به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۳۵۱۹
|
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸
حرکت‌های راهبردی ایشان به کمک سایر جوانان خوش فکر و نخبه کشور، در مرکز مطالبه گری جوانان پای تخت، هم زمان با قدرت یافتن جریان لیبرالی در کشور در مناصب مختلف دولتی و ...
خبردنا - روح الله حسین زاده؛ جوان کهگیلویه و بویراحمدی در لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب پای تخت، افق بلند و مسیر جدیدی را در گام دوم انقلاب برای خطه جنوب، خصوصاً استان کهگیلویه و بویراحمد گشوده است. مجتبی ثابتی فرزند جامعه ایثارگری نسل جبهه و جهاد و رویش ادوار تشکل‌های دانشجویی در جنبش متاخر دانشجویی کشور هست. آن روز که ثابتی در دانشگاه شاهد پایش به پایتخت باز شد، خیلی زود در تشکلی انقلابی بین جوانان پرشور و پردغدغه دانشگاه‌های تهران، به قطبی از گفتمان جوانان دانشجو تبدیل شد.

مقصد بعدی او دانشگاه تربیت مدرس بود، او در دانشگاه تربیت مدرس تهران، محور بچه‌های انقلابی و حتی اساتید انقلابی قرار گرفت. علاوه بر بچه‌های انقلابی، اساتید و مسئولان دانشگاه هم بنا به منطق اندیشه ای ثابتی به او و تشکل تحت مدیریتش در نهایت احترام، اعتماد و ارتباط بودند. بر همین اساس در قلب حرکت‌های جنبشی و دانشجویی دانشگاه‌های تهران در مجموعه سیاسی بسیج دانشجویی تهران بزرگ‌قرار گرفت.

ناگفته نماند، زمان حضور ایشان در دانشگاه تربیت مدرس، محل کار مسئول وقت سازمان بورس وزارت علوم در دانشگاه تربیت مدرس مستقر بود و ثابتی از تمام شرایط بورسیه شدن نیر برخوردار بود، ولی افق بلند او اجازه نداد، حتی نیم نگاهی به این امتیاز نماید و سال بعدش با شرکت در کنکور دکتری با بازوی خود دانشگاه تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد.

 حرکت‌های راهبردی ایشان به کمک سایر جوانان خوش فکر و نخبه کشور، در مرکز مطالبه گری جوانان پای تخت، هم زمان با قدرت یافتن جریان لیبرالی در کشور در مناصب مختلف دولتی و ...

موج جوانان مومن انقلابی را ابتدا در دانشگاه‌های تهران و سپس سراسر کشور راه اندازی کرد، به طوری که در مدت یکسال و اندی موج جوانان مومن انقلابی، صدها همایش، میزگرد و نشست ملی و استانی و شهرستانی را در سراسر کشور به راه انداخت تا آنجا که اثرات این حرکت، باعث اعطا هدیه به جوانان مومن انقلابی از طرف رهبر انقلاب را فراهم کرد.

این تجربه خوبی بود تا مجتبی ثابتی و دیگر جوانان انقلابی و دانشگاهی که اینک ادوار تشکل‌ها و جنبش‌های دانشجویی در دهه‌ی اخیر محسوب می‌شوند، در تبعیت از گفتمان رهبر انقلاب به عنوان، جوان گرا ترین رهبر جهان و مسئول در نظام جمهوری اسلامی، جوان گرایی را سکه رایج گفتمان عمومی کشور نمایند و این مطالبه به حدی از منطق قوی برخوردار بود که دال مرکزی مطالبات جوانان کشور قرار گرفت.

اغراق نیست اگر بگوئیم بعد از دهه اول انقلاب و استفاده از ظرفیت جوانان انقلابی، اتفاقی که اینک در لیست ۳۰ نفره تهران افتاد، خود انقلابی سترگ در به صحنه آوردن جوانان و تمکین بزرگان انقلاب به حضور جدی جوانان هست و چه خوب شد که پرچمدار این حرکت مبارک، جریان انقلاب بود.

اگرچه هنوز توقع زیادی است، اما ای کاش این حرکت سترگ حداقل در مراکز استان‌ها همزمان با پای تخت شکل می‌گرفت و به جای استفاده از نیروهای فعلی؛ نسلی از جوانان را به صحنه می‌آوردند و یا حداقل سهمی به جوانان تعلق می‌گرفت، فرصتی که از دست رفت. اما از میان سهم جوانان در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب پای تخت (کشور) انتخاب مجتبی ثابتی از دیار حماسه سازان جنوب، افق بلندی را فرا روی جوانان انقلابی این دیار گشوده است که می‌تواند در آینده ای نه چندان دور، موج جدیدی از نسل جوانان انقلابی جنوب را از لابه لای حصارهای تنیده، و پشت لب تاب‌های مجازی میرزابنویسی احزاب وگروهای موجود بیرون بکشاند و به طور جدی به صحنه آورد. آن روز دیر نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر: