به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۴۱۹۸
|
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
تعداد واجدان شرایط رای دادن در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان ۵۴۳ هزار ۶۹۶ نفر بودند که ۲۷ هزار و ۹۵۳ نفر از این تعداد برای نخستین بار تجربه حضور و مشارکت سیاسی در انتخابات را بدست آوردند.


خبردنا: با تایید نهایی و صحت انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هر سه حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، باشت و گچساران و کهگیلویه، بهمئی ، چرام و لنده از سوی شورای نگهبان، پرونده انتخابات مجلس یازدهم در استان کهگیلویه وبویراحمد بسته شد.

به گزارش خبردنا، بر اساس اعلام ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد مبنی بر نتیجه شمارش نهایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، گچساران و باشت و کهگیلویه، بهمئی ،چرام و لنده از حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا مهدی روشنفکر با کسب ۶۶هزار و ۸۹۵ رای به عنوان منتخب مردم به مجلس یازدهم راه یافت.

محمد بهرامی نیز با ۴۱هزار و ۹۵۱ ، نادر منتظریان ۳۶هزار و ۸۸ رای ، غلام محمد زارع ۲۷هزار و ۹۸۶ و محمد رضوان خو نیز با ۴۱۶رای را کسب کردند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این زمینه کل آراء ماخوذه در حوزه بویراحمد و دنا را ۱۷۵هزار و ۸۵۴ رای و کل آراء صحیح را نیز ۱۷۳ هزار و ۳۳۶ رای اعلام کرد.

احد جمالی یادآور شد: سید محمد موحد با کسب ۷۵ هزار و ۸۵۰ رای از حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده به مجلس یازدهم راه یافت.

جمالی تصریح کرد: همچنین از کل آراء صحیح ماخوذه در این حوزه عدل هاشمی پور ۴۷ هزار و ۱۷۹ رای ، فرزاد نجات نیا ۲ هزار و ۹۹۴ رای، امیر همتی نژاد ۳۹۳ رای، علی رضا سجادی ۲۳۴ رای، پروین دانشور ۱۶۹ رای، سپهدار عبدپور ۱۶۲ رای، عنایت الله واحدی منش ۵ رای را کسب کردند.

کل آراء ماخوذه در این حوزه نیز ۱۲۹ هزار و ۲۳۵ رای و کل آراء صحیح نیز ۱۲۶ هزار و ۹۸۶ رای اعلام شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت که از حوزه انتخابیه گچساران و باشت نیز غلامرضا تاجگردون با کسب ۳۸ هزار و ۴۲۲ رای از مجموع ۷۶ هزار و ۵۲۸ رای صحیح ماخوذه به عنوان منتخب مردم به مجلس یازدهم راه پیدا کرد.

همچنین در این حوزه سید قدرت الله حسینی بحرینی ۲۱هزار و ۴۱۴، اردلان زینل زاده ۸ هزار و ۹۷۷ ، هومن عسکری ۷ هزار و ۶۳۷، میلاد گرجی زاده ۷۸ و بهنام همتی نیز صفر رای را کسب کردند.

در حوزه انتخابیه گچساران و باشت کل آراء ماخوذه ۷۷ هزار و ۸۴۱ رای بود.

وی همچنین میزان حضور و مشارکت مردم این استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را بیش از ۷۰ درصد عنوان کرد.

تعداد واجدان شرایط رای دادن در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان ۵۴۳ هزار ۶۹۶ نفر بودند که ۲۷ هزار و ۹۵۳ نفر از این تعداد برای نخستین بار تجربه حضور و مشارکت سیاسی در انتخابات را بدست آوردند.

بیش از ۱۸ هزار نفر عوامل اجرایی برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر: