به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۳۴۶۸
|
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
دهبانی پور گفت: آرپیجی به دوش گرفتم و جنگیدم، من در شرایط سخت در کنار شما در جنگ بودم.
خبردنا: شب گذشته اولین نشست انتخاباتی رضا دهبانی پور در شهر لیکک برگزار شد.

به گزارش"خبردنا"، در این نشست، سجاد کامرانی فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اکنون فصل همدلی و یکدلی است، از شورای نگهبان به خاطر تأیید آقای دهبانی پور تقدیر می‌کنم چون با برادرم دکتر کامرانی فرقی ندارد.

 وی افزود: از کسانی از اصلاحات که رفتند ملتمسانه می‌خواهم برگردند، بنده به خود می‌بالم دکتر کامرانی اعلام کرد که به بهمئی می‌آیم و از دکتر دهبانی حمایت و برایش سخنرانی می‌کنم.

 وی در ادامه این نشست گفت: در بیستم بهمن ماه سالروز نماد مبارزه با ظلم، یعنی خداکرم خان معروف به خان طلای ایل بهمئی است، 22 بهمن چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی است،22 بهمن آغاز پدیده‌ای نو در تاریخ سیاسی کهگیلویه بزرگ یعنی دکتر رضا دهبانی پور است.
 رجبعلی حقانی تصریح کرد: دهبانی پور اندیشمندی توانا، صاحب اندیشه نظر و استقلال رأی و مایه امید در مجلس شورای اسلامی است.

 وی افزود: انسانی که می‌تواند مایه مباهات، نماد سربلندی و نماد افتخار منطقه ما نه تنها برای منطقه بلکه برای کشور باشد.

 حقانی خاطرنشان کرد: دهبانی پور صاحب فکر، تحلیل و اندیشه است، نه یک مقلد اندیشه، مفسر قانون است و قدرت تحلیل دارد، بسیاری از نمایندگان ما مقلد محض هستند.

 وی افزود: ما باید به چهره‌هایی مثل دکتر دهبانی پور صاحب اندیشه هستند، افتخار کنیم.
 حقانی گفت: بیاییم نبش قبر و کالبد شکافی رفتارهای گذشته را کنار بگذازیم، امروز وقتی برای چانه زدن‌ها وجود ندارد، باید همه با هم متحد وارد میدان شویم.

 وی افزود: بنده دکتر دهبانی پور را به دلیل داشتن شایستگی انتخاب کردم، انتظار دارم از آنهایی که خانه خود را ترک کردند و به اردوگاه اصولگرایان رفتند به خانه خود برگردند، لذتی که در خانه خود دارند در خانه دیگران نیست.

 حقانی در پایان سخنان خود گفت: از اصحاب رسانه می‌خواهم منصفانه قلم بزنند، حرمت‌ها را نگهدارند، باید برای همه انسان‌ها حرمت و ارزش قائل شد.

حجت الاسلام علی چامزاده در این نشست گفت: دکتر دهبانی پور در تمام طول خدمت برای کسی بدنخواست و به کسی بد نگفت.

 وی افزود: مجلس چهره علمی می‌خواهد که در تطهیر فاصله طبقاتی بکوشد و در مهار تورم تلاش کند.

 حجت الاسلام چامزاده خاطرنشان کرد: دهبانی پور استعدادها را می‌شناسد، مشکلات را می‌داند و برای رفعشان تلاش می‌کند.

 وی گفت: مبادا شیاطین انسی شما را فریب دهند و حریت شما را با پول و پست بخرند.

 حجت الاسلام چام زاده افزود: انسان‌هایی که لاف برتری می‌زنند، گروه‌ها و جناح‌هایی که ادعای برتر دارند کسانی هستند که دیو را بجای ملک می‌نشانند؛ بدترین صفت برای یک انسان حر و آزاده به خصوص احرار بهمئی این است که پرده آویخته حرص آنها را بپوشاند، اینکه انسان پیکر پاک عقلانیت را نثار حرص و آز کند.

وی گفت: انسان‌های مغرور و زراندوزی که مردم را برای عزت ظاهری خود نردبان کردند باید به چاه ذلت کشاند.

 نامزد اصلاح طلب کهگیلویه بزرگ در انتخابات در ادامه این همایش گفت: مسیر توسعه هر ملتی از دانشگاه عبور می‌کند، در این دور به همت شما مردم خانه ملت را از کاسبان پس خواهیم گرفت، قطعاً با این همه استقبال پیروزی از آن ماست.

 دکتر نعمت فردوس گفت: بنده به نمایندگی از اصلاح طلبان به خصوص جوانان دهدشت این نوید را می‌دهم که در کهگیلویه مرکزی از دکتر دهبانی پور استقبال بالایی می‌شود.

حسین جوانمردی، نامزد سابق انتخابات کهگیلویه بزرگ در این همایش گفت: چرا باید صندلی کنکور پزشکی و دندانپزشکی به پول فروخته شود؟ این شیوه تبلیغات دقیقاً ضد تبلیغات است، سوءاستفاده از مقدسات، سازمان‌ها و راه اندازی کاروان‌ها کار درستی نیست، مگر چنین نماینده‌هایی می‌توانند نماینده همه مردم باشند؟

 وی ادامه داد: نماینده واقعی مجلس و شروط کارآمد بودن یک نماینده باید چه باشد؟ اگر قلبمان برای انقلاب، مردم و عمران سرزمین می‌تپد، اگر می‌خواهیم مجلس درست شود، باید بر محور پاکی و پاکدستی حرکت کنیم که همه این خصیصه‌ها را دکتر رضا دهبانی دارد.

 دکتر جوانمردی تصریح کرد: نماینده نباید وامدار کسی باشد، سیاست ورز باشد، انصاف سیاسی داشته باشد و مقابل تخلفات هم جناحی خود کوتاه نیاید.

وی افزود: نماینده باید منتقد و متعرض باشد، روحیه انقلابی داشته باشد نه منفعل باشد، در مبارزه با فساد دامن گیر اقتصادی برای دفاع از حقوق موکلین خود کوتاه نیاید.

 این چهره دانشگاهی اصلاح طلب بهمئی گفت: بیائید به نخبگان علمی و دانشگاهیان خود برای یکبار هم که شده اعتماد کنیم.

 وی خطاب به مجموعه اصلاحات حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ گفت: قدر این فرصت طلایی را را بدانیم، دکتر طیفی نیست، مربوط به هر دو طیف و مجموعه احزاب است، به آرزوی 28 ساله اصلاحات پایان دهیم و نگذاریم 4 سال دیگر بر آن افزوده شود.

 جوانمردی ادامه داد: با آغوش باز از دوستان خود که به اردوگاه رقبا رفتند، استقبال می‌کنیم؛ انشالله دوستان پیشکسوت اصلاحات کهگیلویه بزرگ (منطقیان و لاهوتی) که در این مدت برای اصلاحات خون دل خوردند، همدلی و یکپارچگی را حفظ کنند.

 در ادامه نیک بین از بزرگان اصلاحات بهمئی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی گفت: ما همیشه باید منتظر دم‌های مسیحایی باشیم و این جزء لاینفک زندگی ماست و اگر بر این مژده جان بیفشانیم رواست.

 وی ادامه داد: برادرم در کار تشکیلاتی و گروهی یک نکته اخلاقی را فراموش نکنید، اینکه راهبندان ایجاد نکنید، رعایت اصول اخلاقی و تشکیلاتی لازم است و هیچ کس نباید از ما آزرده خاطر شود.
 نیک بین گفت: نکته دیگر اینکه با نام بردن از شهرستان بهمئی شامل بهمئی، یوسفی و طوایف معظم سادات و سایر قومیت‌ها می‌شود، پس ما در صحبت‌هایمان از شهرستان بهمئی نام می‌بریم، ما همیشه سپاسگزار ایل یوسفی، سادات و طیبی خواهیم بود.

 وی ادامه داد: مردم بهمئی هیچ گاه مغلوب زر، زور و قدرت نشده و در جانفشانی برای کشور حرف اول را زدند؛ امروز برای آفرینش حماسه‌ای دیگر گرد هم آمدید.
 
نیک بین گفت: اصلاحات نمرده و نمی‌میرد، اگر ما را جور دیگر خطاب کنند این نام بزرگی که داریم می‌تواند برگرفته از امام حسین (ع) باشد حتی شاید عده‌ای برنتابند، ما نشان دادیم سرمایه داریم، این همه سرمایه انسانی که هرجا به آنها مجال داده شد درخشیدند، از جمله فرزندان خوب، فرزند دانشمند این آب و خاک دکتر دهبانی پور است که از یک بچه روستایی به چهره ملی رسید، این نیرو و پتانسیل نیاز به حمایت دارد.
 
وی ادامه داد: اصلاحات نهالی بود که آبیاری شد، الان درخت ریشه دار و تنومندی است که باید ما آن را آبیاری کنیم، به خصوص اصلاحات کهگیلویه بزرگ که در 20 سال اخیر دچار چالش شد، کسانی که داعیه دار اصلاحات در کهگیلویه بزرگ هستند به خود بیایند، اینکه به دلیل کمبود وقت سراغ کاندیدای دیگر رفتند، بهترین خصیصه شجاعت است نه از ترس و بدهکاری؛ بلکه به خاطر مشارکت و همدلی در امر انتخابات به سایر کاندیداها پیوستند اما چون شجاع هستند و گاهی برگشت شجاعت می‌خواهد ما از این دوستان می‌خواهیم که تجدید نظر کرده و به خانه و جایگاه خود برگردند.

مجید باقریان دیگر چهره اصلاح طلب سخنران بعدی این مراسم بود که گفت: مردم عصاره هر آنچه انقلاب به دنبال آن بود، هستند، بر اساس آیه قرآن حاکمیت مستضعفان و حضور جامعه‌ای که شعارش عدل و عدالت و برابری باشد، جامعه‌ای که در آن فاصله‌ای بین فقیر و غنی نباشد، نه اینکه با زرهای اموی به جان مردم بیفتند.

   وی افزود: ما رهروی مکتب حسینیم که می‌فرمود می‌خواهم وضعیت را اصلاح کنم، تنها کسانی از اصلاحات می‌ترسند که دچار بیماری مزمن و مهلک دزدی شدند، چرا باید زر اندوزان در رقابتی ناجوانمردانه در میدان باشند و فرزند انقلاب در آخرین لحظه به میدان بیاید، امروز روز شعار نیست امروز روز انقلاب است، چرا باید ما شاهد بازی کثیف زراندوزان در این شهر و دیار باشیم.
 
باقریان ادامه داد: خوابیدن در این ده روز گناه است، به پا خیزید بی شرمانه تر از آن نیست که در این حوزه جنگ زرگری باشد و من نظاره گر باشم، هیهات من الذله؛ هیچ ذلتی بالاتر از نشستن و نظاره کردن بازی کثیف زرگران نیست.
 
وی ادامه داد: ما طرفدار رهبر هستیم، ما حسینی هستیم ما طرفداران خمینی هستیم، ما هم خامنه‌ای را امام خامنه‌ای می دانیم چون امام امت است برخی برای محصور کردن بهانه می‌آورند من اگر تأیید هم می‌شدم به نفع دکتر دهبانی پور کنار می‌رفتم.

 باقریان ادامه داد: یک نفر از آقای دهبانی پور در دانشگاه یاسوج با آن همه عظمت گلایه‌ای ندارد این ظالمانه است که رایمان را به زر اندوزان بدهیم، ننگ است که آنقدر فاصله بین فقیر و غنی زیاد شد که بیش از اندازه شد. حتی ما زیر ساخت هم در این مناطق محروم نداریم، به مردم گزارش دهید و پاسخگو باشد الان باید به چهره علمی و دانشگاهی خود اعتماد کنیم.

 وی تصریح کرد: این دوره از انتخابات پشت پرده و ناگفته‌های عجیبی دارد که در جلسه‌ای دیگر برخی که قابل بیان است، خواهم گفت.

 رضا دهبانی پور نیز در این نشست گفت: امروز مردم بهمئی با استقبال از بنده مرا شرمنده کرده و برای ادامه راه انگیزه‌ام را دوچندان کردند، به هر دلیل راه را بر ما بسته‌اند و یکماه خانه نشین شدیم، بیش از 6 ماه است که در یک فرایند غیر قانونی و ناعادلانه نامزدهای رقیب از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها استفاده می‌کنند، ما به دلیل احترام به قانون و مبانی نظام همواره سعی کردیم در ظرف قانونی تلاش کنیم، چه می‌شود کرد که ما را شب تبلیغات قانونی آوردند، اگر اجازه می‌دانند از همان اول نزد یکایک شما می‌آمدم و با تواضع از همه شما تشکر می‌کنم.

  وی افزود: روزی که رد صلاحیت شدم اعلام کردم که شاید خیری در این است که ما نمی‌دانیم که آن خیر فرصتی است که شما از آن استفاده کنید تا در این شرایط ناعادلانه خودمان را به مردم معرفی کنیم، اجازه دهید وقت باقیمانده را در شهرستان‌های دیگر برای معرفی بروم، اینجا اقرار می‌کنم، علی کامرانی دوست پاک دست، فهیم و ارزشمند در حقم بزرگواری کرد، مجلس بروم یا نروم این عمل شجاعانه همراه با بصیرت در ذهنم می‌ماند.

 دهبانی پور گفت: درد من و کامرانی مشترک است، فرزند فقر و نداری، فرزند محرومیت‌های تاریخی؛ این درد مشترک باعث شد تا امروز دست در دست هم بدهیم، در تقویم نطق انتخاباتی با کمال افتخار یک روز در خدمت مردم بهمئی هستم.

 وی ادامه داد: مجلس شأن، پایگاه و جایگاه دارد باید نماینده برای مردم قانون گذاری کند که لازمه آن دانش و فهم نماینده از قانون است، نماینده باید دانش کافی داشته باشد، نمایندگانی که سالانه یک نطق در مجلس ندارند، نه اینکه اجازه نمی‌دهند بلکه نمی‌توانند، عده‌ای که فقط دنبال روبان بریدن هستند از وظیفه قانونی خود وامانده‌اند و توانایی عرضه خود را ندارند، باید نماینده به دو وظیفه قانون گذاری و نظارت بر عملکرد دولت عمل کند.

 دهبانی پور گفت: ممکن نیست نماینده‌ای فهم درستی از نظام داخل به خصوص توسعه نداشته باشد و موفق شود، باید در قالب سؤال، استیضاح و سایر کارهای نظارتی بر دولت به مردم خدمت کنند اما برخی از نماندیگان در مجلس خادمان دولتند.

 وی افزود: از کلیه کسانی که در این مجلس یا سخنان خود مرا شرمنده کردند، تشکر کرده و افتخار می‌کنم فرزند شما مردم بهمئی هستم، دیگر اینکه از مناطق محروم این شهرستان بلند شدم، در شرایط سخت این مملکت در دوشادوش شهیدان شما بودم، در کنار ایثارگران و رزمندگان شما بودم با آلبوم خاطرات فرزندان رزمنده شما زندگی می‌کنم.

 دهبانی پور گفت: آرپیجی به دوش گرفتم و جنگیدم، من در شرایط سخت در کنار شما در جنگ بودم. هنوز با عهدی که با شهدا بستم پایبندیم، در جمهوری اسلامی از فرصتی که به بنده داده شد درس خواندم و امروز کرسی دانشگاه دارم.

 وی تصریح کرد: نه پیمانکاری کنار خود دارم، که برایم محترم هم هستند، نه قدرتی در اختیار دارم که بخواهم کسی را به سلاخی بکشم، برای اینکه در تاریختان ثبت شود که دارای فهم بالا هستید، یکبار که شده به فرزند دانشگاهی خود اعتماد کنید، دست رد به سینه پوپولیست هایی بزنید که امروز می‌خواهند خود را در جامعه قهرمان نشان دهند.

 مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد گفت: منابع فکری خودم اصلاح طلبانه است، دستم به سوی اصولگرایان بهمئی هم دراز است ما درد مشترک داریم، درد ما توسعه نیافتگی است ما هنوز اول راه هستیم، کمک کنید که زبان گویای شما در پارلمان باشم، به شما قول می‌دهم و تعهد می‌شوم که فرزندمان اگر به مجلس راه یافت با شناختی که از نقطه نقطه این مملکت دارم نماینده تی در سطح ملی برای شما باشم.

 وی ادامه داد: نمی‌توانم قرآن به خانه‌های مردم ببرم، کیسه پول به مردم دهم و حمله شبانه به خانه‌های مردم داشته باشم بنابراین شما بعنوان همتباران به من کمک کنید، اگر این کار را کردید متعهد می‌شوم. برای شما فرزندی باشم در حد کشور و مملکت اسلامی بدرخشم.

 دهبانی پور گفت: در این چند روزه از همه گروه‌های سیاسی از رد صلاحیت من نگران شده و ابراز همدردی کردند، سپاسگزارم، از روز اول گفتم کهنه سرباز نطامم، حقم این نبود اما باورم این است که خدا کمک خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: