به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۳۲۰۵
|
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
زارعی با اشاره به اینکه تنها مرکز استان فاقد مرکز فرهنگی دفاع مقدس هستیم خواستار اختصاص اعتباری در این حوزه شد.
خبردنا: نماینده بویراحمد و دنا از نحوه اعتباردهی به سد تنگ سرخ انتقاد کرد و گفت: اگر این پروژه مهم نیست بگویید تا آن را تعطیل کنیم.

به گزارش "خبردنا"، غلام‌محمد زارعی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه  که محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور حضور داشت، خواستار اختصاص اعتبار به پل چهارم بشار یاسوج شد و گفت: بالغ بر ۵۰ درصد جمعیت استان در بویراحمد و دنا هستند که نشانه بالا بودن مهاجرت به خصوص در شهر یاسوج است.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکصد هزار نفر در حاشیه شهر یاسوج زندگی می‌کنند اما متناسب با مرکز استان منابع تعریف نشده است.

وی با بیان اینکه شهرداری برای انجام خدمات عمران شهری با تنگناهای شدید مالی مواجه است، گفت: در این سفر انتظار می‌رود به صورت ویژه مناطق حاشیه شهر که یکصد هزار نفر بدون خدمات و عمران شهری هستند دیده شود و دولت مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اختصاص دهد.

زارعی عنوان کرد: افرادی که در حاشیه شهر هستند واقعا محروم و بیکار هستند این عدم تعادل آزار دهنده و با ایدئولوژی جمهوری اسلامی منافات دارد.

نماینده مردم در مجلس بیان کرد: ۲۲ هزار واحد  مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام در بویراحمد و دنا وجود دارد.

وی به وضعیت سد تنگ سرخ چند سال پس از کلنگ‌زنی اشاره کرد و گفت: سد تنگ سرخ از مهمترین پروژه‌‌های استان است وزارء نیروی سابق و کنونی از این سد بازدید کردند و قول اختصاص اعتبار  دادند اما اعتباری که اختصاص داده می‌شود ناچیز است و در آخر هم تخصیص آن صفر می‌شود اگر سد تنگ سرخ مهم نیست بگوید تا آن را تعطیل کنیم.

‌وی بیان کرد: یاسوج همه ساله  در تابستان با تنش آبی بسیار بالایی مواجه است اما به دلیل نبود سد آب از کهگیلویه و بویراحمد به خوزستان سرازیر و نتیجه‌اش این می‌شود که سیل در این مناطق به راه می‌افتد.

زارعی با اشاره به اینکه تنها مرکز استان فاقد مرکز فرهنگی دفاع مقدس هستیم خواستار اختصاص اعتباری در این حوزه شد.

این نماینده مجلس بیان کرد: همه دنبال راه‌اندازی پروازهای فرودگاه یاسوج که در همین دولت ۱۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شد هستیم اما فریادمان برای فرودگاه به جایی نمی‌رسد.

نام:
ایمیل:
* نظر: