به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۳۴۲۸
|
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
زاگرس نشینان پایتخت بیدار و آگاه هستند و قطعا گرفتاراحساسات قومی سازمان یافته برنامه ریزی شده در گروههای منفعت طلب نخواهند شد .
خبردنا : انتخابات مجلس به دقایق سرنوشت ساز خود نزدیک می شود.

به گزارش " خبردنا " از  تهران گویا عده ای ساده لوح  و متوهم که به غلط فکر می کنند ممات و حیات زاگرس نشینان پایتخت به تصمیم و تدبیر آنها بستگی دارد و البته  انشقاق موجود میان مردمان صادق زاگرس و دلسردی امروز آنها نتیجه رفتار گذشته آنهاست  در نظر دارند لیستی تحت عنوان  ' ائتلاف زاگرس نشینان "  در پایتخت ارائه دهند که افراد این لیست صرفا براساس قومیت چیدمان خواهد شد نه شایستگی.

به چند  دلیل مجموعه رسانه ای " خبردنا " بعنوان حامی شناخته شده فرزندان شایسته، توانمند ، راستگو و متخصص زاگرس در همه جای ایران با ارائه چنین لیستی بشدت مخالف و حتما با آن مقابله خواهد کرد :

۱-  تفکر قومی و قومیتی حتما تفکری خطرناک و ویران کننده است آنهم برای قوم زاگرس نشین که در ایران در اقلیت هستند و در تهران بسیار بیشتر در اقلیت .

ارائه چنین لیستی حتما فضا را برای برخورد با فرزندان زاگرس در سطوح مدیریتی بخصوص بعد از باخت این لیست انتخاباتی  فراهم خواهد کرد .

۲- بدون دلیل و برای دلخوشی عده ای معدود که حتما لیستی با عنوان زاگرس نشینان داشته باشیم  حاکمیت را نسبت به اقوام زاگرس نشین حساس خواهیم کرد و قطعا حاکمیت به دلایل امنیتی فایل ویژه ای را در طولانی مدت برای برخورد با زاگرسی ها باز  خواهد کرد که  ترکش های این برخورد قطعا به نسل های آینده ما هم سرایت خواهد کرد .

۳- فرض محال بر همراهی حاکمیت با چنین پدیده خطرناکی ، آیا عده ای اندک از طرف همه زاگرس نشینان پایتخت نمایندگی دارند که چنین لیستی را تهیه کنند؟  مکانیسم فرایند نظرخواهی از زاگرس نشینان در تهران چه بوده که قرار است افرادی ولو شناخته شده در این لیست باشند؟
صرف اینکه فلان فرد نماینده مجلس بوده یا مسولیت کلان ملی یا محلی داشته برای انتخاب از سوی زاگرس نشینان کافی است؟ چه بسیار افراد مشهور زاگرسی باشند که الان منفور قوم زاگرس هستند و حتما بودن آنها در لیست توهین به شعور همه ما است.

۴- باید بپذیرم قوم زاگرس به تنهایی  و آنهم به شکل علنی نمی تواند در تهران لیست پیروز بدهد بلکه اگر قرار بر چنین اقدامی هم‌ بود باید از سه ماه پیش سازوکار مناسب برای این مهم بهمراه هماهنگی با برخی اقوام یا احزاب دیگر در قالب ائتلاف دیده می شد که تبعاتی هم برای زاگرس نشینان تهران نداشت .

۵- در پایان ضمن تذکر به تعداد انگشت‌شماری که بدون توجه به تبعات این اقدام خطرناک در حال تهیه لیست کذایی هستند و توصیه به اینکه از چنین اقدامی  بخصوص بصورت علنی خودداری نمایند اعلام می کنیم بازی با برگ قومیت آنهم بدون مطالعات و سنجیدن تبعات حتما بسیار خطرناک و پیچیده خواهد بود.

ما ضمن احترام به قومیت مان که حتما به آن افتخار و برای رشد فرزندان آن تلاش خواهیم کرد اما هر اقدام نسنجیده ای را که در پستو گروهی طرد شده به نام زاگرس نشینان تهران بخواهد اعلام شود محکوم و چنانچه این روند بخواهد ادامه یابد حتما شفاف تر  با اسم و‌ رسم افراد با مردم سخن خواهیم گفت  چرا که معتقدیم قرار نیست هزینه طرد و شکست برخی افراد منفور را یک قوم و نسل های آن در تهران پس بدهد همانطور که چندسالی است هزینه نابخردی تصمیمات گذشته را می دهد .

سرافرازی یک قوم قطعا مهم تر و بهتر از انزوا یک عده معدود است که در میان زاگرس نشینان هم اکنون جایگاهی ندارند و‌چون می دانند به غرق شدن نزدیک هستند میخواهند بقیه را هم با خود به اعماق آب ببرند  زهی خیال باطل !!

زاگرس نشینان پایتخت بیدار و آگاه هستند و قطعا گرفتاراحساسات قومی سازمان یافته برنامه ریزی شده در  گروههای منفعت طلب نخواهند شد .
نام:
ایمیل:
* نظر: