال همکاران ما اقداماتی را انجام می‌دهند و آموزش به عنوان رکن اصلی پیشگیری از این ویروس است.

وی خاطر نشان کرد: ویروس کرونا به اندازه ویروس H. ۱ N. ۱ قدرت کشندگی و بیماری‌زایی را تا به امروز نداشته است. هر چند این ویروس سرایت بالایی دارد، اما کشندگی و بیماری‌زایی بودن آن کمتر است و تاکنون در کشور با همت همکاران و تلاش مردم مهار کردیم و تاکنون هیچ موردی از بیماری را نداشتیم و از مردم می‌خواهیم با شستن دست و پرهیز از روبوسی و دست دادن تا حد امکان و رعایت مسائل بهداشتی کمک کنند تا دچار گرفتاری جدیدی نشویم.

نام:
ایمیل:
* نظر: