به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۳۲۷۷
|
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
رقابت این دو چهره اصولگرا بشدت بهم نزدیک و خاستگاه هر دو هم یکی است . اصلاح طلبان "کهگیلویه بزرگ " می توانند پیروز بزرگ میدانی باشند که خود هیچ کاندیدای ندارند اگر با دقت و هماهنمگی جلو بروند .
خبردنا – محمد حسینی : انتخابات در کهگیلویه وبویراحمد به نقطه بسیار حساس تصمیم گیری طیف های سیاسی نزدیک شده است .

این استان دارای سه حوزه انتخابیه " بویراحمد و دنا "، " کهگیلویه بزرگ شامل کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده " و " گچساران و باشت " است .

با نگاهی به کاندیداهای تایید صلاحیت شده  در هر سه حوزه انتخابیه با قاطعیت گفت فرصتی طلایی برای تاثیر گذاری جریان سیاسی اصلاح طلب ایجاد شده که بتوانند برگ برنده انتخابات استان در هر سه حوزه انتخابیه استان باشند اگر اندکی فهم سیاسی و گذشت از تکبر و منیت داشته باشند .

برای فهم بیشتر این مسئله به بررسی هر سه حوزه انتخابیه بصورت جداگانه می پردازیم :

1-    حوزه انتخابیه " بویراحمد  و دنا "  : رقایت در این حوزه انتخابیه میان  آقایان " منتظریان ، زارعی ، بهرامی و روشنفکر " است . بجز بهرامی هر سه فرد دیگر دارای خاستگاه " اصولگرایی " هستند هرچند که آقای زارعی دو دوره متوالی با رای اصلاح طلبان نماینده بویراحمد و دنا شد اما در این دوره از حمایت آنها برخوردار نیست و عملا بخش قابل توجهی از آراء خود را از دست  داده است .

پراکندگی آراء فکری اصولگرایان و حتی قومیتی میان " منتظریان ، روشنفکر و زارعی " بگونه ای رقم خورده که اگر اصلاح طلبان  بویراحمد و دنا " تدبیر درستی بخرج داده و حمایت یکپارچه خود را از دکتر " بهرامی " کاندیدای شناسامه دار اصلاحات اعلام نمایند می توانند از این فرصت طلایی نهایت استفاده را برده و برگ برنده خود را در این حوزه انتخابیه رو کنند .

اصلاح طلبان بویراحمد و دنا می توانند برنده بازی انتخابات باشند به شرطی که از گلایه ها بگذرند و از این فرصت طلایی بیشترین بهره برداری را نمایند .

این طیف سیاسی در بویراحمد و دنا با کمترین زحمت می توانند از تشتت آراء ایجاد شده در این حوزه انتخابیه نهایت بهره را برده و با یک تصمیم عاقلانه پیروز مایوس و بزرگ این میدان باشند .

مایوس از این جهت که فکر می کنند با این رد صلاحیت های گسترده آنها از صحنه سیاسی حذف می شوند و بزرگ از این جهت که آنها می توانند با یک تصمیم عاقلانه از شکست یک پیروزی بزرگ بسازند .

2-     حوزه انتخابیه "گچساران و باشت " : رقابت میان آقایان " تاج گردون ، حسینی بحرینی ، زینل زاده و عسکری " است . پر واضح است که اصلاح طلبان در این حوزه انتخابیه از چهره شاخصی  همچون " تاج گردون " باید حمایت کنند هرچند گلایه هایی هم به ایشان دارند اما این دوران گلایه نیست .

سه گزینه مقابل تاج گردون  از خاستگاه اصولگرایی و قومیتی هستند و چینش بگونه ای انجام شده که گویی باید حتما ریزش آراء تاج گردون در همه حوزه های قومیتی را شامل شود  اما گچساران و باشت بویژه گچسارانی ها همواره نشان داده اند دارای سبد رای اصلاح طلبی بسیار زیادتری هستند که بنظر می رسد با حمایت یکپارچه این سبد رای بالا و عملکرد درخشان تاج گردون در هشت سال گذشته و حتی گرایش اصولگرایان عملگرا  و معتدل به سمت وی پیروزی وی برای بار سوم و هتریک طوفانی سخت نباشد .

اصلاح طلبان در گچساران و باشت هم برگ برنده انتخابات خواهند بود اگر از غرور دست بردارند .

3- حوزه انتخابیه " کهگیلویه بزرگ " : در این حوزه انتخابیه وضع بشدت متفاوت و البته تاثیر گذاری اصلاح طلبان فوق العاده بالاست .

رقابت میان دو چهره اصولگرا "موحد و هاشمی پور " است و کاندیدای شاخص اصلاح طلبی در این حوزه انتخابیه وجود ندارد . اصلاح طلبان در این حوزه انتخابیه رای بالای 30 هزارتایی دارند که اگر بصورت یکپارچه به سمت هر کدام از این دو کاندیدا غش کنند پیروز انتخابات خواهند بود .

رقابت این دو چهره اصولگرا بشدت بهم نزدیک و خاستگاه هر دو هم یکی است . اصلاح طلبان "کهگیلویه بزرگ " می توانند پیروز بزرگ میدانی باشند که خود هیچ کاندیدای ندارند اگر با دقت و هماهنمگی جلو بروند .

موحد در طول دوران  نمایندگی اش هرگز روی خوش به اصلاح طلبان نشان نداد و البته که هاشمی پور رفتاری معتدل تر از موحد با آنها نشان داد و حتی در دوران نمایندگی وی اکثر مسئولیت های اداری در حوزه انتخابیه اش را اصلاح طلبان دارند .

اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ بنظر نمی رسد به سمت موحد هرگز بروند و اگر قرار بر حمایت باشد قطعا با هاشمی بهتر به تفاهم می رسند ضمن اینکه بخش زیادی از اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ معتقدند فرصت انتقام تاریخی از موحد که سالها آنها را از گردنه سیاسی منطقه حذف کرده بود رسیده است و آنها می توانند برای همیشه او را از سیاست حذف کنند .

اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ قطعا اگر با تدبیر عمل کنند می تواند از یک حذف سیاسی پیروزی تاریخی بسازند و خود میدان دار سیاست منطقه شوند .

این شیوه حمایت و ائتلاف های سیاسی در همه جای دنیا و حتی در ایران در رقابت های مختلف مجلس و ریاست جمهوری نیز دیده شده است  .

اصلاح طلبان کهگیلویه وبویراحمد اکنون همانند بازیکن فوتبالی هستند که در دقیقه 90 بازی مساوی جام حذفی صاحب یک پنالتی شده اند که می تواند هم با یک ضربه دقیق پیروز میدان باشند هم با زدن به اوت و گل خوردن در وقت اضافی از این رقابت ها حذف شوند .

کپی برداری اصلاح طلبان استان از تهران در  حمایت نکردن از کاندیدای واحد حتما اشتباه تاریخی است چرا که فضای سیاسی استان با تهران کاملا متفاوت است   .  در تهران اصلاح طلبان حتی اگر لیست هم بدهند بنظر می رسد با مشارکت پایین و سرخوردگی مردم از عملکرد دولت و مجلس پیروز نشوند و اینکه لیست نمی دهند بخشی به دلیل اطلاع از وضعیت آراء مردم است  اما در استان با مشارکت بالا و تاثیری گذاری اصلاح طلبان اگر بصورت فعال ورود نکنند حتما دچار اشتباه شده اند .

تاریخ تصمیم امروز بزرگان اصلاح طلبی استان را یا تقدیر خواهد کرد یا نکوهش  .
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
0
کاملا در اشتباهی
اصلاح طلب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
0
ببخشید که انگار در ایران نیستی کسی که خبر ندارد اینگونه اظهار نظر می کند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!اولا موحد فراجناحی است و نوع رفتار ایشان با اصلاح طلبان و همکاری ایشان با دولت های اصلاح طلب هم معلوم است شما برخورد هاشمی پور را با دولت روحانی دیدید؟!!!!!!!!!!!!!! در ثانی مگر خبر از حوزه کهگیلویه ندارید که اصلاح طلبان بهمئی و لنده و چاروسا و دیشموک و سوق و چرام و غرب دهدشت همه پیوستند به موحد و فقط تعداد اندکی از اصلاح طلبان مرکز شهر دهدشت مانده که تابع اکثریت خواهند شد و به موحد می پیوندند بنابراین تحلیل شما در مورد حوزه کهگیلویه کاملا اشتباه است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
0
درست گفتید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
0
مسئولین استان چون اکثرا اصلاح طلب بودند سایر مدیران را اصلاح طلب گذاشتند.نه هاشمی.اصلاح طلبان تشویق نکن الکی رای به هاشمی بدهند.در هرحال موحد طیف بسیاز زیادی از اصلاح طلبان جذب کرد اروی صداقت خود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
0
آقای روشنفکر در بویراحمد با اختلاف بالای آراء ان شاء الله پیروز انتخابات در دوم اسفند ماه خواهد بود
...
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
0
وقتی دولت اصلاح طلب باشد آقای هاشمی ناچار بود گزینه اصلاح طلب انتخاب کند. در ضمن گزینه های اول ایشان همیشه اصول گرا بوده و مورد تایید قرار نمیگرفتند. اگر دولت اصول گرا بود الان همه مدیران از همین قشر بودند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
0
0
در هرسه حوضه انتخاباتی فقط تاجگردون اصلاح طلب است
و اقای موحد و منتظریان هم جز کاندیدهای اصولگرای محض هستند و ماباقی کاندید ها در هرسه حوضه انتخاباتی اکثرا جناح سیاسی ندارن یا مستقل هستند دوستان
ایل نوئی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
0
درود بر اصلاحات وشاهزاده ی لر دکتر تاجگردون..‌.
نام:
ایمیل:
* نظر: