به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۴۱۹۴
|
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶
معاون اقتصادی استاندار خبرداد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از حرکت فرهنگی کسبه بازار استان و تعطیلی صنف خود در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان خبر داد.

خبردنا: دومین نشست کمیته اقتصادی مبارزه با کرونا به ریاست سید حشمت الله صمیمی دوست معاون اقتصادی استاندار در محل دفتر اقتصادی استانداری برگزار شد.

به گزارش خبردنا، صمیمی دوست در این نشست اظهار داشت: مقرر شد کلیه صنوف بزازی، پوشاک، کیف و کفش، خدمات موبایلی، بنگاه های خودرو، کارواش ها، تزئینات اتومبیل، پاساژها، کافی شاپ ها، رستوران های بین راهی، فست فودها، کبابی، آبمیوه بستنی، کله و پاچه، آش فروشی ها و قنادان (صرفا قسمت تولید) تعطیل شود.

معاون اقتصادی استاندار در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: پانسیون های مطالعاتی، باشگاه های ورزشی و باشگاه های بیلیارد در سراسر استان تعطیل خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه کلیه واحدهای مرغ فروشی از تکه و خورد کردن مرغ های بسته بندی شده خودداری کنند، عنوان کرد: شهرداری های ۱۸ گانه استان موظف به جمع آوری دستفروشان و دوره گردهای گیاهان کوهی در مرکز شهر و اداره کل منابع طبیعی موظف به جمع کردن و برخورد قانونی با اینگونه افراد در خارج از محدوده شهری هستند.

صمیمی دوست افزود: شهرداری ها با وانت بارهایی که به فروش آجیل، خشکبار و سایر شیرینی جات می پردازند به صورت قانونی برخورد کند.

وی تصریح کرد: اتاق های اصناف شهرستان های ۸ گانه استان موظف به اجرای مصوبات این نشست تا ۴۸ ساعت آینده هستند.

معاون اقتصادی استاندار بیان کرد: کلیه کارخانجات تولیدی موظف به تامین دستگاه تب سنج، ایجاد حوضچه های ضدعفونی در ورودی کارخانجات، ضدعفونی کامیون ها و رعایت مسائل بهداشتی از سوی رانندگان واحد تولیدی مربوطه هستند.

وی تاکید کرد: کلیه نیروهای نظامی و انتظامی و سایر دستگاه های عضو این کمیته موظف به همکاری با اتاق اصناف شهرستان ها و دبیرخانه کمیته(سازمان صمت استان) خواهند بود.

صمیمی دوست در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یکی از مهم ترین فریضه های دینی برپایی نمازهای جمعه و جماعات بود که اکنون به خاطر جلوگیری از شیوع این ویروس تعطیل شده اند، گفت: انتظار می رود مردم از برپایی هرگونه جشن عروسی و حضور در مکان های پرتردد خودداری کرده و با جان خود و دیگر شهروندان بازی نکنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: