به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۳۴۵۷
|
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

خبردنا: عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: مدت‌ها پیش جلسه‌ای با حضور جبهه پایداری در خانه آقای موحدی‌کرمانی برگزار کردیم و آنان اعلام آمادگی برای وحدت کردند اما تاکنون در این زمینه به نتیجه‌ای نرسیدیم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم طی سخنانی در نشست خبری با اشاره به اینکه فقه ما در زمینه اقتصادی مشکل‌گشاست، اظهار کرد: فقط کافی است که فقها در این موضوع تسلط کامل داشته باشند تا بتوانند مشکلات را حل کنند. ما در فقه اسلامی موارد متعددی از رسیدگی به امور اقتصادی جامعه را می‌بینیم که در وضعیت فعلی هم بسیار کارآمد است.

وی افزود: معتقدم مجلس آینده باید مجلس کارآمدی باشد که دغدغه‌های مردم را در مسائل اجتماعی و اقتصادی پاسخگو باشد و برطرف کند. مجلس هفتم تجربه خوبی داشت که در آن عده‌ای از نمایندگان کارشناس اقتصادی بودند و در مجلس طرح‌های اقتصادی خوبی را پیش بردند که برخی از مشکلات را حل کرد.

مصباحی‌مقدم ادامه داد: متأسفانه در مجلس هشتم تعداد آنان کمتر شد و در مجلس نهم هم برخی دیگر حضور پیدا نکردند و افرادی که دغدغه اقتصادی داشتند کمتر شدند و طبعاً این دو مجلس از لحاظ تأثیرگذاری اقتصادی کم‌اهمیت‌تر بودند.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه اگر بانک مرکزی مستقل می‌شد ما با رشد تورم مواجه نمی‌شدیم، تاکید کرد: اگر صندوق ذخیره ارزی دچار برداشت‌های بی‌حساب و کتاب نمی‌شد الان ذخیره ارزی بهتری داشتیم، اما از دوره‌ای این حساب ذخیره ارزی بدل به حساب جاری شد و مدام از آن برداشت‌هایی انجام می‌شد.

مصباحی‌مقدم با بیان اینکه اقتصاد ایران برای شکوفایی نیازمند نقشه راه مشخص و دقیق است، تاکید کرد: با اجرایی شدن نقشه راه اقتصادی می‌توان ظرف دو تا ده سال اقتصاد ایران را تا ده کشور اول جهان بالا کشید.

وی افزود: ظرفیت نخبگی جوانان یکی از ظرفیت‌های این کشور است که در کنار منابع طبیعی ما از مهمترین ظرفیت‌هاست که در بخش انرژی می‌توان استفاده فراوانی از آن کرد و اقتصاد ایران را نجات داد.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: برای مدیریت اگر میدان برای نسل جوان باز شود بسیار بهتر از نسل مسن جامعه که مدیریت کلان را برعهده گرفته‌اند عمل می‌کنند چرا که روزآمد هستند و از استادان خود بهتر با مسائل روز آشنا هستند ولی در مجلس باید ترکیبی از تجربه و جوان‌گرایی وارد شود.

وی تصریح کرد: اصلا شایسته جمهوری اسلامی نیست که جمعیت زیر خط فقر ما افزایش یافته باشد و بی‌عدالتی در جامعه اسلامی ما گسترده‌تر از گذشته شود. مردم باید تا چه زمانی صبر کنند که این وضعیت درست شود؟

مصباحی‌مقدم در پاسخ به این پرسش ایسنا مبنی بر اینکه لیست شورای ائتلاف اصولگرایان چه زمانی نهایی می‌شود و اینکه اگر وی در آن حضور نداشته باشد در انتخابات می‌ماند یا خیر، گفت: باید به انتظار باشیم که ببینیم لیست شورا در پایان چه می‌شود. چرا که تاکید جامعه روحانیت هم رسیدن به لیست واحد بود پس اگر به لیست واحد برسند استقبال می‌کنیم حتی اگر من هم در آن حضور نداشته باشم. درباره حضورم در انتخابات نیز اجازه دهید که لیست شورا نهایی شود و بعد تصمیم خود را اعلام می‌کنم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره علت اختلاف نظر میان حدادعادل و آقاتهرانی تاکید کرد: دنبال این بودیم که جریان انقلابی به هم بپیوندند و از مدتها پیش ۳۱ حزب در جلسات جامعه روحانیت که با احزاب اصولگرا انجام می‌شد، حضور داشتند و همان وقت هم از جبهه پایداری دعوت شد و حتی یک جلسه هم با حضور جبهه پایداری در خانه آقای موحدی‌کرمانی برگزار کردیم و آنان اعلام آمادگی برای وحدت کردند اما تاکنون که به نتیجه‌ای نرسیدیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: